Fitness Seller

Staatshervorming der Nederlanden?

Peiling Peiling Hoe sta jij tegenover de staatshervorming in België?

• Ik ben Vlaming en wil dat België 1 land blijft

Stemmen: 3 8,3%
  • Ik ben Vlaming en wil dat Vlaanderen onafhankelijk wordt

Stemmen: 9 25,0%
  • Ik ben Vlaming en wil dat Vlaanderen en Nederland 1 staat vormen

Stemmen: 2 5,6%
  • Vlaming zonder mening of andere (leg uit)

Stemmen: 1 2,8%
  • Ik ben Nederlander en zie liever 1 Belgische staat

Stemmen: 2 5,6%
  • Ik ben Nederlander en wil best een onafhankelijk Vlaanderen als nieuwe buur

Stemmen: 8 22,2%
  • Ik ben Nederlander en wil dat Vlaanderen en Nederland 1 staat vormen

Stemmen: 8 22,2%
  • Nederlander zonder mening of andere (leg uit)

Stemmen: 3 8,3%

• Totaal stemmers
    36
Vlaanderen investeerd al jaren 5-6 miljard euro per jaar in Wallonië en er is niets veranderd, NIETS. En dan durven spreken van niet investeren???
En waarom zou een Vlaams bedrijf zich vestigen in Wallonië, ze verstaan niet eens de taal van hun werknemers, en die werknemers doen niets anders dan staken en eisen stellen, je kan nog beter een bedrijf oprichten in China... Beetje jammer dat je de schuld afschuift op de bedrijven, je kan de privé echt niets verwijten, het is de politiek die de omgeving/het klimaat moet scheppen.Maar met de PS aan het roer (of MR, of CDH) zal er nooit een goede federale regering zijn, en de regio's zullen in dezelfde problemen blijven zitten zolang er geen splitsingen zijn.
Het bekende verhaal. Maar als je boeken over België leest dan leer je dat het iets anders in elkaar zit. Het is niet zo eenvoudig zoals jij het voorsteld. Wallonië heeft Vlaanderen toen NIET geholpen, eerder uitgebuit. De film Daens nooit gezien? Het waren de rijke liberale Walen die Vlamingen in hun fabrieken en mijnen lieten werken als slaven, met slechte werkomstandigheden. Vlaams werd gezien als 'minder' en Frans was de taal van de rijken. Vlaams werd verbannen uit Brussel, zelfs verboden op bepaalde plaatsen. Als je iets kan zeggen over Wallonië dan is het wel dat ze Vlaanderen jaren onderdrukt hebben en misbruikt. En nu het minder gaat bij hen (omdat Vlamingen het beu zijn) zeggen Vlamingen idd: zoek het nu zelf maar uit, je hebt ons één maal onderdrukt, je hebt ons jaren miljarden euro's afgesnoept en nu willen we eindelijk resultaten zien vanuit de Waalse economie. Blijkbaar wil men dit gewoon niet in Wallonië, men wil op de kap van de Vlaming blijven leven, profiteren maar niets doen aan hun EIGEN economie.
Nee beste Darphbobo, het is niet Vlaanderen die de oplossing en redding is van de slechte economie van Wallonie, maar wel Wallonie zelf. Alleen willen ze dat niet inzien. Want het is veel makkelijker om geld te krijgen dan zelf een economie op te bouwen en geld aan te trekken vanuit de privé. Vlaanderen heeft zichzelf totaal niets te verwijten, Vlaanderen heeft genoeg gedaan om het gewest te redden. Maar jij weet donders goed dat Di Rupo gewoon geen goede leider is geweest , het Marchal plan gaf zwakke resultaten, corruptie in de PS is nooit zo groot geweest. Vlaanderen vraagt niets liever dat Walen in Vlaamse bedrijven komen werken, maar dat doen ze niet, uitkering ontvangen gaat makkelijker. Wiens schuld is het dat Wallonie in deze omstandigheden is? Hun eigen schuld, want het Vlaams gewest doet het wél goed.
Zo eenvoudig zal het wel niet geweest zijn, DHL heeft zelf besloten om niet te blijven als Zaventem niet mogelijk was, oa doordat ze dan niet optimale ruimte hadden dacht ik.
Begrijp me niet verkeerd, Wallonië moet zeker geholpen worden, maar die niet transparante miljardenstroom werkt gewoon niet, punt.

