MuscleMeat

spinning fiets

axelwitsel

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
ik heb een spinning fiets en ik verbrand ong 700 kcal per uur ik fiets 60kmh geeft dat ding aan. maar mijn hartslagmeter klopt niet helemaal denk ik want ik fiets redelijk hard en mijn hartslagmeter geeft ong 90 aan altijd soms even 100. maar mijn vraag is welke hartslag heb ik nodig voor vetverbranding?? ik ben 15 jaar.

<--- owja mijn stats kloppen niet hiernaast.

(220 - 15) * 65% = 133

En 60kmh... tsja dat zegt eigenlijk niets op zo'n fiets, dat haal jij nog niet eens in volle sprint op de weg.

Maar als je redelijk hard fietst en toch maar een hartslag van 90-100 hebt, weet ik niet wat er aan de hand is. Of je hebt een extreem lage hartslag i.c.m een zeer goede conditie, of je hartslagmeter werkt niet goed of je gebruikt 'm niet goed.

Je kunt ook gewoon even bij jezelf je hartslag meten. Gewoon hand op je hart of hals, tel 10 seconden lang je hartslag, doe dat maal 6 en je weet ongeveer je hartslag.

Laatst bewerkt:
ik heb een spinning fiets en ik verbrand ong 700 kcal per uur ik fiets 60kmh geeft dat ding aan. maar mijn hartslagmeter klopt niet helemaal denk ik want ik fiets redelijk hard en mijn hartslagmeter geeft ong 90 aan altijd soms even 100. maar mijn vraag is welke hartslag heb ik nodig voor vetverbranding?? ik ben 15 jaar.

<--- owja mijn stats kloppen niet hiernaast.

redelijk hard fietsen komt niet overeen met een hartslag van 90-100

• Topic Starter Topic Starter
ik heb warschijnlijk wel een goede conditie doordat ik 3x per week cardio en 3x per week voetbal dus dat kan wel maar ik zal zo even me hartslag met me pols meten

Ik heb zelf een hele lage hartslag van mezelf, tijdens cardio gaat m'n hartslag niet snel omhoog maar als ik een lesje spinning pak en echt hard trap en fiets komt m'n hartslag toch wel boven de 150 hoor.
Denk dat je hartslagmeter niet klopt.
Probeer je fiets is op een zwaardere stand te zetten en dan stevig door trappen.
Je moet zoals hierboven al gezegd werd voor ideale vetverbranding op zo'n 130 gaan zitten.

Vooral op je 15de hoort je hartslag wel hoger te zijn, ding klopt dus gewoon niet.

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
(220 - 15) * 65% = 133

En 60kmh... tsja dat zegt eigenlijk niets op zo'n fiets, dat haal jij nog niet eens in volle sprint op de weg.

Maar als je redelijk hard fietst en toch maar een hartslag van 90-100 hebt, weet ik niet wat er aan de hand is. Of je hebt een extreem lage hartslag i.c.m een zeer goede conditie, of je hartslagmeter werkt niet goed of je gebruikt 'm niet goed.

Je kunt ook gewoon even bij jezelf je hartslag meten. Gewoon hand op je hart of hals, tel 10 seconden lang je hartslag, doe dat maal 6 en je weet ongeveer je hartslag.

Idd, voor vetverbranding is 65-70% van je maximum een ideale hartslag, zo spreek je je vetten aan als energiebron. Wanneer je zware inspanningen gaat leveren gaan je vetten je hiervoor niet meer genoeg energie kunnen leveren en gaat je lichaam energie halen uit koolhydraten en eiwitten, en dit willen we niet wanneer we vet willen kwijtraken.

Succes

Terug
Naar boven