Fitness Seller

splitschema 6 dagen in de week goed of niet?

animal1991

Novice
Waardering
0
hallo,

ik train nu 1,5 jaar waarvan het laatste half jaar echt sirrieus. k heb nu een splitschema van me instructeur gehad en die ziet er als volgt uit:

dag 1. Borst 3 verschillende oefeningen 4 x 8 heralingen
schouders 3 verschillende oefeningen 4 x 8
triceps 3 verschillende oefeningen 4 x 8
buik op de mat met de groep mee (kwartiertje)

dag 2. benen ook weer 3 verschillende oefeningen 4x 8
rug 3 verschillende oefeningen 4x 8(waarvan 1 optrekken 4x max)
biceps ook weer 3 en 4 x 8

dit doe ik van maandag t/m zaterdag en zondag is een rustdag

mn stats zijn: 1,86m 81kg bij 7%

mijn vraag is is dit teveel en moet ik een ander schema nemen of is dit gwoon goed?

Mvg Robba

hallo,

ik train nu 1,5 jaar waarvan het laatste half jaar echt sirrieus. k heb nu een splitschema van me instructeur gehad en die ziet er als volgt uit:

dag 1. Borst 3 verschillende oefeningen 4 x 8 heralingen
schouders 3 verschillende oefeningen 4 x 8
triceps 3 verschillende oefeningen 4 x 8
buik op de mat met de groep mee (kwartiertje)

dag 2. benen ook weer 3 verschillende oefeningen 4x 8
rug 3 verschillende oefeningen 4x 8(waarvan 1 optrekken 4x max)
biceps ook weer 3 en 4 x 8

dit doe ik van maandag t/m zaterdag en zondag is een rustdag

mn stats zijn: 1,86m 81kg bij 7%

mijn vraag is is dit teveel en moet ik een ander schema nemen of is dit gwoon goed?

Mvg Robba

K*t. Sorry voor mn Frans. Maar veel te veel. :). Als je dit schema gebruikt dan maximaqal 4 dagen trainen. Overigens vind ik het totaal aantal setjes ook te veel. Ik hou van korte harde trainingen.

je instructeur is bang dat je een grote jongen wordt ;)

splitsen naar 4 dagen lijkt me een stuk beter, borst-tri, rug-bic, rust, schou-traps, benen-kuit, 2xrust
als je persee vaak naar de sportschool wil kan 5 dagen ook, borst, rug, rust, schou-trap, arm, benen-kuit, rust

zulk soort dingen....je groeit niet van veel trainen kerel, wel van rusten en vreten!

• Topic Starter Topic Starter
mij is verteld dat je spieren 48 uur rust nodig hebben en dat ze dan hersteld zijn. dus dan zou je tog gwoon om de dag die spiergroepen kunnen doen of heb ik heb dan verkeerd?

alvast bedankt voor je reactie:D

• Topic Starter Topic Starter
dit eet ik trouwns op een dag

12 broodjes met pindakaas of kipfilet

na het trainen:3 gebraden kippenpoten vd slager ( ongeveer 500 gram vlees )

avond eten wat de pot schaft en dan wat er over is dat eet ik vlak voordat ik ga slapen met 4 gekookte eieren

en natuurlijk me eiwit shakes sochtends smiddags en savonds

moet ik meer gaan eten of is dit goed?

mij is verteld dat je spieren 48 uur rust nodig hebben en dat ze dan hersteld zijn. dus dan zou je tog gwoon om de dag die spiergroepen kunnen doen of heb ik heb dan verkeerd?

de ene zegt 48 uur de ander 72

ik ben van mening dat je best een spiergroep af en toe twee keer per week kan pakken...maar niet allemaal en zeker niet heel intensief. zelf geef ik de voorkeur aan alle spiergroepen 1x per week en dan gewoon keihard en heel zwaar...als dat voelt als té weinig ben je niet diep genoeg gegaan...

voor voedingstips check ff de voedingsafdeling hier...staat zat tussen!
succes verder!

Terug
Naar boven