MuscleMeat

split of full body 5 dagen???

jarich

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
60kg
Hallo iedereen,

Er heeft mij vandaag iemand ( een donkere medemens ) gevraagd of ik niet samen met hem wou trainen, hij zal dat ik veel vooruitgang boekte en zei me dat hij ervoor ging zorgen dat het allemaal nog rapper ging... En ik zou dus vanaf morgen met hem trainen, hij zei dat we iedere dag gingen trainen behalve in het week dan is het rust, hij zegt daar nog eens bij dat hij ong iedere dag dezelfde oefeningen doet, een fullbody van 5 dagen??? FTW

Maar diezelfde dag komt er een andere gast naar mij om een oefening uit te leggen ( techniek is nog niet super ) en die zegt dat ik best 5 dagen train maar dan iedere dag een andere spiergroep... dus een split van 5 dagen

Welk van de twee zou ik nu moeten geloven en zou ik eens een maandje met mijn donkere jongen trainen en zien of ik inderdaad sneller groei???

P.S. Hij zei dus dat ik redelijk snel progress maakte dit kun je nalezen in mijn logje ( Jarich's Massa log )

meeste beginners reageren inderdaad beter op full body ... al is 5x per week FB ook wat te veel van het goeie

fullbody 3x per week, rippetoe of stronglifts zijn allemaal zeer goede beginnersprogramma's.
zijn te vinden in de stickies

Even door google translate gehaald;

5 keer per week fullbody is teveel. Het verschilt per persoon hoeveel rust je nodig hebt per spiergroep, maar ga uit van minimaal 48 uur voor een goede groei, dus drie keer per week.

Heb zelf nog een tijd tot zelfs 6 keer per week full body gedaan, maar toen was ik 19 en zo achterlijk als een sinaasappel. Nu zou ik het niet meer trekken, denk ik, zelfs al bouw ik daarnaar op.

Als je intensiteit laag genoeg ligt, zal het vast wel lukken, maar ik geloof niet dat je ongelofelijk veel vooruitgang zou boeken. Een spier heeft enerzijds voldoende prikkels nodig om te groeien, maar aan de andere kant ook broodnodige rust. Daar zie ik moeilijk een evenwicht in bij 5 keer per week FB. Je zal wel zien, he.

En wat is er relevant aan dat het om een 'donkere medemens' gaat? :)

177cm-54kg-boekt VEEL vooruitgang...

• Topic Starter Topic Starter
ik ben net 3kg aangekomen en moest je eens mijn log bekijken zou je zien dat ik in vier weken een grote progressie heb geboekt op de meeste oefeningen...
Kijk eerst daar eens naar voor je commentaar gaat geven.

Terug
Naar boven