XXL Nutrition

Starten met kuur? (incl. foto's)

Gewoon Mo

Cool Novice
Waardering
23
Lengte
1m67
Massa
79kg
Vetpercentage
15%
Beste leden,

Ik ben al een tijd aan het cutten en moet zeggen dat ik tot nu toe wel tevreden ben met de resultaten. Tijdens deze cut heb ik geen kuur gebruikt en heb echt me suf gewerkt om zo veel mogelijk vet te verliezen zonder dat ik daarvoor veel spiermassa voor hoef in te inleveren. Nu zit ik een beetje aan het einde van mijn cut en mijn 2e kuur nadert bijna. Echter zou ik aan deze kuur beginnen om juist wat meer spiermassa te pakken en wat vet te verliezen. Het gaat om de volgende kuur:

Kuur:
Test-E 250mg (e/w) 1 t/m 10 weken
Tren-E 400mg (e/w) 1 t/m 10 weken
+ eventueel een kickstart 1 t/m 6 weken

Nakuur:
Nolvadex week 12 t/m 14 (20mg)

Stats:

Hoe lang aan het trainen? 4 jaar - gestart op 56KG
Hoe vaak gekuurd? 1x (test-e 500mg 10wks)

Before cut:
Weight: 79.9 KG
Height: 167 cm
BF: 20 % schatting

After/during cut:
Weight: 70.3 KG
BF: ??

Doel:
9 of 10 % BF behalen en paar kilo in droge spiermassa aankomen. Ik hoef geen Franco Columbo te zijn. 10 % BF op 75 kilo en ik ben tevreden.

Nu weet ik dat ik makkelijk deze BF natty kan halen en dat is mij eerder ook gelukt. Echter zit ik met de volgende vragen en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen:

1. Wat denken jullie daat mijn huidige BF is (zie foto's)?
2. Is het verstandig om te kuren met mijn huidige BF en kan ik verwachten dat ik wat droger wordt met deze kuur (mits mijn voeding/training op orde is uiteraard)?
3. Zal ik toch verder gaan met cutten en pas kuren wanneer ik 10 % BF heb behaald? of kan ik zo prima gaan kuren?

Ik wacht af op jullie feedback en uiteraard is advies/suggesties/kritiek altijd welkom :).

Foto 1.jpg

Foto 3.jpg

Foto 4.jpg

Foto 2.jpg

Beste leden,

Ik ben al een tijd aan het cutten en moet zeggen dat ik tot nu toe wel tevreden ben met de resultaten. Tijdens deze cut heb ik geen kuur gebruikt en heb echt me suf gewerkt om zo veel mogelijk vet te verliezen zonder dat ik daarvoor veel spiermassa voor hoef in te inleveren. Nu zit ik een beetje aan het einde van mijn cut en mijn 2e kuur nadert bijna. Echter zou ik aan deze kuur beginnen om juist wat meer spiermassa te pakken en wat vet te verliezen. Het gaat om de volgende kuur:

Kuur:
Test-E 250mg (e/w) 1 t/m 10 weken
Tren-E 400mg (e/w) 1 t/m 10 weken
+ eventueel een kickstart 1 t/m 6 weken

Nakuur:
Nolvadex week 12 t/m 14 (20mg)

Stats:

Hoe lang aan het trainen? 4 jaar - gestart op 56KG
Hoe vaak gekuurd? 1x (test-e 500mg 10wks)

Before cut:
Weight: 79.9 KG
BF: 20 % schatting

After/during cut:
Weight: 70.3 KG
BF: ??

Doel:
9 of 10 % BF behalen en paar kilo in droge spiermassa aankomen. Ik hoef geen Franco Columbo te zijn. 10 % BF op 75 kilo en ik ben tevreden.

Nu weet ik dat ik makkelijk deze BF natty kan halen en dat is mij eerder ook gelukt. Echter zit ik met de volgende vragen en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen:

1. Wat denken jullie daat mijn huidige BF is (zie foto's)?
2. Is het verstandig om te kuren met mijn huidige BF en kan ik verwachten dat ik wat droger wordt met deze kuur (mits mijn voeding/training op orde is uiteraard)?
3. Zal ik toch verder gaan met cutten en pas kuren wanneer ik 10 % BF heb behaald? of kan ik zo prima gaan kuren?

Ik wacht af op jullie feedback en uiteraard is advies/suggesties/kritiek altijd welkom :).

Ga gewoon lekker verder cutten als ik jou was , je gaat er meer uithalen als je droger staat . Als je nu gaat kuren ga je aankomen en zul je nog meer Vet aanzetten , of het met tren of zonder tren is boeit niet .
Zoiezo kuren boven 12-13 % is in mijn ogen nutteloos , versta ; anabole androgene steroïden , geen afslankmiddelen . Anabolisch betekent spieropbouwend , je gaat aankomen , en ik zie dat op jou frame dat geen resultaat zal geven als die jij in je hoofd heb . Tegenwoordig nemen mensen steroïden om af te vallen , daar zijn steroïden niet voor geschikt . Steroïden helpen je massa te behouden in een calorie tekort , zelfs voor dat hoef jij ze nu niet te nemen . Cut gewoon tot je 10 % sta , is gemakkelijk te behalen . Denk dat je nu op 16-17 staat , 12 weken is realistisch om tot 10 % te geraken

1. Ik schat je bodyfat nu op ongeveer 15%.

2. Kan wel, je kan met test/tren zowel droger als groter worden. Dit hangt vooral van je voeding af maar ik vind het niet ideaal.

