MuscleMeat

spuiten/naalden hergebruiken?

• Topic Starter Topic Starter
Hergebruik van injectie naalden

De Amerikaanse diabetesvereniging (ADA) heeft haar standpunt over hergebruik van insulinenaalden deze week herzien. In dit herziene standpunt wordt nader verduidelijkt waarom insulinenaalden niet meer dan éénmaal gebruikt moeten worden.

Het nieuwe standpunt van de ADA staat gepubliceerd in de november-uitgave van het tijdschrift Diabetes Care. Volgens de vereniging blijkt dat nog steeds veel Amerikanen hun insulinenaalden meer dan eens gebruiken, terwijl de naalden zijn gemaakt voor eenmalig gebruik.
Redenen daarvoor zijn kostenbesparing en gemakzucht. Meer dan 70 procent van de Amerikaanse diabetespatiënten die insuline injecteren zijn volledig verzekerd, toch hergebruiken de meesten hun naalden.

De ADA heeft haar standpunt officieel aangepast omdat er in de afgelopen jaren veel vooruitgang is geboekt in de technologie van insulinenaaldjes. De naalden worden bijvoorbeeld steeds dunner. Als men dan toch gaat hergebruiken, is het risico groter dat de naalden buigen of afbreken. Dit kan huidbeschadigingen veroorzaken en ook de insulinetoevoer kan afwijken.

BD, wereldwijd de marktleider in de productie van insulinenaaldjes, sluit zich bij het standpunt aan. Het bedrijf begon al eerder een campagne waarin de gevaren van hergebruik van naalden aan patiënten duidelijk wordt gemaakt.

De Amerikaanse diabetesvereniging adviseert verder aan mensen die een insulinepen gebruiken om de naald niet op de pen te laten na een injectie. Dit kan veroorzaken dat er lucht komt in het insulinepatroon en dat er later minder wordt gespoten dan men denkt.
+ [Link niet meer beschikbaar]
ff gegoechelt

roxxe zei:
wat doen jullie met de gebruikte naalden/spuiten ? kunt ze moeilijk in de vuilbak gooien ???

[Link niet meer beschikbaar]

Of anders in een lege whey pot ofzo. Deksel vastlijmen als je 'm in de vuilnisbak doet.

Nooit naalden of spuiten hergebruiken, kunnen bacterien bevatten en ik denk dat je niet wilt weten wat er gebeurt met je lichaam als je het binnenkrijgt.
En waarom zou je gaan besparen op spuiten? een spuit kost 2 cent per stuk!

Hergebruiken .. nooit doen.. te veel risico tegen een veels te lage vervangingsprijs.

Weggooien doe ik ook altijd in een lege eiwit bus.. bus vol.. dicht tapen errop schrijven "niet openen" en in de container ermee..

Als ik jou was zou ik spuiten en naalden los kopen op triomedical. Of insulinespuiten worden ook vaak gebruikt, is maar net wat en waar je precies wilt injecteren.
Heb zelf bv 0,8x40 nodig om spul fatsoenlijk uit de ampul (2ml) te krijgen maar zet mijn B12 met 0,6x25 in mn schouder.
Stop de naalden weer terug in het plastic omhulsel waar het ook uit komt (zo kan je ze volgens mij ook prima weggooien) maar spaar ze voor de zekerheid ook op in een lege pot van multivitaminen.
Succes ermee!

roxxe zei:
ben nu met een b12 cycle bezig, mag je je spuiten/naalden hergebruiken? (enkel b12 gebruikt)

t*ring man. Doe jij dat ook met je kapotjes ofzo? Die naaldjes kosten toch niets! Dit zijn niet bepaald de dingen waar je op moet bezuinigen kerel!!:wave2:

• Topic Starter Topic Starter
bigtony zei:
t*ring man. Doe jij dat ook met je kapotjes ofzo? Die naaldjes kosten toch niets! Dit zijn niet bepaald de dingen waar je op moet bezuinigen kerel!!:wave2:

waar staat dat ik dit ook doe???:o

mja dan heb je nog niet eens over het gevaar van afgebroken naalden.
na de eerste shot zijn de puntjes verbogen en/of gevoeliger voor afbraak.
altijd nieuwe lijkt me duidelijk.

die naaldbakken kosten trouwens ook geen drol:)

Terug
Naar boven