Vlaanderen investeert niet in Wallonië. Als je over die miljoenen spreekt, dan spreek men over sociale bijdragen, stempelgeld,… Maar niet over actieve investering. Actieve investering zoals er echt voor zorgen dat er werk komt. Nu wordt er enkel geld gegeven en dan wijzen ze met de vinger ‘kijk wij geven en jullie doen niks). Trouwens hoeveel geld geeft België niet aan Afrika? Men zou eerst eens die kraan moeten dichtdraaien.
bedrijven aan de een taalgrens of niet heeft niks met taal te maken (dit is eerder vlaams blok propaganda). ik ken Vlamingen die naar de franse kant gaan werken en walen die naar de Nederlands kant gaan werken. Ze doen het niet omdat ze niet willen.
Ik vind het eigenlijk wel straffe taal om te zeggen dat ze beter in China gaan investeren dan in eigen land. Dit is weer zo'n vlaams blok uitdrukking. Als wij het niet hebben, dan hoeft het helemaal niet hier, want de (slechte) walen verdienen het niet.
Ik geef je gelijk dat het de regering is die de schuld moet dragen. Maar het is ook aan diezelfde regering om een oplossing te zoeken. Wat ze tot nu toe nog niet heeft gedaan. En daarom gaan schreeuwen naar opsplitsing is geen oplossing! Mem moet rekening houden dat Wallonië over een groot patrimonium beschikt die tot nu nog steeds ongebruikt is.
Daems, ja, laten we allemaal naar een lekkere film kijken en daaruit onze conclusies trekken. Wallonië heeft Vlaanderen niet onderdrukt. Het was de Vlaamse bourgeoisie die zelf Frans praatte omdat ze vonden dat het hen beter stond. Het was geen spreektaal opgelegd door de walen. Trouwens het ware niet de Vlamingen die in de koolmijnen gingen werken het waren de buitenlanders. Het waren (grotendeels) Italianen die als slaven in de koolmijnen gingen werken, want in Vlaanderen was er toen de katoenindustrie en dat was minder vuil. Vlaanderen heeft nooit ‘onder’ Wallonië gestaan. Maar gedurende de ‘gouden’ 70’s werd er niet toekomst gericht gekeken.
En met DHL denk ik niet dat er 1 politieker ooit heeft voorgesteld aan DHL om zich in Charleroi te vestigen. De federale heeft gezegd: “niet in Brussel”, maar heeft ook niet voor een alternatief gezorgd.
En zo kunnen we doorgaan tot in het oneindige.
Maar om je laatste zin te citeren:”Begrijp me niet verkeerd, Wallonië moet zeker geholpen worden, maar die niet transparante miljardenstroom werkt gewoon niet, punt.”
Vertrekkend vanuit dit standpunt, kunnen we dan niet het volgende zeggen: laat België, België blijven. En laten we nu eens kijken wat er allemaal kan gedaan worden. Wij hebben industrie en beginnen te weinig plaats te krijgen. Laat ons een site bijbouwen op jullie grond, en voor extra werk zorgen (want ook daar willen ze werken, echt!).
Wat ze ook kunnen doen is de luchthaven van Charleroi uitbouwen, want daar klagen de mensen niet over geluidshinder. Daar bouwen de (nog) niet rond de luchthaven.
Er valt zoveel te verwezenlijken, maar door het separatistisch gedrag van de regering zal het niet gebeuren. Daarbij indoctrineren ze de mensen om af te scheiden wegens de miljarden stroom. Als we dit doen zullen we’r niet als winnaar uitkomen, maar eerder bedrogen.

Vlaanderen investeert niet in Wallonië. Als je over die miljoenen spreekt, dan spreek men over sociale bijdragen, stempelgeld,… Maar niet over actieve investering. Actieve investering zoals er echt voor zorgen dat er werk komt. Nu wordt er enkel geld gegeven en dan wijzen ze met de vinger ‘kijk wij geven en jullie doen niks). Trouwens hoeveel geld geeft België niet aan Afrika? Men zou eerst eens die kraan moeten dichtdraaien.
bedrijven aan de een taalgrens of niet heeft niks met taal te maken (dit is eerder vlaams blok propaganda). ik ken Vlamingen die naar de franse kant gaan werken en walen die naar de Nederlands kant gaan werken. Ze doen het niet omdat ze niet willen.
Ik vind het eigenlijk wel straffe taal om te zeggen dat ze beter in China gaan investeren dan in eigen land. Dit is weer zo'n vlaams blok uitdrukking. Als wij het niet hebben, dan hoeft het helemaal niet hier, want de (slechte) walen verdienen het niet.
Ik geef je gelijk dat het de regering is die de schuld moet dragen. Maar het is ook aan diezelfde regering om een oplossing te zoeken. Wat ze tot nu toe nog niet heeft gedaan. En daarom gaan schreeuwen naar opsplitsing is geen oplossing! Mem moet rekening houden dat Wallonië over een groot patrimonium beschikt die tot nu nog steeds ongebruikt is.
Daems, ja, laten we allemaal naar een lekkere film kijken en daaruit onze conclusies trekken. Wallonië heeft Vlaanderen niet onderdrukt. Het was de Vlaamse bourgeoisie die zelf Frans praatte omdat ze vonden dat het hen beter stond. Het was geen spreektaal opgelegd door de walen. Trouwens het ware niet de Vlamingen die in de koolmijnen gingen werken het waren de buitenlanders. Het waren (grotendeels) Italianen die als slaven in de koolmijnen gingen werken, want in Vlaanderen was er toen de katoenindustrie en dat was minder vuil. Vlaanderen heeft nooit ‘onder’ Wallonië gestaan. Maar gedurende de ‘gouden’ 70’s werd er niet toekomst gericht gekeken.
En met DHL denk ik niet dat er 1 politieker ooit heeft voorgesteld aan DHL om zich in Charleroi te vestigen. De federale heeft gezegd: “niet in Brussel”, maar heeft ook niet voor een alternatief gezorgd.
Maar om je laatste zin te citeren:”Begrijp me niet verkeerd, Wallonië moet zeker geholpen worden, maar die niet transparante miljardenstroom werkt gewoon niet, punt.”
Vertrekkend vanuit dit standpunt, kunnen we dan niet het volgende zeggen: laat België, België blijven. En laten we nu eens kijken wat er allemaal kan gedaan worden. Wij hebben industrie en beginnen te weinig plaats te krijgen. Laat ons een site bijbouwen op jullie grond, en voor extra werk zorgen (want ook daar willen ze werken, echt!).
Wat ze ook kunnen doen is de luchthaven van Charleroi uitbouwen, want daar klagen de mensen niet over geluidshinder. Daar bouwen de (nog) niet rond de luchthaven.
Er valt zoveel te verwezenlijken, maar door het separatistisch gedrag van de regering zal het niet gebeuren. Daarbij indoctrineren ze de mensen om af te scheiden wegens de miljarden stroom. Als we dit doen zullen we’r niet als winnaar uitkomen, maar eerder bedrogen.

