MuscleMeat

Squaten...bekneld gevoel

wervisser

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hey guys,

Ik heb tijdens het squaten het gevoel dat mijn beenspieren bekneld raken. Als ik bijna beneden ben (ik doe de ass-to-the-grass methode) voelt het net of de aanhechtingspunten van mijn quads klem komen te zitten tussen mijn heupen... tsja, het is een beetje lastig uit te leggen, dus ik hoop dat iemand het snapt..:rolleyes:

Kheb het zelfste probleem, ofte train je niet vaak genoeg benen, of ze moeten het nog gewoon worden (je benen aan de oefening)...
Of mss doe je je oefening niet goed...

• Topic Starter Topic Starter
the better dayz zei:
Kheb het zelfste probleem, ofte train je niet vaak genoeg benen, of ze moeten het nog gewoon worden (je benen aan de oefening)...
Of mss doe je je oefening niet goed...

Ik ben na 3 jaar gestopt te zijn weer begonnen. Ik ben nu weer een week of 6 bezig dus dat kan dan wel kloppen.

Ik voer de oefening los uit en ga met mijn benen op schouderbreedte staan. Mijn voeten staan iets naar buiten gericht en dan zak ik met mijn kont tot de grond :D

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van wennen is. Je zegt dat je 3 jaar bent gestopt. Hoe was het vroeger dan toen je squats deed? Of deed je ze toen niet?

Gewoon rustig blijven oefenen, dan gaat het vast wel goed. En anders zul je misschien iets minder diep moeten zakken. Full squats is een geweldige oefening, maar als je er last van krijgt moet je het natuurlijk niet doen.

• Topic Starter Topic Starter
Weet je wat het is, ik heb er niet echt last van. Ik voel het wel, maar het is geen pijn... meer een onwennig gevoel :D

Voorheen deed ik altijd squats op een smith machine...jaja, ik weet het GAY... maar ik deed ze tenminste. Ik voer ze nu met een losse barbell uit :thumb:

wervisser zei:
Hey guys,

Ik heb tijdens het squaten het gevoel dat mijn beenspieren bekneld raken. Als ik bijna beneden ben (ik doe de ass-to-the-grass methode) voelt het net of de aanhechtingspunten van mijn quads klem komen te zitten tussen mijn heupen... tsja, het is een beetje lastig uit te leggen, dus ik hoop dat iemand het snapt..:rolleyes:

SMOESJES!!

Laatst bewerkt:
zou kunnen zijn dat je illiopsoas te kort is, kan je rekoefeningen voor doen, in de houding van de bulgarian squat.

wervisser zei:
Weet je wat het is, ik heb er niet echt last van. Ik voel het wel, maar het is geen pijn... meer een onwennig gevoel :D

Voorheen deed ik altijd squats op een smith machine...jaja, ik weet het GAY... maar ik deed ze tenminste. Ik voer ze nu met een losse barbell uit :thumb:

Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Het doet geen pijn zeg je. Ga er gewoon rustig mee door, desnoods zak je niet helemaal tot beneden. Doe regelmatig stretchoefeningen en je zult zien dat het elke week een beetje beter gaat.

Terug
Naar boven