Nudie
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 17%
Hallo allemaal
Ik ben bezig met de stronglifts 5x5 schema van mehdi
Ik moet zeggen het bevalt me wel en ik merk echt dat ik sterker aan het worden ben.
Zelf squat ik 3x per week. Volgens het shema is het de bedoeling dat je elke training verzwaart met 2.5 kilo als je de 5 setjes van 5 haalt. Nou was ik begonnen met 50 kilo squat wat heel laag is. Ik zit nu op 80 kilo.
Ik heb hier overigens minder moeite mee dan toen ik op 70 kilo zat.
MIJN VRAAG:
Volgens dit schema hoor ik na 8 weken op 140 kilo squatten te zitten. Ik vind 140 best veel en vroeg me af of dit wel haalbaar is omdat je gains steeds in een afnemend lijn groeien.
Ik begrijp dat je bijvoorbeeld met de overhead press waarschijnlijk moeilijk bij de 50 kilo komt. Kan je 50 kilo overhead press vergelijken met 140 kilo squat.
Voor de rest is mijn techniek goed en ik squat heel laag.
Alvast bedankt
---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 20:06 ----------
Sorry voor de spel en zinopbouw fouten. Had het snel getypt
Ik ben bezig met de stronglifts 5x5 schema van mehdi
Ik moet zeggen het bevalt me wel en ik merk echt dat ik sterker aan het worden ben.
Zelf squat ik 3x per week. Volgens het shema is het de bedoeling dat je elke training verzwaart met 2.5 kilo als je de 5 setjes van 5 haalt. Nou was ik begonnen met 50 kilo squat wat heel laag is. Ik zit nu op 80 kilo.
Ik heb hier overigens minder moeite mee dan toen ik op 70 kilo zat.
MIJN VRAAG:
Volgens dit schema hoor ik na 8 weken op 140 kilo squatten te zitten. Ik vind 140 best veel en vroeg me af of dit wel haalbaar is omdat je gains steeds in een afnemend lijn groeien.
Ik begrijp dat je bijvoorbeeld met de overhead press waarschijnlijk moeilijk bij de 50 kilo komt. Kan je 50 kilo overhead press vergelijken met 140 kilo squat.
Voor de rest is mijn techniek goed en ik squat heel laag.
Alvast bedankt
---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 20:06 ----------
Sorry voor de spel en zinopbouw fouten. Had het snel getypt