AndroidHealthClinic

Stelling; niet sportende AASgebruiker uiteindelijk gespierder dan sportende nietAAS gebruiker

SambalJunkie

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Een stelling die ik graag voor wil leggen aan de mede-aaslezers hier.

De topictitel behoeft eigenlijk geen verdere uitleg, toch zal ik een kleine casus schrijven..

2 personen van een jaar of 25 zeg maar..

Persoon A gebruikt aas, veel AAS e.d, zonder daar lichamelijke klachten van te krijgen en kan dus doorgaan met al het aas wat hij wilt tot zich te nemen (vrij in te vullen welke stofjes enzo) maar is zo passief als maar zijn kan zit soms en eigenlijk ook het liefst hele dagen op zijn luie gat tv te kijken. Eet onregelmatig, drinkt alcohol, slecht slaappatroon, nooit naar de gym, enige armoefeningen zijn om zijn achterste na de daad weer estetisch te maken, etc. Verre van de drie oudrwetse RRR'en zeg maar.

Persoon B is naturel, is een sportliefhebber, een fanatiekeling, leeft om te sporten en sport om te leven, sport ook al vanaf zijn vroege jeugd, doet er alles aan om zo gespierd mogelijk te worden, de rust reinheid en regelmaat zijn een voorbeeld voor al ons stervelingen.

Beide personen hebben dezelfde genen / dezelfde aanleg. Wie van de 2 zal het gespiedere lichaam hebben op zijn 30e levensjaar?

---------- Post toegevoegd 22 September 2013 om 22:07 ----------

Titel is natuurlijk verkeerd aangezien het geen stelling is, het is ook al laat...

Persoon B ofcourse...

Omdat je gespierd wordt van training & voeding, aangezien persoon A dat niet in orde heeft, zal persoon B gespierder zijn.

B inderdaad. Zonder trainen haalt aas niet zo veel uit.

Mensen denken van kuren sterker en zwaarder/gespierder te worden: BULLSHIT.
Mensen die gebruiken, spuiten iedere week maximaal 1gram aas in zich (en dat is VEEEEEEL). van aas kan je dus 1gram per week aankomen...(als je niks zou eten)
Oke dit is overdreven, maar het is uiteindelijk je voeding, training, supps en rust die je laten groeien. AAS is een hulpmiddel dat je heel goed helpt als je er zelf alles aan blijft doen. Het compenseert niet, slecht eten is sowieso slecht voor goede resultaten. Ik heb het ook gemerkt. eerste kuur goed gegeten, kwam 12kg bij en dikke kracht. nakuur afgemaakt en erna meteen op vakantie (niet eigen keus, lang verhaal). Kwam 6kg lichter terug, kracht was belabberd geworden. ging toen naturel verder, met 100% goede voeding, rust en training. Lichaam is nog nooit zo mooi geweest als twee maanden erna.

AAS is een hulpmiddel, geen wondermiddel

Persoon A dus...;)

Laatst bewerkt:
Aas is een wondermiddel als je goed traint en eet ;)

Aas is een wondermiddel als je goed traint en eet ;)

Wondermiddelen bestaan niet.

Ik wil er nog een schepje bovenop doen. Met de uitgangspunten zoals TS beschrijft, is de kans dat de naturel atleet er beter uitziet en gespierder is als de niet sporter, zelfs het geval als de gebruiker wel een beetje zou trainen.
Dit heb ik in de praktijk al zo vaak gezien. Jongens die hun slechte eet en traingewoontes proberen te compenseren met gebruik, ja zelfs stevig gebruik van AAS en er dan bij lange na niet uit kunnen halen wat ze voor ogen hebben.

't Is geloof ik zelfs bewezen dat als je een gram test per week zet je zelfs met niks doen harder groeit dan een natty die alles op orde heeft. Overigens een bullshit stelling, ik geloof niet dat er mensen zijn die flink aan de AAS zitten en er uberhaupt niet bij trainen.

• Topic Starter Topic Starter
AAS is per defenitie een wondermiddel, daarbij dan; met een goede bijpassende levensstijl werkt het wondermiddel super effectief en heeft het alleen maar nog meer potentie dan wanneer de omstandigheden niet optimaal zijn, bijv als je het voorgeschrijven krijgt op je ziektebed om de afbraak van het lichaam tegen te gaan.

't Is geloof ik zelfs bewezen dat als je een gram test per week zet je zelfs met niks doen harder groeit dan een natty die alles op orde heeft. Overigens een bullshit stelling, ik geloof niet dat er mensen zijn die flink aan de AAS zitten en er uberhaupt niet bij trainen.

Laat zien. Ik heb ooit wel testen gezien van niet sportende mensen die maximaal 6kg spiermassa erbij kregen door toediening van testosteron over een x periode. Weet zo de lengte even niet maar meen me te herinneren dat deze best lang was.
Maar iemand die gewoon netjes traint en met voeding redelijk tot goed op orde zit zal veel meer kweken dan 6kg.

Zoiets staat mij ook bij ja. Over de onzinnigheid van dit alles en het geloof of er zulke mensen zijn, persoonlijk hoop ik niet eens dat ze er zijn, toch ik dacht ik gooi gewoon wat discussievoer hier op het forum.