3. Mijn advies is om toch nog een paar procent te droppen en dan je test/tren kuur te doen, inderdaad richting de 10% of wat jij goed vindt. Je zal misschien net wat meer spiermassa verliezen dan anders, maar dit heeft voor je kuur wel grote voordelen. Een lager vetpercentage betekent minder sides (wat voor tren zeker fijn is) en dan hoef je niet zoals je zelf zegt spiermassa aan te komen en vet te verliezen. Dit kan best met zo een cycle maar is naar mijn mening niet ideaal. Als je de cycle met 10% ingaat kan je lekker 1000kcal boven je onderhoud eten en lekker veel gainen op je test/tren en waarschijnlijk minimaal aankomen in vet.

Cutten zonder AAS nadat je met AAS hebt gebulked gaat je spierbehoud ook niet echt helpen, maar als je al zo ver bent gekomen met je cut kun je deze beter nog een maand of twee doortrekken en daarna opblazen met je test tren kuur.

Tren eerder stoppen dan de test

Ga gewoon lekker verder cutten als ik jou was , je gaat er meer uithalen als je droger staat . Als je nu gaat kuren ga je aankomen en zul je nog meer Vet aanzetten , of het met tren of zonder tren is boeit niet .
Zoiezo kuren boven 12-13 % is in mijn ogen nutteloos , versta ; anabole androgene steroïden , geen afslankmiddelen . Anabolisch betekent spieropbouwend , je gaat aankomen , en ik zie dat op jou frame dat geen resultaat zal geven als die jij in je hoofd heb . Tegenwoordig nemen mensen steroïden om af te vallen , daar zijn steroïden niet voor geschikt . Steroïden helpen je massa te behouden in een calorie tekort , zelfs voor dat hoef jij ze nu niet te nemen . Cut gewoon tot je 10 % sta , is gemakkelijk te behalen . Denk dat je nu op 16-17 staat , 12 weken is realistisch om tot 10 % te geraken

hij wilt met deze kuur vnl procenten droppen en 1-2kg pakken, dan zet ie zichzelf op een cut. zie niet in waarom hij dan vet zal gaan aanzetten? tren is toch juist en geschikt middel als het om recompen gaat?

verder, waarom is kuren boven de 12/13% nutteloos? als je van te voren gekuurd hebt, ben je blij dat er middelen zijn die je helpen je spiermassa te behouden ala AAS. alle cutkuren kunnen dan de prullenbak in.

mo neem aan dat je al ff bezig bent, door naar de 10% gaat sowieso nog 3 maanden in beslag nemen (reken 2%/maand) dus kan er in komen dat je daar geen trek in hebt. mja, of je doet dat, of je pakt een cutkuur als deze. zou in iedergeval geen bulkcycle pakken anders ga je weer te hoog in vet komen. hoeveel heb je eigenlijk met die Test E overgehouden? vp is toen wel wat uit de hand gelopen?

hij wilt met deze kuur vnl procenten droppen en 1-2kg pakken, dan zet ie zichzelf op een cut. zie niet in waarom hij dan vet zal gaan aanzetten? tren is toch juist en geschikt middel als het om recompen gaat?

verder, waarom is kuren boven de 12/13% nutteloos? als je van te voren gekuurd hebt, ben je blij dat er middelen zijn die je helpen je spiermassa te behouden ala AAS. alle cutkuren kunnen dan de prullenbak in.

mo neem aan dat je al ff bezig bent, door naar de 10% gaat sowieso nog 3 maanden in beslag nemen (reken 2%/maand) dus kan er in komen dat je daar geen trek in hebt. mja, of je doet dat, of je pakt een cutkuur als deze. zou in iedergeval geen bulkcycle pakken anders ga je weer te hoog in vet komen. hoeveel heb je eigenlijk met die Test E overgehouden? vp is toen wel wat uit de hand gelopen?

