AndroidHealthClinic

Cutting with Zeenius 🤰🏻

Bezoekers in dit topic

Een stukkie chocolade werkt ook altijd wel goed tegen de pijn.

Ok serieus: Komt wel goed, een mindere dag hebben we allemaal. Even goed rusten en dan weer keihard knallen:)
 
Wat balen van je schouder! Ik zou even goed kijken naar welke bewegingen/hoeken de pijn doen opspelen, die voorlopig even vermijden (kortere rom of andere oefening) en als dat goed gaat, de pijn voorzichtig opzoeken tot een acceptabel niveau en daarin steeds de grens iets oprekken. Dr. Jacob Harden heeft hier op zijn Instagram nuttige video's over. Vooropgesteld dat er niks echt stuk is natuurlijk ;).
 
Balen, blessures zijn erg vervelend.
 
Lopend lunges doen kan op termijn wel zorgen voor knie problemen. Uiteraard niet bij iedereen. Stil staan of naar achter stappen is beter voor de knie maar blijf het heel onnatuurlijk vinden
 
ik ga zo trainen, SBD stond op de planning maar ga eens kijken wat ik kan gaan doen en eventueel vervangen. ben zelf ook wel benieuwd :o
Banaan voor de pijn?
graag :(
Even rust nemen of naar de fysio?
Misschien kunnen wij met zijn allen een dbb korting voor de fysio regelen. Aangezien 80% bij de fysio loopt :p.
ik ga rust nemen idd:) ja een vriendengroep actie klinkt zo gek nog niet hè :p
Zou ook gewoon even rust nemen, of toch minstens geen oefeningen doen waarbij je duidelijk pijn ervaart aan je schouder...
ja ik ga inderdaad even rust nemen en voornamelijk LB oefeningen doen die geen invloed hebben op m’n schouder :(
Een stukkie chocolade werkt ook altijd wel goed tegen de pijn.

Ok serieus: Komt wel goed, een mindere dag hebben we allemaal. Even goed rusten en dan weer keihard knallen:)
ja komt zeker goed:D is alleen ff balen natuurlijk
Wat balen van je schouder! Ik zou even goed kijken naar welke bewegingen/hoeken de pijn doen opspelen, die voorlopig even vermijden (kortere rom of andere oefening) en als dat goed gaat, de pijn voorzichtig opzoeken tot een acceptabel niveau en daarin steeds de grens iets oprekken. Dr. Jacob Harden heeft hier op zijn Instagram nuttige video's over. Vooropgesteld dat er niks echt stuk is natuurlijk ;).
ja ik heb inderdaad gekeken, squat haal ik er iig uit. ik ga kijken of ik kan deadliften nog en bench ga ik me niet aan wagen..
bedankt voor de tip! ik zal daar eens naar kijken :)
Balen, blessures zijn erg vervelend.
ja sucks, vooral als je juist goed bezig bent :(
Lopend lunges doen kan op termijn wel zorgen voor knie problemen. Uiteraard niet bij iedereen. Stil staan of naar achter stappen is beter voor de knie maar blijf het heel onnatuurlijk vinden
bedankt voor de input, maar ik heb geen last van m’n knieën :scratch:
 
18/1/19 - freestyle workout - week 9

deadlift

1x3x30
1x5x50
1x5x50
1x5x50

goe

Technogym plate loaded legpress
1x2x20 veel te ez dus gauw verhoogd, nooit eerder gebruikt gebruikt namelijk :p
1x5x60
1x8x60
1x5x80

lifefitness leg extension
1x12x20

wat een kut apparaat zeg, skip

Technogym leg extension
1x10x50
1x10x50

Technogym leg curl
1x6x35

voelde alleen m’n kuiten dus skip :emo:

kettlebell Bulgarian split squat
1x12x6
1x10x6

balans ver te zoeken deze keer

hipthrust
1x10x40
1x5x70
1x5x90 ez
1x5x100 laatste rep niet helemaal boven
1x3x110 (PR) volgens Robin zelfs 3.5 :$
1x5x90 ez

toen beetje pijn aan schouder omdat ik steeds schijven aan het laden was, beetje kut

totale trainingstijd: 1u35m

wel content met wat ik heb neergezet, beetje jammer dat ik uiteindelijk toch nog pijn had maar dat trekt wel weer snel weg. vandaag had ik dus squat bench deadlift op de planning staan en dit was m’n freestyle workout, gewoon maar wat gedaan :dunno:

vandaag precies 2 maanden geleden dat ik ben begonnen met StrongLifts :p
 
besloten om morgen rust te houden (normaal train ik maandag woensdag zaterdag)

ik ga komende week op woensdag, vrijdag en zondag trainen. hopelijk beter voor herstel :)

woensdag maar eens proberen te squatten met ssb @ ironhouse (met DÉ Pleurklaat) zodat m’n schouder minder last heeft en ik alsnog de uitvoering van squat heb.

heb overigens echt veel spierpijn aan m’n glutes en hams dus gisteren was een hele goeie training:pressing:
 
Je gaat nu wel echt vooruit eh ! Goed bezig!
 
besloten om morgen rust te houden (normaal train ik maandag woensdag zaterdag)

ik ga komende week op woensdag, vrijdag en zondag trainen. hopelijk beter voor herstel :)

woensdag maar eens proberen te squatten met ssb @ ironhouse (met DÉ Pleurklaat) zodat m’n schouder minder last heeft en ik alsnog de uitvoering van squat heb.

heb overigens echt veel spierpijn aan m’n glutes en hams dus gisteren was een hele goeie training:pressing:
Succes met de SSB. Ik denk dat je dit fijn gaat vinden. Heb dit eergisteren voor het eerst gedaan ; ikzelf merk dat knee caving minder is en houding beter. Ik wil niet anders meer. Een elastiek om je knieën werkt ook goed, maar dat deed je volgens mij al.:)
 
Je gaat nu wel echt vooruit eh ! Goed bezig!
thanks! ja beetje wel hè :D moet ook eerlijk zeggen dat ik het liften echt heel leuk begin te vinden.. vind de rustdagen nu helemaal niks en het liefst sta ik eigenlijk elke dag in de gym zelfs :) maar dat past niet echt in m’n schema :p
Succes met de SSB. Ik denk dat je dit fijn gaat vinden. Heb dit eergisteren voor het eerst gedaan ; ikzelf merk dat knee caving minder is en houding beter. Ik wil niet anders meer. Een elastiek om je knieën werkt ook goed, maar dat deed je volgens mij al.:)
thanks! ben heel benieuwd. kreeg dit als advies om te gebruiken van iemand dus ga het maar eens proberen. jammer genoeg hebben ze het niet in mijn gym dus zal er niet vaak gebruik van maken.. maar voor nu erg handig! :D
 
22/1/19 - freestyle SBD workout - week 10

~20 min fietsen
~3 min stretches

SSB squat
1x5xbar voelde al moker zwaar aan
1x1xbar+5kg fail :roflol:
1x5xbar
1x5xbar
1x5xbar
1x5xbar+2,5kg
1x3xbar+2,5kg want daarna fail

gevraagd hoe veel SSB nou woog, 70lbs=31,75kg. dus met die 5kg zat ik aan 36,75 wat al bijna m’n max is (37,5). gezien het gewoon anders aanvoelt met SSB gewoon alleen de bar gedaan en uiteindelijk beetje verhoogd. geen last van schouder, dus allang blij dat ik pijnvrij heb kunnen squatten :)

bench
1x5x20
1x7x25
1x7x25
1x5x26
1x5x27,5
1x5x28,5 nog niet eerder 5 reps op dit gewicht gedaan dus heel blij mee :) gespot door DÉ Pleurklaat dus dat ging helemaal goed. filmpje incl happy Z op het einde:

deadlift
1x5x30
1x5x50
1x5x50

goed!

~20 min fietsen

totale trainingstijd: 1u40m

geen pijntjes, gezellig gehad, alles voelde goed aan. life is great :woot:
 
Laatst bewerkt:
met BP pauzeer je bovenin, jammer kost je veel kracht, dus laat de barbell niet stilvallen...kijk zo :pressing: das wel snel, maar T&G :)
Probeer maar, (straks als je zwaarder gaat liften kost het nog meer kracht)
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
Lekker bezig pikkkk:heart:
EKTE GAINS
 
Back
Naar boven