Fitness Seller

Squat met schijven

babyshamble

Cool Novice
Waardering
0
Goedemiddag,

Ik merk dat wanneer ik squat met mijn hakken op een schijf of mat, ik dieper kan squatten met mijn rug wat rechter t.o.v. geen schijven/mat. Nu vraag ik mij af of er voordelen zijn van het niet gebruiken van een schijfje.

Mobiliteit in je enkel is dus de beperkende factor. Ik heb hetzelfde en squat met schijven onder m'n hakken. No prob.

Het voordeel: fatsoenlijk kunnen squatten zonder jezelf de vernieling in te helpen.
Het nadeel: ???

Jay Cutler had gezegd dat met schijven onder je hakken de spanning van je glutes af haalt.
Oftewel je spant/gebruikt je bil spieren minder tijdens het squaten.

Jay Cutler had gezegd dat met schijven onder je hakken de spanning van je glutes af haalt.
Oftewel je spant/gebruikt je bil spieren minder tijdens het squaten.

Groet,

is per persoon verschillend, meesten kunnen daardoor dieper squatten en dat zorgt voor grotere glute activatie

houdt AUB op met qoutes van prof bodybuilders te posten, 9/10 keer klopt er niets van

PS. heb ook die site in de link bekeken ook daar staat veel onzin op.

het beste kan je dan gewichthefschoenen gebruiken, die zijn helaas wel een beetje duur.

het beste kan je dan gewichthefschoenen gebruiken, die zijn helaas wel een beetje duur.

Sinds ik die heb, squat ik zooooveel beter. Mijne waren nieuw 90,- euro, maar tweedehands kan je ze dus goedkoper krijgen (er zijn natuurlijk ook duurdere modellen).
Gelukkig zit niet iedereen krap bij kas :)

@broken bat,
Rustig man...
ik val ook niemand af en deel alleen info.

Info op mijn site op gedaan door de jaren heen,
waarbij ik met veel verschillende bodybuilders samen getraint heb.

Veel is bewezen o.a. op t-nation door professionals (die schijnbaar na 4x mr.Olympia nog steeds niet weten hoe het moet)...

Let wel ik ben zeker geen pro en ik claim ook zeker niet dat ik alles weet,
maar goed andere mensen zijn schijnbaar erg verzekerd van zichzelf.

.

@broken bat,
Rustig man...
ik val ook niemand af en deel alleen info.

Info op mijn site op gedaan door de jaren heen,
waarbij ik met veel verschillende bodybuilders samen getraint heb.

Veel is bewezen o.a. op t-nation door professionals (die schijnbaar na 4x mr.Olympia nog steeds niet weten hoe het moet)...

Let wel ik ben zeker geen pro en ik claim ook zeker niet dat ik alles weet,
maar goed andere mensen zijn schijnbaar erg verzekerd van zichzelf.

.

''Bankdrukken

Trek je schouderbladen naar elkaar toe, je schouders naar beneden en houd je rug plat op de bank. Dit is de enige juiste manier hoe je op het bankje moet liggen voordat je begint met bankdrukken. Hiermee krijg je onderin maximaal stretch van de borstspieren en het stabiliseert de schouders. Houd je rug zo plat mogelijk op de bank. ''
Let op:
hou je rug plat op het bankje, het
helpt als je je voeten op het bankje plaatst.
Variatie tip:
pak de stang smal vast voor binnenkant borst.

Wellicht een aantal zaken eens veranderen?

Terug
Naar boven