Fitness Seller

Sterkste Man Van Nederland 2007 (15 Juli Heerhugowaard)

Je kunt me herkennen aan een fototoestel in het middenterrein! Waarschijnlijk zonder flitser. Zo nu en dan zal ik me tussen de deelnemers en VIPS voegen om interessante plaatjes te schieten! ;-)

als je maar niet meent dat je zo op deze manier sneller je kratje Alfa wint beste kerel hahahahaaaaaa....;):D:D
Ik hoop dat je een goede grote lens hebt anders krijg je me niet erop.:eek:

[Link niet meer beschikbaar]

STERKSTE MAN VAN NEDERLAND 2007

Op zondag 15 juli 2007 zullen de sterkste mannen van Nederland aantreden voor de finale “Sterkste Man van Nederland”. Deze finale zal opgenomen en uitgezonden worden door RTL 7.

Plaats van handeling: Het prachtige Strand van Luna ter hoogte van De Waerdse Tempel, gesitueerd in het Park van luna te Heerhugowaard.
Al meer dan 25 jaar is deze wedstrijd elk jaar te bewonderen op televisie, telkens op een andere unieke lokatie in Nederland.

Een mooi opgezet horecaplein en tribunes aan het water van het Strand van Luna gaan bijdragen aan een mooie dag voor iedereen, want de toegang is geheel GRATIS!

Omstreeks 18.00 is er bekend wie zich mag uitroepen tot de allersterkste man van Nederland 2007!

Deze wedstrijd is onder auspiciën van IFSA Strongman en de wedstrijdleiding in handen van Berend Veneberg (7- voudig Nederlands Kampioen) en Wout de Jong.

Aanvangstijden:
Luna Beachbar + terras open vanaf 12:00 uur
Aanvang Sterkste Man: 13.30 uur.

Deelnemersveld
De volgende deelnemers hebben zich voor deze finale geplaatst.
-Jarno Hams -Emmen -3 voudig Sterkste Man van Nederland.
Winnaar Grand Prix v. NL 2007 - Sterkste Man v West Europa.
-Simon Sulaiman -Almere - 2e pl. Sterkste Man v. Nederland 2004
-Geoffrey van Rangelrooy - Vlaardingen- 5e pl. Sterkste Man v. Nederland 2006
-Fouad Hsaini – Hellevoetsluis - 6e pl. Sterkste Man v. Nederland 2006
-Tom Jansen – Enschede - 3e pl.Sterkste Man v. Nederland 2006 - 7e pl. Grand Prix NL 2007
-Dave Mossing – Amersfoort - 2e pl. Sterkste Man v. Nederland 2005
-Tom Vierstra – Zuidwolde -7e pl. Sterkste Man v. Nederland 2006
-Robin Bos – Dedemsvaart - Winnaar halve finale 2007
-Evert Kreuze –Hollandsche Veld - nieuw in de finale
-Richard van der Linden - Hillegom - nieuw in de finale
-Jan Pieter Neuteboom - Voorschoten- nieuw in de finale

Wedstrijd-onderdelen
Onderdelen die gedaan zullen worden in deze wedstrijd zijn o.a.:
-Boomstamtillen. (max)
-Yoke race (380 kg)
-Vrachtwagen trekken (harnas + touw)
-Hercules Hold (2 x 150 kg)
-Farmerswalk (2 x 120 kg. 75m)
-Medley ( wheelflip + rollen laden)
-Atlas stones (110 - 170 kg)

De Atlas stones is het konings onderdeel in de sterkste man sport, betonnen ballen tot 170 kg zwaar moeten zo snel mogelijk op een muur getild worden.

het wordt uitgezonden door rtl 7 maar hoelaat dan , en op zondaag ook
want in de gids en op internet staat niets daarover
let me know

het wordt uitgezonden door rtl 7 maar hoelaat dan , en op zondaag ook
want in de gids en op internet staat niets daarover
let me know

Pfffffffffffffffffffff ik wordt toch af en toe zo :banme:moe.
Beste kerel die uitzendingen worden door het gehele jaar door herhaalt op de t.v. in ongeveer 8 herhalingen.
En het staat natuurlijk niet in jouw t.v.gids als ie pas over ongeveer drie maanden wordt uitgezonden.

Pfffffffffffffffffffff ik wordt toch af en toe zo :banme:moe.
Beste kerel die uitzendingen worden door het gehele jaar door herhaalt op de t.v. in ongeveer 8 herhalingen.
En het staat natuurlijk niet in jouw t.v.gids als ie pas over ongeveer drie maanden wordt uitgezonden.

dan ga je tog lekker naar je bed
ik dacht dat zondag gewoon wordt uitgezonden

Jarno nogmaals gefeliciteerd! Als er al twijfel was bij sommige mensen in NL over wie de sterkste is in NL dan heeft Jarno gister weer is laten zien dat hij dat gewoon is. Erg indrukwekkend!

Een kort verslag over mijn dag en wedstrijd:

Ik trok het lootje met nummer negen en mocht dus als negende beginnen, niet slecht met elf deelnemers.

