MuscleMeat

Split Schema 14 jarige

teenmind

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Hoi
Ik ben 14 (15 in juni) en ben al zo'n 6 maanden bezig met fitnessen maar niet zo heel serieus. Nu heb ik volgende trainingsschema opgestelt maar weet niet of het zo goed is. Mijn doel is om zoveel mogelijk spiermassa te hebben en een vetpercentage van ongeveer 10%. alle kritiek en meningen welkom.

Trainingsschema:
Maandag: Triceps + Borst
Dinsdag : Cardio + buik
Woensdag: Rug + Biceps
Donderdag: Cardio + buik
Vrijdag : Schouders + Benen
Zaterdag & Zondag : Rust

Borst:

- Bench press 3 x 8
- Cable Flys 3 x 8
- Incline Dumbbell press 4 x 8

Triceps:

- Close grip Bench press 3 x 8
- Overhead Tricep extension 3 x 8
- Triceps push down 3 x 8

Rug:

- Chin ups 3 x 10
- Bent over dumbbell rows 3 x 8
- Lat pull down 4 x 8
- (Shrugs 3 x 8)

Biceps:

- Dumbbell curl 3 x 8
- Barbel curl wide grip 3 x 8
- Preacher curls

Schouders:

- Military press 3 x 8
- Dumbbell Shoulder press 3 x 8
- Rear deltoid flys 3 x 8

Benen:

- Squat 4 x 8
Das alles voor de benen omdat ik mijn groeischijven niet al te veel wil belasten omdat ik nog zo jong ben , anders krijg ik straks 'x' of 'o' benen :angstig:

Laatst bewerkt:
van squaten gaan je knieen niet scheef staan hoor, sowieso uitkijken voor blessures.
wel squaten en deadliften! niet te zwaar en niet grinden.
en waarom cardio? gewoon bulken zou ik zeggen

• Topic Starter Topic Starter
Hmm ok , deadlift wil ik zeker is probeer maar dan heel licht beginnen. Cardio doe ik omdat ik een beetje vet in de onderbuik heb en die wil wegwerken , wil die fameuse sixpack :)

Je wilt wel buik trainen maar geen onder rug? (Deadlift vooral) Na verloop van tijd trek je je lichaam uit balans, je zakt steeds verder naar voren, doordat je buikspieren een stuk sterker zijn dan je onderrug.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal vanaf nu ook deadlifts doen bij mijn squats. Ik was beetje bang om mijn rug te bezeren maar dat went wel als je licht genoeg begint.

Beginner? -> 5x5 of Rippetoe.

Ja ik had ook moeite met deadlifte omdat ik niet wist of mijn rug wel in de goede houding was, daarom vroeg ik daar mensen om mij de Basics te laten zien hoe je moet deadlifte:)

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 21:52 ----------

Als ik naar je stats kijk zou ik gaan bulken.

Terug
Naar boven