MuscleMeat

Stelling; niet sportende AASgebruiker uiteindelijk gespierder dan sportende nietAAS gebruiker

Tja, het is nogal 'n biochemisch verhaal om uit te leggen. Waar het op neerkomt is dat de pathways waarvia groeifactoren (en testosteron) werken, als ook aminozuren en overige voeding, op zichzelf staand een limiet hebben qua mTORC1 activatie. Aminozuren werken langs de MAPK pathway via de Rag eiwitten en groeifactoren en AAS werken via de Akt pathway. Beide zijn gelimiteerd, maar werken synergistisch met de pathway waarvia training mTORC1 activeert: de mechanotransductie, die naar de huidige inzichten werkt via PA (phosphatidic acid). Deze pathways komen vrij uitgebreid aan bod in verscheidene reviews omtrent de werking van mTORC1.

Noot: zowel trainings geinduceerde stimulering van de eiwitsynthese, als ook androgeen geinduceerde, werken volledig via mTORC1.

Klinkt als een of andere review van een first person shooter :p

Was het maar zo makkelijk.

Niet trainen, fok dieet, gewoon lekker spuiten en gainen.

Het natuurlijk voorkomende testosteron onderhoud de secundaire geslachtskenmerken van een man, waaronder dus spieren. Hoe meer testosteron iemand bezit/toegediend krijgt hoe meer spieren het lichaam kan onderhouden.

Hieronder volgt een verhaal van in mijn persoonlijke kring.

Mijn vader is recent aan de hormoon vervanging therapie geraakt na een zware episode met kanker. Van de kanker is hij inmiddels schoon. In één van de bloedonderzoeken bleek hij een véél te lage hoeveelheid testosteron in zijn lichaam aanwezig te hebben, hij besloot hier wat aan te gaan doen. Naar eigen zeggen was hij nog net geen vrouw. :rolleyes:

Hij kreeg zogenaamde "Androgel" sachettes. Deze worden transdermaal toegepast en bezitten per sachette 50mg testosteron.

In pakweg 3 maanden tijd kreeg hij een behoorlijke imposante spiermassa, iets waar ik toch wel jaloers op ben geraakt. :p Tot op heden heeft hij nog steeds grotere armen dan ik en hij traint simpelweg niet, nou ben ik pas slechts weer twee maanden bezig met trainen.

Ik heb zojuist gevraagd hoeveel hij was aangekomen in 3 maanden, het blijkt dat hij 7 kg VVM is aangekomen door slechts 50mg testosteron transdermaal te gebruiken, nou moet ik hierbij toevoegen dat zijn testosteron niveau ernstig laag was.

Tevens als slot wil ik hierbij toevoegen dat het een geheel andere man is geworden door androgel. Hij meent zich veel beter te voelen als daarvoor.

:D

Laatst bewerkt:
Tja, het is nogal 'n biochemisch verhaal om uit te leggen. Waar het op neerkomt is dat de pathways waarvia groeifactoren (en testosteron) werken, als ook aminozuren en overige voeding, op zichzelf staand een limiet hebben qua mTORC1 activatie. Aminozuren werken langs de MAPK pathway via de Rag eiwitten en groeifactoren en AAS werken via de Akt pathway. Beide zijn gelimiteerd, maar werken synergistisch met de pathway waarvia training mTORC1 activeert: de mechanotransductie, die naar de huidige inzichten werkt via PA (phosphatidic acid). Deze pathways komen vrij uitgebreid aan bod in verscheidene reviews omtrent de werking van mTORC1.

Noot: zowel trainings geinduceerde stimulering van de eiwitsynthese, als ook androgeen geinduceerde, werken volledig via mTORC1.

Ehhh...dank je GetXXL, denk ik? (kreeg even flashbacks naar school, waar de hele klas instemmend naar het verhaal van de leraar zit te luisteren en ik het idee heb als enige naar chinees te luisteren....) :p

Maar ik ga toch even een poging wagen om het te gaan begrijpen wat je zegt. mTORC1 is een mechanisme dat de controle houdt over je eiwitsynthese. De mTORC1 word hierdoor getriggerd door GH, Insuline en Aminozuren via de ene weg, door AAS via een andere weg en door training.
Allen met een gelimiteerde maximum vermogen om de mTORC1 te activeren.... vraagteken.

Zeg ik het zo goed? (Voor mij al behoorlijk populair wetenschappelijk, maar voor jou misschien teletubbie taal) :rolleyes:

---------- Post toegevoegd 23 September 2013 om 13:22 ----------

Was het maar zo makkelijk.

Niet trainen, fok dieet, gewoon lekker spuiten en gainen.

Precies Mack, maar je wilt ze de kost niet geven die denken dat het zo wel werkt hè? :eek:
Niet trainen zie ik dan als af en toe en belabberd trainen .....