1)Truckpull: Eerste keer voor mij met een truck van dit gewicht (ongeveer 16-18 ton). Niet ontevreden over dit onderdeel het truckpullen gaat in iedergeval steeds beter. Jammer dat ik vlak voor de streep viel maar shit happens. 5e of 6e op dit onderdeel volgens mij.

2)Logg press max weight IFSA logg: Niet helemaal wat ik wilde 140kg was mn doel maar vlak na de truckpull is dit heel anders dan in een "normale" training. Ik deed 120 en 130 vrij makkelijk en moest toen kiezen 135 of 140 en ging voor 135 en faalde. Jammer want een heleboel jongens strandde op 130 en 135 had me wat puntjes opgeleverd. Weet mn plaats op dit onderdeel niet.

3)Medley drie flips band 350kg en drie rollen stof (100kg) laden op een aanhanger: Voor mn gevoel ging dit best lekker beetje onhandig op de rollen doordat het de eerste keer was dat ze beet had. Maar een heel aantal jongens waren een stuk sneller. Volgens mij 7e of 8e op dit onderdeel.

4)farmer walk 120kg per hand 75m, twee keer draaien: Ook voor mn gevoel weer ging dit niet zo heel erg slecht. Moest ze een keer neer leggen na ongeveer 60m. Misschien had ik beter na de laatste draai ze neer kunnen leggen om dat de draai veel tijd kost. Een aantal jongens na mij deden dit ook. Slim! Ook hier weer 7e of 8e op dit onderdeel kan ook 9e zijn ben niet zeker.

5) Yoke walk "de koeien" 380kg, 25m. Man! Ik heb het geluk gehad om de yoke een aantal keer te proberen bij Jarno in Vroomshoop en dat ging altijd vrij aardig. Maar deze keer was het echt heel zwaar! 5m meter voor het einde van het parcour schoot de kramp me in mn benen niet normaal en wist ik dat ik het parcour af moest maken want anders zou ik de yoke nooit meer van de grond krijgen. 2e op dit onderdeel.

6) Hercules hold: 150kg per hand: Klote mn grip moet echt beter. Een na laatste hier volgens mij.

7) Stones van 1.8m tot 1.35m met 110, 120,140,150 en 170kg: Normaal een heel goed onderdeel voor mij en ik had ook het gevoel dat ik ze allemaal dr op kon gooien en een hoop punten zou kunnen pakken. Maar...dat ging heel anders dan ik in mn hoofd had. Gelijk vanaf de eerste steen was het zwaar en schoot de kramp door heel mn lichaam allebei mn boven en armen gaven gewoon op. Kwam tot de 140kg en miste de 150kg. Hierdoor ook weer 7e of 8e op dit onderdeel volgens mij.

Een dag met gemengde gevoelens voor mij. Tevreden maar ook weer niet. Als ik 140 op de boom had gedaan en de stenen allemaal had geladen had het goed geweest nu is het het net niet.
Het was wel een hele lange dag en was ook best gespannen (de hele week al) en met al die nieuwe ervaringen moet dit me eigelijk alleen maar gesterkt hebben.

Volgende twee wedstrijden Kampen en Vlaanderen moet weer leuk worden!

gr, JP>.

Toch een hele nette prestatie hoor JP!! Je mag je al vereerd voelen om alleen al aan de SM van NL mee te doen!! Gefeliciteerd!!

JP je was goed bezig daar man!! was een genot om je te zien op de wedstrijd en dr zaten eenmaal sterkere jongens bij maar toch!! je hebt goed gestreden kerel!!

Ik snap je gemengde gevoelens maar het is zeker een mooie prestatie die niet veel mensen hier je na kunnen doen JP! Klasse!

Thanks jongens. Al met al toch een hele belevenis zon dag!

@JP
Goed gedaan, nu weer een jaar om aan die dingetjes te werken, volgend jaar dan voor zeker in die top 5 en wellicht meer!

Yoke is erg goed! En erg jammer van de stones, dat is jouw onderdeel man.

Ja normaal lukt dat aardig Barry. Maar het is heel anders na zon dag en zes onderdelen op de sterksteman van NL...haha. Is ook zeker iets om aan te werken voor volgend jaar, zorgen dat je sterk aan de laatste onderdelen begint.

Ja, je hebt natuurlijk al alles gegeven en dan komt nog eens een rete zwaar onderdeel. Hoe zou je dan scherp kunnen komen?

Nog beter is natuurlijk zo ontieglijk sterk te worden dat die onderdelen je niet zo uitputten! :D

Wel balen dat ik er niet was, een dag doorbrengen in de kruipruimte van je huis is ook niet alles.

Haha..idd.

je had op een gegeven moment wel last van ademtekort of nie JP tenminste zo leek t na de Yoke en Stones

Was kramp geen lucht tekort.

okeej dank je voor de duidelijkheid bro!! maar toch klasseprestatie!!:)

Terug
Naar boven