XXL Nutrition

Sporten met een open wond.. suggesties zijn welkom!

tekk

Novice
Waardering
0
Beste mede sporters,

Sinds een x aantal dagen loop ik na een chirurgische ingreep, met een open wond onderaan mn rug. De wond is open gelaten, omdat het van binnen uit moet helen.. De wond zit ongeveer net boven mn bilnaad.. ( sorry voor de mensen die zitten te eten )

Normaliter sport ik 5 dagen in de week, met een schema dat vrij standaard is.

Borst / Triceps
Schouders
Biceps / Rug
Benen
Cardio & wat MMA.

Het probleem dat ik nu de aankomende 4 weken ga krijgen, is dat ik een boel oefeningen niet meer kan doen. Te denken aan bankdrukken, hier moet ik dus op een hard bankje liggen, dat nu gewoon niet gaat met zo een wond...

Gezien het feit dat ik niet wil inzakken de aankomende 4 weken, heb ik geen idee wat ik nu het beste kan doen.. ik zat zelf te denken aan compound oefeningen, maar ook daar kan ik dus een boel niet van doen.

Het enige dat nu vrijwel gaat zijn staande, statische oefeningen. Biceps en triceps zijn dus geen probleem, ook schouders zal wel gaan.. Het grote probleem gaat rug en benen worden...

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand eerder met een situatie als deze te maken gehad ? Of heeft iemand suggesties, wat ik nu het beste kan gaan doen ?

Groet

tim

Het beste is niet trainen.

Doe wat je kan doen, dingen als bankdrukken etc dus niet. zoek vervangende oefeningen.
niet trainen is k*t, maar je wond slopen is ook k*t.

• Topic Starter Topic Starter
Het beste zou inderdaad zijn niet trainen, ik ken mezelf echter, ik ga dat gewoon doen. Noem het koppig, noem het verslaafd, maar na 5 jaar trainen is het gewoon een deel van je dag geworden..

Trainen gaat dus sowieso gebeuren, alleen de rug en benen gaan een probleem worden. Waarschijnlijk kan ik het squatten sowieso wel shaken, dus dat vergeet ik sowieso wel. Ik vroeg me alleen af of iemand suggesties had wat betreft de rug.

iig bedankt voor de reacties tot nu toe ;)

Terug
Naar boven