MuscleMeat

Start eigen gym,

vc10kl

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
74
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Enige tips wat ik nog zou kunnen aanschaffen? Wil nog zo'n 170 euro besteden (richtlijn).

Tips zijn welkom:)

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Dit is als home gym (om duidelijk te zijn)

Tja, ik heb een Benchpress / pull up stang / dumbells / Squatrack (2 standaards eigenlijk / voldoet prima / kan ik middels een kleine aanpassing ook op dippen) en een partij schijven.
Ik kan alles ruim voldoende trainen.

Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Op marktplaats wordt voldoende aangeboden.
Heb ook wel wat nieuw gehaald. Barbell / schijven / dumbells.

Was voor naar schatting onder de 400,- euro klaar.
170,- is niet bijster veel, vooral schijven plus een goede BB kosten wel wat.

Maar goed nogmaals....Marktplaats

Ik zou vooral nog wat extra schijven van 20kg aanschaffen. Vind het sowieso vreemd dat je maar 1 schijf van 20kg er in hebt staan. Wat ga je daar mee doen?
Minstens een even aantal lijkt me wel praktisch. Verder vind ik 15 kg schijven zelf nogal onnodig, maar das misschien persoonlijk.

Qua gewichten is dit het makkelijkst: 2x20kg (bumper), 2x 10kg(bumper), 6x5kg(ijzer/rubber coated), 2x 2,5kg, 2x 1,25kg. Daarmee kan je elke mogelijke gewichtscombinatie aan je stang hangen.
Als je iets meer budget hebt, dan kan je best nog 2x 20kg erbij nemen zodat je niet naar de winkel moet lopen als je meer dan 110kg deadlift.
Koop een halfrack (of powercage) ipv afzonderlijke benchpress en squatstands.
Een goede olympische barbell is een goede investering. Ik heb persoonlijk ATX halterstangen en bumperschijven, zeer goed materiaal voor de prijs.

• Topic Starter Topic Starter
Oh whoops helemaal niet gezien hehe, (Had het even snel in elkaar gezet voor een idee te geven wat ik ongeveer nodig had).

Powercage idd goed idee!

Terug
Naar boven