MuscleMeat

sportdrankjes

water

Water, voor langere workouts zou ik voor bijv gatorate kiezen.

• Topic Starter Topic Starter
en cardio 45min... ???

Als je echt puur voor de vetverbranding gaat kun je beter water kiezen.

Waarom? Koolhydraten, en in het geval van sportdrankjes, zoals dextrose, maltodextrine en/of fructose zorgen ervoor dat insuline vrijkomt.

Insuline is juist het hormoon dat vetverbranding maakt of breekt, het is een anabool en anti katabool hormoon. Dat geldt ook voor vet; dus dat betekend dat het vetverbranding tegenwerkt, maar er aan de andere kant voor zorgt dat je niet je spiermassa gaat afbreken voor energie tijdens de cardio.

Aan jou de keuze.

Gebruik hier zelf ook enkel maar water tijdens trainingen.

Zelfs als ik heel veel uren ga fietsen (in NL, bij deze temperaturen), gewoon water.
Zorg wel dat ik goed gevoed ben, al valt dat lang niet mee, fiets redelijk hard.

Water is 'the shit', al kan het wel zo zijn, zeker als het warmer is, dat veel mensen problemen hebben met water binnenhouden/krijgen. Dan kunnen sportdrankjes zeker wel helpen, maar ik kies eerder voor drankjes met veel mineralen en niet te veel Kh. Bij hele lange tochten, of hele zware (bergen), dan is het wel zinvol, kan je niet goed tegenop eten, wnat zoveel kan je niet in je maag hebben.

Maarvoor 30/45 minuten of 1 uur cardio? Water. ;)

Zelfs als ik heel veel uren ga fietsen (in NL, bij deze temperaturen), gewoon water.
Zorg wel dat ik goed gevoed ben, al valt dat lang niet mee, fiets redelijk hard.

Water is 'the shit', al kan het wel zo zijn, zeker als het warmer is, dat veel mensen problemen hebben met water binnenhouden/krijgen. Dan kunnen sportdrankjes zeker wel helpen, maar ik kies eerder voor drankjes met veel mineralen en niet te veel Kh. Bij hele lange tochten, of hele zware (bergen), dan is het wel zinvol, kan je niet goed tegenop eten, wnat zoveel kan je niet in je maag hebben.

Maarvoor 30/45 minuten of 1 uur cardio? Water. ;)

:thumbs:

Terug
Naar boven