XXL Nutrition

Europese stemwijzer

Dat soort getallen zeggen ook helemaal niks omdat het alleen maar over de grootte van het land gaat. Als je echt welvaart wil vergelijken is reëel bbp per capita beter. Maar goed dat soort rankings tov de euro zeggen ook helemaal niks, correlatie =\= causatie

Wanneer dan? Nederland heeft op basis van BNP sinds 1980 in ieder geval niet in de top 10 van grootste economieën gestaan. In de jaren daarvoor overigens ook niet, wel altijd tussen plek 11 en 20.

Gouden eeuw. Terug naar de VOC tijd

Ik volg het allemaal een klein beetje maar dit worden de grote: 'tijdens verkiezingen doen we net of we tegen meer EU en/of uitwassen zijn want dat is de tendens onder het volk maar als ze voorbij zijn gaan we lekker door met meer en meer EU, niemand die het daarna meer uitmaakt" verkiezingen.

Poppenkast van het hoogste kaliber, getverdemme.

Ik stem niet halfbakken want dan gebeurd er niks, ik stem op de flank. SP of PVV.

Stoppen met verspilling.
Stoppen met meer EU want het is een uit de klauwen gelopen project.
Stoppen met doorgaan van een illusie oprecht geleid door weinigen gevolgd door vele goedbetaalde lemmings in het EU parlement die tuurlijk niet tegen hun broodheer stemmen.

Stoppen met mega-salarissen waar recentelijk door jan en alleman weer voor verhoging is gestemd.

Midden stem is voor elke partij een verloren stem.

Laatst bewerkt:
http://www.sp.nl/europa/nieuwsberichten/16222/140509-spers_doen_niet_voor_geld.html

Netjes in de praktijk hoe het met de financiën van een ambtenaar in de EU zit. Tuurlijk een gemiddelde SP'er geeft ook in NL liever alles aan de eigen kas (mag niet meer verplicht geloof ik) en houden dan zelf een simpel salaris over maar het geeft een mooi inzicht over hoe riant alles is.

En laat duidelijk zijn van mij hoeven ze niet voor een appel en een ei te werken maar er zijn grenzen en die worden ruimbaan overgegaan.

dat debat momenteel op 1 is echt te pijnlijk om te zien. vooral die pvv'er die eigenlijk alleen maar campagneslogans van wilders loopt te herhalen, de pvv heeft een enorm anti-eu momentum maar kunnen er met zo'n hansworst echt geen gebruik van maken zo, als daar nou een intelligent iemand staat zou het nog wel overtuigend zijn maar dit is gewoon drama. en ook paul tang met zijn werkloosheidsnorm, alsof je zomaar even met een paar rekensommetjes werkloosheid terug kan dringen

Debat net bij P&W tussen Roemer en Pechtold ook tenenkrommend om te volgen. Dan doel ik vooral op Roemer, evengrote populist als Wilders geworden, veel roepen maar weinig waarmaken.

Ik volg het allemaal een klein beetje maar dit worden de grote: 'tijdens verkiezingen doen we net of we tegen meer EU en/of uitwassen zijn want dat is de tendens onder het volk maar als ze voorbij zijn gaan we lekker door met meer en meer EU, niemand die het daarna meer uitmaakt" verkiezingen.

Poppenkast van het hoogste kaliber, getverdemme.

Ik stem niet halfbakken want dan gebeurd er niks, ik stem op de flank. SP of PVV.

Stoppen met verspilling.
Stoppen met meer EU want het is een uit de klauwen gelopen project.
Stoppen met doorgaan van een illusie oprecht geleid door weinigen gevolgd door vele goedbetaalde lemmings in het EU parlement die tuurlijk niet tegen hun broodheer stemmen.

Stoppen met mega-salarissen waar recentelijk door jan en alleman weer voor verhoging is gestemd.

Midden stem is voor elke partij een verloren stem.
IK heb geleerd dat 'te' nooit goed is.

dat debat momenteel op 1 is echt te pijnlijk om te zien. vooral die pvv'er die eigenlijk alleen maar campagneslogans van wilders loopt te herhalen, de pvv heeft een enorm anti-eu momentum maar kunnen er met zo'n hansworst echt geen gebruik van maken zo.

Ja die de Graaf komt op tv erg slecht over, viel me de eerste keer al op. Maar eerlijk is eerlijk ze hebben allen niet de kwaliteit van de fractieleiders van welke partij dan ook.

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

IK heb geleerd dat 'te' nooit goed is.

Ik vind dit 'te':

‘Er zijn vijf soorten vergoedingen. Je krijgt salaris, reiskostenvergoeding, dagvergoeding, afstandsvergoeding en de al genoemde algemene onkostenvergoeding.’
Europarlementariërs mogen business class vliegen en in Brussel en Straatsburg de beschikking hebben over een gratis auto met chauffeur. Veel Europarlementariërs maken maximaal gebruik van.

Dat is voor als er vergaderingen zijn. Je moet voor aanwezigheid tekenen. Die vergoeding is 300 euro per dag. Dat is dus zo’n 50.000 euro per jaar. Onbelast.

De afstandsvergoeding, dat is nog eens ongeveer 70 euro per dag. 10.000 euro schoon per jaar dus, en niemand weet waarvoor.’

Hoeveel is dan nog de algemene onkostenvergoeding?
‘Dat is 4300 euro per maand. Daar moet je onkosten mee betalen. Maar dat bedrag wordt op je eigen rekening gestort en niemand vraagt of je wat je over hebt wilt terugstorten.

Alle traditionele partijen hebben dit doen ontstaan en zullen hier in theorie wel tegen zijn maar in de praktijk niks tegen doen !

Ze maken zich niet druk over de burger, ze maken zich niet druk over jou.

Ze leven als koningen op uw kosten. Weet wat u stemt.

Ja die de Graaf komt op tv erg slecht over, viel me de eerste keer al op. Maar eerlijk is eerlijk ze hebben allen niet de kwaliteit van de fractieleiders van welke partij dan ook.

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

ja ze hebben inhoudelijk allemaal vreselijk weinig te melden eerlijk gezegd. SP en PVV doen alleen maar huilie huilie over zuid-Europa en de middenpartijen lopen alleen maar wat te lullen over werkloosheid en interne markten en weet ik veel wat. de enige partij die ik tot nu toe iets inhoudelijks heb horen zeggen in de media over eu beleid is artikel50

Artikel50 :thumbup:

Artikel 50, Net zo anti-EU als PVV en verder veel overeenkomend. Verschil is enkel dat ze niet populistisch zijn en hun uitspraken wat netter overbrengen. Bedenk ook dat de partij door een ex-PPV'er opgericht is.

Meer EU hoeft van mij niet in en inperken waar nodig mag ook, alleen deze partij wil er geheel uit stappen en ook uit de euro stappen heb ik begrepen. Gaat voor mij iets te ver.

Terug
Naar boven