Fitness Seller

steken in borst

chris 101

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb de laatste tijd soms last van steken in mijn borst het voelt alsof het onder me ribbenkast zit bij mijn hart. Ik heb dus geen idee wat het is ik heb de laatste tijd geen rare dingen gedaan en ik heb het ook als ik mijn borst een week niet getrained heb. Ik had het vrijdag weer tijdens het werk en na een tijdje stopte het maar ging het over naar een constante pijnlijke druk bij mijn borst beentje, ik heb het er toen met mijn baas over gehad en die zei dat ik waarschijnlijk een spiertje in me borst,rug of schouders verrekt hebt ofzo.

iemand hier ooit is last van gehad of iemand die weet wat het kan zijn?

volgende week ieder geval eerst bij de fitness vragen aan instucteur/fysio en anders langs de huisarts.

ik heb er trouwens nu ook last van het is aan de linkerkant van mijn borst en ik voel het onder mijn ribben. als ik hoest of die in adem voel ik het niet of word het niet erger.

GR chris

heartburn?

• Topic Starter Topic Starter
zou het kunnen zijn want toen ik vrijdag ging liggen trok het ook redelijk snel weg

evengoed even naar de huisarts binnenkort

zelfde probleem als mij
google ff op syndroom van tietze . denk je hetzelfde te hebben ff langs de dok aandringen op longfotos en eventueel hardfimpje om uit te sluite

ik niks ergs kan alleen hinderlijk zijn , er word niet veel onderoek naar gedaan omdat het niet levens bedreigend is

tips mediteren goed ademhalen en niet aan denken en doortrainen

crea kan dit verergeren doordat het je hardspier ook groter maakt waardoor er meer druk op de borst komt
dit verklaard ook warom je er links meer last van heb

Had het van de zomer ook, was er net bijna heilig van overtuigt dat het mijn hart was tot ook mijn andere kant begon. Bleek dus gewoon mijn borst te zijn (wat mijn ma al dacht) ook al voelde het eigenlijk totaal niet zo. Mocht je echt twijfelen kan je natuurlijk altijd ff voor de zekerheid met je doc bellen..

Heb er laatste tijd opeens ook last van. Schijnt iets tussen je ribben te zijn ofzo.
Doet pijn als je dan inademt(waardoor de borstkas dus groter word). Is volgens mij niet erg.

zelfde probleem als mij
google ff op syndroom van tietze . denk je hetzelfde te hebben ff langs de dok aandringen op longfotos en eventueel hardfimpje om uit te sluite

ik niks ergs kan alleen hinderlijk zijn , er word niet veel onderoek naar gedaan omdat het niet levens bedreigend is

tips mediteren goed ademhalen en niet aan denken en doortrainen

crea kan dit verergeren doordat het je hardspier ook groter maakt waardoor er meer druk op de borst komt
dit verklaard ook warom je er links meer last van heb
Ik heb het dus ook altijd links.:)

Gewoon ff langs de huisarts gaan met zulke soort klachten , evt een ecg om te checken.

Ikzelf had zo'n beetje dezelfde klachten , bleek een pericarditis te zijn ,... inmiddels heb ik die nu 3x gehad dus ken de kenmerken :(

Als je laatst een griep hebt gehad moet je dat ook zeker melden aan de huisarts ! een pericarditis bvb is niets meer dan een griep die doorslaat op je pericard ( hartzakje ) die als gevolg daarvan ontsteekt,... niet direct levensbedreigend, maar bij te lang doorlopen kan het risico wel omhoog gaan,.... als dat t is wordt je ook vaak opgenomen voor een paar dagen observatie.

wil je niet ongerust maken , maar laat het iig ff checken en t één en ander uitsluiten ;)

laatste keer dat ik griep had is jaren geleden ik heb er nu trouwens al geen last meer van

het syndroom van tietze zou het kunnen zijn

ieder geval bedankt voor de antwoorden

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook last van steken in mijn borst sinds jaar of 2, deed toen bench dips met een hoop platen erbij. Alleen toen keer knak en sindsdien altijd steken als ik oefeningen doe als dips. Benchen, fly etc. gaan perfect. Als ik dips krijg ik lichte steken, ik heb het 1 keer genegeerd en toen opeen werd het weer goed erg waardoor ik er een paar dagen beetje last van had bij had. Ook kreeg ik het een keer toen ik op een stoel zat. Nu al ruim 8+ maanden geen last van gehad denk ik, (train ook al 8+ maanden stuk rustiger en minder).

Toen ik naar dokter geweest was vertelde hij mij in 2 seconden dat het niks ernstig was en gewoon dat iets over elkaar schuurt.

Misschien is het bij jou ongeveer hetzelfde?

Ik heb ook van die steekjes, maar gaan na tijdje ook weer weg. Adem je idd diep in paar x op je borstkast rammen op de melodie van Rob de Nijs: "Ritme van de Regen" en het is weg.

Ik heb zelf ook last van steken in mijn borst sinds jaar of 2, deed toen bench dips met een hoop platen erbij. Alleen toen keer knak en sindsdien altijd steken als ik oefeningen doe als dips. Benchen, fly etc. gaan perfect. Als ik dips krijg ik lichte steken, ik heb het 1 keer genegeerd en toen opeen werd het weer goed erg waardoor ik er een paar dagen beetje last van had bij had. Ook kreeg ik het een keer toen ik op een stoel zat. Nu al ruim 8+ maanden geen last van gehad denk ik, (train ook al 8+ maanden stuk rustiger en minder).

Toen ik naar dokter geweest was vertelde hij mij in 2 seconden dat het niks ernstig was en gewoon dat iets over elkaar schuurt.

Misschien is het bij jou ongeveer hetzelfde?

met dippen het ik nog nooit iets horen knapen gaat altijd goed en nooit pijntjes hiermee gehad.

morgen een afspraak maken met de huisarts en dan zie ik het wel.

Paar jaar terug waren erbij mij 3 wervels verschoven ter hoogte van mijn borstbeen, dit resulteerde in pijnlijke steken rondom het hart/borstbeen(tenminste dat was bij mij zo)

1 keer manueel therapeut en het was weer klaar :-)

Ik heb hier min of meer ook last van.

Ik voel een drukkend gevoel bij mijn borstbeen en ook een stekend gevoel bij mijn linkerkant van de borst / hart.

Ook krijg ik wel vaker last van steken in mijn linkerarm of tintelingen. Denk zelf ook dat het ligt aan een ontstoken spiertje.

Ben hier al een keer mee bij de dokter geweest en hij dacht dat het een ontsteking van in de maag was ( hierdoor kwam het drukkend gevoel bij het borstbeen ). Maar ik heb hier nog steeds last van, dus ik denk toch dat het een ontsteking is van een spiertje ofzo....

Toch nog maar een keertje naar de dokter

greetzz

Komt me bekend voor!! zie mijn topic over borstblessure..

Heb t sinds vrijdag ook..
Vrijdag ochtend werd ik wakker, bakje havermout, opeens steken in m'n borstkas. Is nu nog steeds, vooral als ik m'n armen enzo :S echt zwaar irritant. Gewoon relaxen en wachten dat t weg gaat.. Als t maandag er nog zit gaat ik maar is naar de dokter.

Edit:

Oops ik heropen een topic van aardig tijdje terug, was aan t googlen toen ik dit topic zag.

Laatst bewerkt:
Vroeger had ik ook soms last van steken in mijn borst, in die periode nam ik creatine en ik had vooral last als ik nog niet veel gedronken had. Als ik dan een paar glaasjes water dronk was het na 10 minuten over.

Terug
Naar boven