MuscleMeat

StemWijzer Europa

D66 en GroenLinks een gedeelde eerste plaats. Was al van plan D66 te gaan stemmen.

VVD en op zich verbaast me dat niet. Heb wel eens VVD gestemd bij de EP-verkiezingen.

PVV.

Geen idee wat ik ga stemmen, waarschijnlijk VVD.

Ik kreeg D66. Wat voor partij is dat? Bestaat deze test ook voor Belgische partijen?

d66, wel nog nooit van die partij gehoord ff googlen

update : godja ik ben lid van de VLD en d66 is progressief liberaal dus het klopt wel ^^

Klokkenluiderspartij??? en PVV komen bij mij op gedeelde 1e plek uit.

Wat heb je aan zo'n stemwijzer als een partij toch niet waarmaakt wat ze zeggen. Ik stem voor verandering.

Het Europees Parlement heeft vandaag zijn intern reglement aangepast om te verhinderen dat de extreemrechtse Fransman Jean-Marie Le Pen na de Europese verkiezingen de eerste zitting van het nieuwe Parlement zou leiden.

Door de wijziging van het reglement zal de uittredende voorzitter of één van de veertien uittredende vicevoorzitters de openingszitting van het nieuwe Europees Parlement op 14 juli leiden. Indien ze niet verkozen worden, zou het lid met de langste staat van dienst in het halfrond de honneurs waarnemen.

Aanpassing nodig
De leiding van het Europees Parlement achtte de aanpassing nodig omdat de kans reëel was dat Le Pen even in de voorzittersstoel zou belanden. Het intern reglement stipuleerde immers dat het oudste lid van het halfrond de eerste zitting leidt in afwachting van de verkiezing van een nieuwe voorzitter. Dat dreigde de in 1928 geboren extreemrechtse politicus te worden.

Le Pen zorgde in maart nog voor opschudding in het Europees Parlement met zijn verklaring dat "de gaskamers slechts een detail in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog waren".

Inspiratie bij Waals Parlement
Volgens parlementaire bronnen haalde het Europees Parlement de mosterd bij het Waalse Parlement. Daar werden vijf jaar geleden eveneens de procedures aangepast om te vermijden dat Charles Petitjean van het Front National dankzij zijn gevorderde leeftijd met de voorzittershamer zou kunnen zwaaien tijdens de openingszitting. Het Waals Parlement besloot die taak voortaan toe te vertrouwen aan de uittredende voorzitter.

Gelukkig dat “Het” Europees Parlement synoniem staat voor Rechtvaardigheid, Eerlijkheid en Democratie. Maar voor de zekerheid haalt men toch maar oude Stasi tactieken boven om mensen die ook zijn gekozen buiten de deur te houden.

Na de verkiezingen zal er nog wel ’n onderzoek komen waarom de opkomst nu weer zo dramatisch laag was.

Groenlinks en De Groenen? :p

ik ben niet links ik ben niet rechts ik ben rechtdoor XD

Groenlinks op de 1ste plaats
Dan d66

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1: pvv
2: sp
3: ekp

SP
Pvdd
EKP
pvv