XXL Nutrition

squats en je tenen zien?

Express

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
ik was vandaag aan het squaten toen de eigenaar van de sportschool naar me toe kwam en zei dat ik meer naar achter moest leunen aangezien hij zei dat ik teveel naar voren leunt, het probleem is als ik nog veder naar achter leun val ik denk gewoon naar achter:P ik leun al redelijk naar achter maar volgens hem moeten je knieen gelijk blijven aan je enkels?

heeft iemand mischien tips?

en me onderrug word altijd wel redelijk belast ik probeer altijd wel een kleine arch erin tehouden maar mischien te erg?

Ik zou in ieder geval niet naar je tenen kijken als je aan t squatten bent, dus die zie je sowieso niet...
Je knieën mogen best wat naar voren komen. Het belangrijkste is dat je ze naar buiten duwt en dat je de beweging vanuit je heupen begint, niet vanuit je knieën. Kont naar achter, borst hoog houden, hoofd neutraal, rug op spanning, knieen naar buiten drukken en dan zullen je knieën niet ver voorbij je tenen komen.

• Topic Starter Topic Starter
oke zal het proberen volgende keer :D danku!

Toch grappig dat hij zegt dat je knieen iets voorbij je tenen mogen komen terwijl wanneer je dat hier beweert, jan en alleman moord en brand schreeuwt

Toch grappig dat hij zegt dat je knieen iets voorbij je tenen mogen komen terwijl wanneer je dat hier beweert, jan en alleman moord en brand schreeuwt

Nee hoor, helemaal niet. Is toch al vrij lang een geaccepteerde mening. In elk geval in de powerlifting wereld. Alleen niet te ver over je tenen. Heeft ook te maken met je lichaamsbouw, of je high bar of low bar squat, of je full squat of niet, etc.

Wie bedoel je met "jan en alleman"? Er is namelijk en vrij grote groep (mischien zelfs wel de meerderheid) die totaal geen probleem er in ziet om je knieen voorbij je tenen te laten komen.

ik was vandaag aan het squaten toen de eigenaar van de sportschool naar me toe kwam en zei dat ik meer naar achter moest leunen aangezien hij zei dat ik teveel naar voren leunt, het probleem is als ik nog veder naar achter leun val ik denk gewoon naar achter:P ik leun al redelijk naar achter maar volgens hem moeten je knieen gelijk blijven aan je enkels?

heeft iemand mischien tips?

en me onderrug word altijd wel redelijk belast ik probeer altijd wel een kleine arch erin tehouden maar mischien te erg?

2 schijfjes onder je 'hak' plaatsen

Terug
Naar boven