Het natuurlijk voorkomende testosteron onderhoud de secundaire geslachtskenmerken van een man, waaronder dus spieren. Hoe meer testosteron iemand bezit/toegediend krijgt hoe meer spieren het lichaam kan onderhouden.

Hieronder volgt een verhaal van in mijn persoonlijke kring.

Mijn vader is recent aan de hormoon vervanging therapie geraakt na een zware episode met kanker. Van de kanker is hij inmiddels schoon. In één van de bloedonderzoeken bleek hij een véél te lage hoeveelheid testosteron in zijn lichaam aanwezig te hebben, hij besloot hier wat aan te gaan doen. Naar eigen zeggen was hij nog net geen vrouw. :rolleyes:

Hij kreeg zogenaamde "Androgel" sachettes. Deze worden transdermaal toegepast en bezitten per sachette 50mg testosteron.

In pakweg 3 maanden tijd kreeg hij een behoorlijke imposante spiermassa, iets waar ik toch wel jaloers op ben geraakt. :p Tot op heden heeft hij nog steeds grotere armen dan ik en hij traint simpelweg niet, nou ben ik pas slechts weer twee maanden bezig met trainen.

Ik heb zojuist gevraagd hoeveel hij was aangekomen in 3 maanden, het blijkt dat hij 7 kg VVM is aangekomen door slechts 50mg testosteron transdermaal te gebruiken, nou moet ik hierbij toevoegen dat zijn testosteron niveau ernstig laag was.

Tevens als slot wil ik hierbij toevoegen dat het een geheel andere man is geworden door androgel. Persoonlijk vind ik hem niet zo aardig meer als vroeger..

:D
Als je anabolen neemt en je traint niet, kan je een paar kilo bijkomen maar dan stopt het ook. Zelfs al neem je jaren anabolen. Daarom wordt het ook toegediend aan HIV patienten, kankerpatienten en dergelijke. Ze zullen uiteindelijk iets zwaarder worden maar ze blijven niet groeien.

Ehhh...dank je GetXXL, denk ik? (kreeg even flashbacks naar school, waar de hele klas instemmend naar het verhaal van de leraar zit te luisteren en ik het idee heb als enige naar chinees te luisteren....) :p

Maar ik ga toch even een poging wagen om het te gaan begrijpen wat je zegt. mTORC1 is een mechanisme dat de controle houdt over je eiwitsynthese. De mTORC1 word hierdoor getriggerd door GH, Insuline en Aminozuren via de ene weg, door AAS via een andere weg en door training.
Allen met een gelimiteerde maximum vermogen om de mTORC1 te activeren.... vraagteken.

Zeg ik het zo goed? (Voor mij al behoorlijk populair wetenschappelijk, maar voor jou misschien teletubbie taal) :rolleyes:
Niet helemaal, maar quite close ja. Wat mTORC1 feitelijk is, is een signaal integrator van energie, aminozuren, groeifactoren en mechanische stress. Zodra je mTORC1 selectief blokkeert met rapamycin (daar komt de naam dus vandaan; mammalian target of rapamycin) blokkeer je effectief alle positieve effecten op hypertrofie van bijv. training.

mTORC1 heeft 2 belangrijke downstream effectors die hij fosforyleert en zo activeert, dit zijn 4E-BP1 en S6K. Samengevat werken deze door de translatie stap in de gen expressie (en in het specifiek de initiatie) efficienter te maken. Een uitgebreide beschouwing geschreven door Peter van Mol is hier te lezen:
http://muscleandsportsscience.com/basic-biochemical-principles-muscle-hypertrophy/

NB heb je ook nog de katabole effecten waar androgenen zich bijv. mee bemoeien via de GR. Zo kan het zijn dat de AR heterodimeren vormt met de GR (deze zijn inactief) en daarnaast ook zelf competitief remmend bindt aan de GR. GR zorgt voor inductie van o.a. FoxO1 (een belangrijke 'katabole factor'), die ook zijn rol heeft in o.a. mTORC1 signalering. Het werkt ook indirect zelfs 'downstream' van mTORC1 door upregulatie van een ubiquitine (deze markeren eiwitten om af te breken) en die ubiquitine markeert een van de eIF eiwitten (EIF3f) waarmee mTORC1 normaliter een scaffold protein vormt om zijn downstream effector te kunnen fosforyleren.

Laatst bewerkt:
Op Ergogenics is een onderzoek geplaatst, betreffende hiv-patiënten die Deca Durabolin kregen toegedient.
De ene controlegroep trainde naast de kuur en een andere groep trainde niet.

