XXL Nutrition

Sterkste man van Liedekerke

• Topic Starter Topic Starter
uitleg onderdelen sterkste man Liedekerke

Farmers walk is inderdaad met een turn op een licht hellend vlak. (met 70-80 kg)
Tijdslimiet 2min
log is licht, maar op herhalingen (60-70kg) telkens vanop de grond.
Truckpull is eigenlijk zware camionette, maar lichtjes bergop, dus niet te onderschatten! (met harnas).
zware voorwerpen moeten op de powerstairs gelegd worden (vn licht nr zwaar).
carflip met 1 kleine wagen van wiel nr wiel en terug.

Meer info via info@nrgcenter.be of op 0475/21.05.87
Dit is een "beginnerswedstrijd", vandaar de limieten wat betreft lichaamsgewicht en de lichtere onderdelen.
Vergeet niet in te schrijven!!!

Het lijkt mij dat die limiet in lichaamsgewicht zijn doel serieus kan missen hoor. Een gast van 1m70 bij 95kg en laag vetpercentage die 300kg deadlift mag dan wel meedoen, maar iemand van 2m en 105kg met 20% vet die moeite heeft om een bak bier te dragen, mag niet meedoen.

Nuja, het is jouw wedstrijd, dus jouw regels :) Veel succes.

Je hebt inderdaad gelijk, maar we moeten ergens limieten stellen.
Het is ook de eerste x dat dergelijke wedstrijd hier georganiseerd wordt.
Ik hoop het hierdoor ook toegankelijk te maken voor beginnende liefhebbers.
Indien succes hopen we volgend jaar een beginnerswedstrijd en een officiele open wedstrijd te organiseren waarop ik je dan van harte uitnodig!

Het lijkt mij dat die limiet in lichaamsgewicht zijn doel serieus kan missen hoor. Een gast van 1m70 bij 95kg en laag vetpercentage die 300kg deadlift mag dan wel meedoen, maar iemand van 2m en 105kg met 20% vet die moeite heeft om een bak bier te dragen, mag niet meedoen.

Nuja, het is jouw wedstrijd, dus jouw regels :) Veel succes.

Whoopy, je hebt gelijk, ik ga ervan uit dat het een dames wedstrijd is.
Beginners zijn mensen op C niveau, heeft niets met lichaamsgewicht te maken.
Dit soort wedstrijden draagt niet echt bij stm, meer een kermis
wedstrijd.:):):)

Brother

naja, volgend jaar krijgen ze misschien steun van de NSMB en zal het wrsl een ander wedstrijdveld zijn.

Whoopy, je hebt gelijk, ik ga ervan uit dat het een dames wedstrijd is.
Beginners zijn mensen op C niveau, heeft niets met lichaamsgewicht te maken.
Dit soort wedstrijden draagt niet echt bij stm, meer een kermis
wedstrijd.:):):)

Brother

Waarom zouden dit nu niet bijdragen tot SM? je kan toch moeilijk verwachten dat mensen direct een wedstrijd doen op B-niveau? Er zijn nu eenmaal gradaties en voor jou lijkt misschien licht wat voor een ander zwaar is. Deze wedstrijd kan mensen aanmoedigen om serieuzer naar SM toe te trainen zodat ze aan zwaardere wedstrijden kunnen deelnemen

Ben het eens dat er zeker een aantal c-wedstrijden moeten zijn, zeker in België om daar de sport wat toegankelijker te maken. Volgens mij was St. Job en een mooie c-wedstrijd op het juiste niveau, weet het was ook een b-wedstrijd.

Maar de gestelde randvoorwaarden voor deze wedstrijd blijf ik vreemd vinden en denk idd niet dat dit het niveau ten goede komt.

Ben het eens dat er zeker een aantal c-wedstrijden moeten zijn, zeker in België om daar de sport wat toegankelijker te maken. Volgens mij was St. Job en een mooie c-wedstrijd op het juiste niveau, weet het was ook een b-wedstrijd.