Nee. Oh en voordat er wordt gegooid met die studie waarbij er inderdaad een lichte stijging van VVM werd gemeten bij toediening van testosteron zonder te trainen: lijkt me evident he bij een aromatiserende steroide? :rolleyes:

En persoon B uiteraard. Net als dat je niet groot wordt van de hele dag eiwit eten word je ook niet groot van louter AAS. Training is benodigd en werkt wel synergistisch met beide.

Zoiets staat mij ook bij ja. Over de onzinnigheid van dit alles en het geloof of er zulke mensen zijn, persoonlijk hoop ik niet eens dat ze er zijn, toch ik dacht ik gooi gewoon wat discussievoer hier op het forum.

Die mensen zijn er dus wel, al dan niet voorgeschreven door een arts. Jongens niet zomaar wat gaan roepen a.u.b. Dan ook even onderbouwen.

Ik volg graag de visie van Cools en GetXXL en zeker ook in deze. Maar ik meen echt ergens ook weleens een ander geluid opgepikt te hebben maar kan het niet meer precies plaatsen. Misschien was het Dr Harrison Pope die het in een docu ter sprake bracht oid, kan het voor dit moment even niet zeggen.. Morgen weer een dag, zal nu eerst het zandmannetje verzoeken, morgen bijtijds naar mijn werk..

Wondermiddelen bestaan niet.

Ik wil er nog een schepje bovenop doen. Met de uitgangspunten zoals TS beschrijft, is de kans dat de naturel atleet er beter uitziet en gespierder is als de niet sporter, zelfs het geval als de gebruiker wel een beetje zou trainen.
Dit heb ik in de praktijk al zo vaak gezien. Jongens die hun slechte eet en traingewoontes proberen te compenseren met gebruik, ja zelfs stevig gebruik van AAS en er dan bij lange na niet uit kunnen halen wat ze voor ogen hebben.

Zoals ik zeg, aas is een wondermiddel MET goede training en voeding.

Zonder is het vrijwel waardeloos voor spieropbouw (dit bij gezonde personen).

---------- Post toegevoegd 23 September 2013 om 01:42 ----------

Laat zien. Ik heb ooit wel testen gezien van niet sportende mensen die maximaal 6kg spiermassa erbij kregen door toediening van testosteron over een x periode. Weet zo de lengte even niet maar meen me te herinneren dat deze best lang was.
Maar iemand die gewoon netjes traint en met voeding redelijk tot goed op orde zit zal veel meer kweken dan 6kg.

Die niet sportende mensen hadden volgens mij aids.

Iemand die netjes traint en waar de voeding goed zit kan meer als 6kilo spiermassa winst boeken. Maar daar gaat wel enige tijd overheen.

Die mensen zijn er dus wel, al dan niet voorgeschreven door een arts. Jongens niet zomaar wat gaan roepen a.u.b. Dan ook even onderbouwen.
Tja, het is nogal 'n biochemisch verhaal om uit te leggen. Waar het op neerkomt is dat de pathways waarvia groeifactoren (en testosteron) werken, als ook aminozuren en overige voeding, op zichzelf staand een limiet hebben qua mTORC1 activatie. Aminozuren werken langs de MAPK pathway via de Rag eiwitten en groeifactoren en AAS werken via de Akt pathway. Beide zijn gelimiteerd, maar werken synergistisch met de pathway waarvia training mTORC1 activeert: de mechanotransductie, die naar de huidige inzichten werkt via PA (phosphatidic acid). Deze pathways komen vrij uitgebreid aan bod in verscheidene reviews omtrent de werking van mTORC1.

Noot: zowel trainings geinduceerde stimulering van de eiwitsynthese, als ook androgeen geinduceerde, werken volledig via mTORC1.

Laatst bewerkt:
Tja, het is nogal 'n biochemisch verhaal om uit te leggen. Waar het op neerkomt is dat de pathways waarvia groeifactoren (en testosteron) werken, als ook aminozuren en overige voeding, op zichzelf staand een limiet hebben qua mTORC1 activatie. Aminozuren werken langs de MAPK pathway via de Rag eiwitten en groeifactoren en AAS werken via de Akt pathway. Beide zijn gelimiteerd, maar werken synergistisch met de pathway waarvia training mTORC1 werkt: de mechanotransductie, die naar de huidige inzichten werkt via PA (phosphatidic acid). Deze pathways komen vrij uitgebreid aan bod in verscheidene reviews omtrent de werking van mTORC1.

Noot: zowel trainings geinduceerde stimulering van de eiwitsynthese, als ook androgeen geinduceerde, werken volledig via mTORC1.

Het moet echt meer in jip en janneke taal vriend. Het zou dan reuze interessant en leerzaam zijn. Echt!

Het moet echt meer in jip en janneke taal vriend. Het zou dan reuze interessant en leerzaam zijn. Echt!

Al gedaan:
Net als dat je niet groot wordt van de hele dag eiwit eten word je ook niet groot van louter AAS. Training is benodigd en werkt wel synergistisch met beide.
:D

Komt er op neer dat allen via andere pathways werken, en deze pathways op zichzelf staand een limiet hebben qua stimulering van de eiwitsynthese: de pathway waarvia training werkt werkt sterk synergistisch met deze, wat het vrijwel benodigd maakt om te trainen wil je gainen, en louter AAS (of eiwitten) je niet laten gainen.

Terug
Naar boven