Ja je kan recompen , maar ik vind het zonde want hij kan gemakkelijk nog vet verliezen en naar 10 % gaan zonder aas. Verder vind ik het nutteloos ja omdat je in goeie conditie dient te zijn wil je gaan kuren , hoger bf betekent meer estro sides en sides int algemeen . Als je goed droog staat kun je lekker hoog in calorieën zitten en zal je goed aankomen en hoef je je geen zorgen te maken over dat beetje vet dat je gaint. Waarom wil iedereen gaan cutten met aas , terwijl dit zonder ook heel goed kan . Daarmee spreek ik vooral de groep aan die hoger in bf zit , als je al op 10% zit en je bent pre contest wilt naar 4-5% dan kan ik het begrijpen , aas laat je zo diep gaan met minimaal spierverlies , natty is dit onmogelijk zonder spierverlies . Maar juist die 15-20% bf hebben en dan cutkuurtje willen nemen snap ik niet , meestal denken ze dat ze zullen transformeren en ripped uit de kuur komen en groter , wat bijna nooit gebeurd

hij heeft ook al gekuurt he, die massa is toch wat lastiger vast te houden dan dat je helemaal naturel bent.

ben het helemaal met je eens dat je op 8-12% moet staan, begin je te kuren. maar ooit zal je bij moeten schaven, en dus moeten gaan cutten toch. je kan niet alleenmaar bulkkuurtjes pakken zonder ooit (te) hoog in vet te komen. dan zou je jezelf tekort doen om geen cutkuur te pakken, maar naturel te cutten.. want die gewonnen massa wil je liever niet kwijt.

jij wilt meer de kant op van; bulken > kuren, cutten > natty, als ik het goed begrijp? denk zelf dat dat niet gaat werken. dan zou je misschien nog beter naturel massa kunnen pakken en met AAS cutten. mja zoals ik in alinea 2 zeg.. als je bulkcycles doet, zou ik met cutten hetzelfde doen.

verder ook helemaal met je eens dat >15% lekker van de roids moet blijven om te cutten hoor. maarja als je een flinke bulkkuur achter de rug hebt en op 12% begonnen bent, kan je makkelijk zat in de richting van die 15 geraken.

Gewoon met je kuur starten en bulken. Op trenbolone zal je geen vetpercentage normaal gesproken niet stijgen

Gewoon met je kuur starten en bulken. Op trenbolone zal je geen vetpercentage normaal gesproken niet stijgen

Jij begrijpt niet wat lezen is zeker ? Hij wilt naar de 10% toe , en staat nu op 15-17% . Hoe raad je m aan te bulken ? Beter geef je geen advies als je geeneens de moeite neemt om goed te lezen

vanwaar dat advies pharma

hij heeft ook al gekuurt he, die massa is toch wat lastiger vast te houden dan dat je helemaal naturel bent.

ben het helemaal met je eens dat je op 8-12% moet staan, begin je te kuren. maar ooit zal je bij moeten schaven, en dus moeten gaan cutten toch. je kan niet alleenmaar bulkkuurtjes pakken zonder ooit (te) hoog in vet te komen. dan zou je jezelf tekort doen om geen cutkuur te pakken, maar naturel te cutten.. want die gewonnen massa wil je liever niet kwijt.

jij wilt meer de kant op van; bulken > kuren, cutten > natty, als ik het goed begrijp? denk zelf dat dat niet gaat werken. dan zou je misschien nog beter naturel massa kunnen pakken en met AAS cutten. mja zoals ik in alinea 2 zeg.. als je bulkcycles doet, zou ik met cutten hetzelfde doen.

verder ook helemaal met je eens dat >15% lekker van de roids moet blijven om te cutten hoor. maarja als je een flinke bulkkuur achter de rug hebt en op 12% begonnen bent, kan je makkelijk zat in de richting van die 15 geraken.

Ik denk dat ze voeding brol is , eerlijk gezegd en dat ie denkt zoals velen denken dat tren het '' wondermiddel '' is . cutten doe je met roids als je naar de 4-6 % wilt gaan , anders zou ik aas gewoon bewaren voor wat ze het beste doen en dat is massa opbouwen , meer hoeft er niet gezegd te worden .

Waarom zou je op 70kg nog verder willen cutten, 70kg lijkt me al ecto genoeg

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ze voeding brol is , eerlijk gezegd en dat ie denkt zoals velen denken dat tren het '' wondermiddel '' is . cutten doe je met roids als je naar de 4-6 % wilt gaan , anders zou ik aas gewoon bewaren voor wat ze het beste doen en dat is massa opbouwen , meer hoeft er niet gezegd te worden .

Neen, ik verwacht geen wonderen van Tren en al helemaal niet dat ik van 15 % ineens drop naar 7-8 % door AAS. Ik train al lang genoeg om te weten dat de key voeding en training is. Ik heb me om die reden ook meer verdiept in voeding en training dan AAS. Vandaar dat ik deze post heb geplaatst om te vragen wat jullie ervaringen zijn.
En ja, 70 KG klinkt misschien weinig maar ik ben dan ook niet zo lang. Ik hoef dan ook niet 80/85 kg shredded te zijn. Vandaar mijn opmerking over dat ik geen Franco Columbo wil zijn want die gast is ook mijn lengte en stond droog op 90kg. Dat hoeft voor mij niet.
Daarnaast heb ik een half jaar geleden een bulkkuur gedaan wat resulteerde in een hoge BF. Ik was toen 80KG en had een BF van rond de 20/23 %. Ik wil dat niet weer meemaken.

Terug
Naar boven