Fitness Seller

Starten met supplementen?

Gast 112294

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
2
Lengte
1m64
Massa
63kg
Hoi, ik heb een vraag.

Ik fitness nu al een tijd om simpelweg een gespierder lichaam te krijgen. Ik heb geen ambities om de sport in te gaan, maar wil er gewoon (voor mezelf ;)) goed uitzien. Nou eet ik al een tijdje onder mijn onderhoud en ik ben dan ook van 63 kilo naar 58 kilo gegaan. Echter, nu sta ik stil. Mijn vetpercentage gaat voor mijn gevoel niet meer omlaag (niet in de spiegel in ieder geval). Bij mijn laatste meting, 3 weken geleden, zat ik op 23,5% (lengte 1.64, gewicht 58,2 kg), maar heb nu het gevoel dat ik al ongeveer 6 weken stil sta.

Mijn vraag is nu, is het verstandig om aan supplementen te beginnen? Of is dat wat rigoureus? Ik heb zelf fatburners/groene thee extract overwogen, omdat voor velen daar ook eetlust door geremd wordt (ik heb (vooral 's avonds) nogal eens last van vreetbuien, dus dat zou mooi zijn).

Ik gebruikt tot nu toe nog niets en heb ook nooit iets gebruikt. Zijn er mensen die mij hierin wat kunnen adviseren? Er staat hier overal zoveel informatie dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen, haha.

Wat ik vooral wil, is dus een (naar mijn gevoel nu bereikt) plateau doorbreken en mijn vetpercentage verlagen.. Alvast bedankt voor de aandacht ;)

Supplementen zijn een aanvulling op je voeding. Als jij door gebruik van voedsel alleen niet aan je macro's toe kan komen kun je het overwegen om whey te kopen. Fatburners kunnen helpen mits je voeding helemaal op orde is. Verwacht er echter niet te veel van. Je voeding is nog altijd veel meer van invloed dan fatburners.

Fatburners en groene thee extract zijn overbodig. Je hebt deze supplementen niet nodig, het is gewoon simpelweg kcal in en kcal uit. Ik zou gewoon onder onderhoud blijven eten en misschien wat lichte cardio erbij. Misschien nog wat koolhydraten verlagen en vervangen voor gezonde vetten en eiwitten.

• Topic Starter Topic Starter
Supplementen zijn een aanvulling op je voeding. Als jij door gebruik van voedsel alleen niet aan je macro's toe kan komen kun je het overwegen om whey te kopen. Fatburners kunnen helpen mits je voeding helemaal op orde is. Verwacht er echter niet te veel van. Je voeding is nog altijd veel meer van invloed dan fatburners.

Macro's kom ik juist iets te makkelijk aan.. Dat is het nadeel ;) eiwit/koolhydraten haal ik makkelijk. Vetten zijn lastiger heb ik gemerkt.

Fatburners en groene thee extract zijn overbodig. Je hebt deze supplementen niet nodig, het is gewoon simpelweg kcal in en kcal uit. Ik zou gewoon onder onderhoud blijven eten en misschien wat lichte cardio erbij. Misschien nog wat koolhydraten verlagen en vervangen voor gezonde vetten en eiwitten.
Probleem is dus dat ik last heb van eetbuien. Ik eet momenteel 1600 kcal op een dag maar heb regelmatig te maken met een hongergevoel. Als ik dus iets kan vinden wat dit tegengaat, dan is dat mooi meegenomen. Maar kh verlagen is wel 'n tip. Thanks! Zal eens gaan sleutelen van de week.

Terug
Naar boven