mooi gezegd.
Als ik nog mag aanvullen, politici hebben wel alternatieven voorgesteld maarja.
Ik denk dat het al lang vast was dat ze naar duitsland teruggingen, lijkt ook logisch als je de keuze hebt.

mooi gezegd.
Als ik nog mag aanvullen, politici hebben wel alternatieven voorgesteld maarja.
Ik denk dat het al lang vast was dat ze naar duitsland teruggingen, lijkt ook logisch als je de keuze hebt.

Hoe het ook gebeurd is, wij zullen nooit het fijne er van weten. Ik ben voor 1 België, maar het moet wel eerlijk geregeerd worden. wat nu het geval niet is. Als je al het geld rekent welke in de verschillende regeringen wordt gepompt (aan de verschillende ministers), kan gebruikt worden voor andere dingen. Wij hoeven geen opsplitsing wij hebben nood aan een betere regering.

Splitse die handel

Ik ben Nederlander en wil dat Vlaanderen en Nederland 1 staat vormen :)

Aan de ene kant ben ik wel te vinden voor een splitsing maar langs de andere kant,wat zal vlaanderen dan nog (internationaal) betekenen???
Belgïe is nu al zo klein...

Gewoon 1 land met de vlamingen.
Laat die Franssprekende lekker bij Frankrijk horen, is dat probleem ook opgelost.
Maar het liefst zie ik toch wel de hele wereld als 1 land.
Utopia !!!

:bow::bow::bow::bow::bow:

somebody got owned

het is al jaren duidelijk dat wij vlamingen in 1830 een vergissing hebben begaan door voor de walen te kiezen ipv de nederlanders. nederland met vlaanderen erbij zou een grootmacht geweest zijn.

en de nederlanders vonden het ook best jammer, anders gingen ze ons niet proberen binnen te vallen hebben in 1831 of zo:)

jammergenoeg zitten we nu met de walen. echter, ik heb een oplossing die verschillende vliegen in één klapt vangt. ik

we verbranden systematisch alle werkloze walen in hun ongebruikte hoogovens.

voordelen:
1) heropleving van de waalse economie want ze kunnen hun oude hoogovens weer bemannen
2) minder werkloze walen -> minder overheidssteun nodig

het is al jaren duidelijk dat wij vlamingen in 1830 een vergissing hebben begaan door voor de walen te kiezen ipv de nederlanders. nederland met vlaanderen erbij zou een grootmacht geweest zijn.

en de nederlanders vonden het ook best jammer, anders gingen ze ons niet proberen binnen te vallen hebben in 1831 of zo:)

jammergenoeg zitten we nu met de walen. echter, ik heb een oplossing die verschillende vliegen in één klapt vangt. ik

we verbranden systematisch alle werkloze walen in hun ongebruikte hoogovens.

voordelen:
1) heropleving van de waalse economie want ze kunnen hun oude hoogovens weer bemannen
2) minder werkloze walen -> minder overheidssteun nodig

lol :)

ik hoop wel dat je dit niet meent :)

Vlaanderen bij Nederland okee, maar Wallonië dan? Gaat dat naar Frankrijk, of slokt het Luxemburg op?

Alsof we beter af zouden zijn als onderdeel van Nederland... Sommige mensen moeten zich toch dringend eens laten nakijken (en wat meer leren over de geschiedenis van Vlaanderen).

Terug
Naar boven