Maar de gestelde randvoorwaarden voor deze wedstrijd blijf ik vreemd vinden en denk idd niet dat dit het niveau ten goede komt.

Ik denk dat ze die gewichtsklasse gemaakt hebben om ervoor te zorgen dat de zwaarder (sterkere) jongens niet mee kunnen doen en het zo eerlijk te houden voor iedereen. Ik weet ook wel dat zwaar zijn niet gelijk is aan sterk zijn.

Klopt, sterkste man is in deze contreien nog niet echt populair. Met deze wedstrijd proberen we deze sport wat toegankelijker te maken voor beginnende atleten. Veel beginners (zelfs met powerlift-roots) durven soms onterecht niet inschrijven voor deze wedstrijden. Ons uiteindelijke doel is om volgend jaar een open wedstrijd te organiseren, samen met een beginnerswedstrijd. Jammer dat niet iedereen het met deze denkwijze eens is, want deze leuke sport kan volgens mij elke vorm van promotie gebruiken. Door ook eens een strongman te organiseren voor lichtere mensen kunnen we misschien af van het cliché dat strongman-atleten noodzakelijk kolossen moeten zijn.

De gewichten hangen af van de gewichtsklasse waarin je zit (-80, -100).
Farmerswalk 70kg-80kg, logpress op herhalingen 60kg, 70kg, zware voorwerpen-race 70-100kg.
Te doen dus, zelfs voor beginnende lifters...
dat is zwaar genoeg voor een beginnende strongman,men moet niet zeiken hier:rolleyes:

Iemand enig idee wat de stats eigenlijk moeten zijn om hieraan op een degelijke manier te kunnen deelnemen?

Een gokje is ook goed.

in de mail zei hij dat een 170 deadlift voldoende was

Laten we zeggen dat het toch aangeraden is +- 170 te kunnen DL.
Er doen trouwens een aantal mannen mee die hier onder zitten.
Voor de log moet je toch 60 à 70kg kunnen clean & pressen. Als je dit allemaal kan en de conditie is ok zal deze (beginners) wedstrijd alvast geen probleem opleveren.

Als je wil, kan je bij mij wel eens komen meetrainen om een en ander al eens te proberen (farmers heb ik, "zware voorwerpen" heb ik ook wel, boomstam nog niet, hopelijk volgend weekend maar ik weet nog niet of er dan training gaat zijn, truck pull -> auto op handrem, harnas heb ik, auto kantelen -> heeft wel wat weg van tire flip, en dat heb ik ook).
Deze zaterdag is er training, volgend weekend misschien maar dat weet ik dus nog niet. Daarna niet meer tot aan die wedstrijd. Trainingen zijn in Bavegem (tussen Aalst en Gent ongeveer).
Stuur maar een PM als je wil komen ;)

Iemand enig idee wat de stats eigenlijk moeten zijn om hieraan op een degelijke manier te kunnen deelnemen?

Een gokje is ook goed.
ja,dat kun je niet vergelijken vind ik,een strongman is meer dan kracht alleen,maar ook een goei conditie,een goeie powerlifter gaat daarom niet altijd gemakkelijk een strongman wedstrijd winnen en omgekeerd

ja,dat kun je niet vergelijken vind ik,een strongman is meer dan kracht alleen,maar ook een goei conditie,een goeie powerlifter gaat daarom niet altijd gemakkelijk een strongman wedstrijd winnen en omgekeerd

no offence maar van mannen als savickas kan je moeilijk zeggen dat ze een goeie conditie hebben é ;)

no offence maar van mannen als savickas kan je moeilijk zeggen dat ze een goeie conditie hebben é ;)
savickas is een goeie powerlifter EN een goeie strongman:)
en hij zal ook wel zn titels niet enkel pakken door zn kracht alleen zeker?

kickje omhoog

Terug
Naar boven