(korte uitleg: mensen met hiv verliezen spiermassa. Spiermassa zorgt voor een goed werkend immuumsysteem. Het is niet zo dat een kuur met Nandrolone de witte bloedcellen verhoogt - wél de rode bloedcellen)

De kuur als volgt:
week 1 - 200 mg
week 2 - 400 mg
week 3 tm 12 - 600 mg
(hierna afbouwend)

De metingen zijn in week 12 verricht:

Groep zonder training: (lean mass) 3,9 kg winst
Groep met training: (lean mass) 5,2 kg winst

Helaas is er geen vermelding gedaan over de nettowinsten, ná de kuur.
Daarnaast is ook de vraag hoeveel vocht er is vastgehouden / verloren is.
Hoewel (natuurlijk) minder als de wél trainende groep - is ook de niet trainende groep sterker geworden.

Ik begrijp waarom Deca hiervoor wordt gebruikt (weefselopbouwend / lagere androgene werking), maar begrijp niet waarom hierbij geen (lage) dosis Test wordt toegevoegd. In de praktijk blijkt dat een Deca-only niet zoveel massa overhoudt in vergelijking met een stack icm Test.

Ik denk (weet het natuurlijk niet zeker) dat er alleen een minimale winst te boeken is met a.s. (voor een mens, die geen test tekort heeft) zonder te trainen / extra te eten. Het blijft een complex proces, waar meer voor nodig is - dan a.s. alleen.

Laatst bewerkt:
Ik spreek nu puur uit wat ik zelf heb gezien, ken één gast die in 3 jaar tijd dus voor duizenden euro's aan AAS heeft gekocht en dus ook gebruikt terwijl hij max 2 x gaat trainen in een week en enkel op z'n proteine inname let en de rest vreet hij gewoon wat hij wil.

Die gast staat er bijzonder goed bij.. Kleine opmerking hij is nu 28 en loopt met één of andere hartmonitor rond omdat z'n hart vergroeit is fso.. Dus qua gezondheid is haalt ie wellicht de 40 niet.

Je zegt nu feitelijk dat iemand die (weliswaar slecht) traint en flink veel AAS spuit groeit. Niks nieuws onder de zon toch?

Je zegt nu feitelijk dat iemand die (weliswaar slecht) traint en flink veel AAS spuit groeit. Niks nieuws onder de zon toch?

Groeit is ligt uitgedrukt.. laatste keer dat ik vroeg hoeveel hij woog zei ie dat ie 93kg was op 1.79 en best wel droog.

Ik denk dat mijn 'verhaal' toch in de buurt ligt van wat ts vraagt?

Ikzelf wist dat je natuurlijk groeide ook al doe je niets, maar dat je een fysiek als men maat kan bekomen zonder niets te doen wist ik wel niet.. Natuurlijk zoals reeds gezegd is z'n gezondheid volledig kapot door z'n overmatig gebruik.

Groeit is ligt uitgedrukt.. laatste keer dat ik vroeg hoeveel hij woog zei ie dat ie 93kg was op 1.79 en best wel droog.

Ik denk dat mijn 'verhaal' toch in de buurt ligt van wat ts vraagt?

Ikzelf wist dat je natuurlijk groeide ook al doe je niets, maar dat je een fysiek als men maat kan bekomen zonder niets te doen wist ik wel niet.. Natuurlijk zoals reeds gezegd is z'n gezondheid volledig kapot door z'n overmatig gebruik.
Nee, wereld van verschil tussen k*t trainen en totaal niet trainen.
TS benadrukt zelfs met:
maar is zo passief als maar zijn kan zit soms en eigenlijk ook het liefst hele dagen op zijn luie gat tv te kijken.

Ik persoonlijk ken iemand die al jarenlang kuurt met ongeveer evenlang on als off altijd en die at vroeger in zijn groeiperiode helemaal niet anders als nu. Kerel van 175 cm met 46 armomtrek, die anders misschien hooguit een 38 had met training zonder aas. Nu deze kerel heeft goeie genen. Maar ken zoveel nattys met goeie genen die toch niet echt makkelijk over de 40 cm aromtrek geraken en ook jaren er voor leven. Maar als ik je stelling zou moeten projecteren op het eerste figuur met goeie genen dan denk ik dat hij verder was gekomen met een gezond leven als hardcore BB ipv recreatieve soms trainingsessies en veel aas gebruiken en weinnig eten...

Ok, conclusie vh hele verhaal is dus;

A) Niet trainen icm AAS = +1

B) Trainen icm AAS (slecht eten) = 1+1 = 2 of 3 (afhankelijk v/h genetisch potentieel vd sporter)

C) Trainen (naturel) icm goede voeding = 1+1 = 3

D) Trainen icm goede voeding icm AAS = 1+1+1 = 5

Heb ik het zo aardig samengevat?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven