AndroidHealthClinic

Sterkste man van Nederland 2021

Bezoekers in dit topic

Post er iemand updates ? :)
 
Post er iemand updates ? :)
Ik ben niet daar maar heb zo mn bronnen:

1e event: Angelo NL Record 190 log lift! Steady as fuck ook trouwens, echt zeeeeeer impressive. Johan 2, Kelvin 3.
2e event: Kelvin 1 op de yoke. Kevin de Jong 2 geloof ik, Kevin H. 3.
3e event: Een hoop gekloots. De car deadlift constructie was onmogelijk, zelfs voor Jaap. Nog mee bezig attm.

Tussenstand 1 Kelvin, 3 man op een 2e plaats (Johan, George en nog iemand)
 
Mooie dag vandaag.

Kelvin 1
George 2
Angelo 3, inclusief nieuw NL record op log
 
Het was mooi om te zien maar voor het publiek over het algemeen geen prettige ervaring vond ik, los van de wedstrijdprestaties. Alles duurde zó lang, en die houten bankjes werkten ook niet mee.
Misschien hielp t ook niet mee dat ik zo ver moest rijden, was pas tegen middernacht thuis.
 
Het was mooi om te zien maar voor het publiek over het algemeen geen prettige ervaring vond ik, los van de wedstrijdprestaties. Alles duurde zó lang, en die houten bankjes werkten ook niet mee.
Misschien hielp t ook niet mee dat ik zo ver moest rijden, was pas tegen middernacht thuis.
Vooral genoten van de heks die jayjay verbeterde. Dat hij zijn tv dingen opnieuw moest doen.
 
Het was mooi om te zien maar voor het publiek over het algemeen geen prettige ervaring vond ik, los van de wedstrijdprestaties. Alles duurde zó lang, en die houten bankjes werkten ook niet mee.
Misschien hielp t ook niet mee dat ik zo ver moest rijden, was pas tegen middernacht thuis.
Voor de atleten ook echt geen pretje om steeds zo lang te moeten wachten
 
Voor de atleten ook echt geen pretje om steeds zo lang te moeten wachten
Nee lol. Energylevels hoog houden is dan echt lastig.
Vooral genoten van de heks die jayjay verbeterde. Dat hij zijn tv dingen opnieuw moest doen.
Vond dat nog wel te begrijpen op zich, dat viel qua oponthoud ook nog wel mee (behalve bij de stones lol). Kon er ook wel een beetje om lachen.

Het geëmmer met dat materiaal op dat kleine pleintje vond ik veel frustrerender. Die deadlift heeft zeker een uur geduurd voordat ze dat goed hadden. Power stairs duurde ook heel lang. Ik snap t wel allemaal en het is ook lastig voor een organisatie om alles precies goed te krijgen, maar de omstandigheden waaronder het publiek en de atleten dan moesten wachten maakten het niet beter.
 
Nee lol. Energylevels hoog houden is dan echt lastig.

Vond dat nog wel te begrijpen op zich, dat viel qua oponthoud ook nog wel mee (behalve bij de stones lol). Kon er ook wel een beetje om lachen.

Het geëmmer met dat materiaal op dat kleine pleintje vond ik veel frustrerender. Die deadlift heeft zeker een uur geduurd voordat ze dat goed hadden. Power stairs duurde ook heel lang. Ik snap t wel allemaal en het is ook lastig voor een organisatie om alles precies goed te krijgen, maar de omstandigheden waaronder het publiek en de atleten dan moesten wachten maakten het niet beter.
Het is ook gewoon kut zooi maar dat krijg je bij een sport waarbij je het voor TV moet filmen zonder dat er echt veel geld mee gemoeid gaat. Het moet allemaal top zijn voor TV, maar het budget/professionalisme/de mankracht is er niet om alles (de wedstrijd organisatie voor de atleten, voor het publiek EN voor de cameras) vlekkeloos te laten verlopen. Op hoger niveau (en naar wat ik gehoord heb in nog veel ergere mate) op WSM is het ook zo. De enige plekken waar het wel okay lijkt is lijkt bij die big ass shows in Engelands en/of de ASC, maar daar is veel meer geld bij betrokken en is TV van minder belang.

Wat ik kwalijker vind is dat er een "verrassings"onderdeel bleek te zijn en dit was achteraf crucifix geloof ik? Nu denk ik dat er grotere plannen waren maar deze door (gebrek aan)sponsors niet door zijn gegaan, maar het is nog kak. Hoelang wisten jullie het tymboo ? En voordat je geantwoord hebt; denk je dat anderen het niet al veel eerder wisten?
 
Het was mooi om te zien maar voor het publiek over het algemeen geen prettige ervaring vond ik, los van de wedstrijdprestaties. Alles duurde zó lang, en die houten bankjes werkten ook niet mee.
Misschien hielp t ook niet mee dat ik zo ver moest rijden, was pas tegen middernacht thuis.
Ik vond het geklungel aan het begin nog wel vermakelijk maar het hield maar niet op. Die wedstrijden zijn al jarenlang zo onprofessioneel, dat is ook gewoon een dikke middelvinger naar de atleten die zich er de pleuris voor werken. Mag op dit niveau gewoon niet gebeuren. Die car deadlift was echt het dieptepunt, ik zat met verbazing te kijken hoe ze dat in meerdere pogingen hebben opgelost. De scheidsrechters hadden niet eens door dat Jaap in z'n eerste poging toen de uitpakhoogte was verhoogd de bus enkel uit de vering trok maar niet optilde doordat hij een kleine ROM heeft en toen 8 reps haalde.

Hoe lang hebben ze gedaan over het opbouwen van de power stairs? Kelvin was het ook zat en ging zelf maar meehelpen. Toen uiteindelijk de nieuwe platforms voor de stones werden neergezet en ik zag hoe hoog de rand was waar die stones overheen gerold moesten worden om ze eruit te krijgen had ik al het idee dat dat niet ging lukken, en dat lukte dus ook niet. Eric Hams die met gevaar voor eigen leven het eerste platform vasthield was ook echt not amused toen die stones bijna op hem kwamen tijdens de stoneruns.

Het terrein was ook belachelijk klein. Al met al vind ik het echt knap dat er geen gewonden zijn gevallen. Je zou toch haast denken dat er ergens in het land wel een groter plein met stabiele rechte ondergrond te vinden is... Van 11.45 tot 19.15 op die houten banken gezeten en had geen reet meer over.

Was jij er trouwens al vanaf het begin tymboo ? Je zat recht tegenover me maar had je pas heel laat door.
 
De manier van de powerstairs resetten was ook wel interessant 🤣
 
Was idd een lange dag. Veel geklungel viel ons ook al op. Zou denken dat het allemaal wat professioneler zou gaan.

Na de stonerun dat een van de deelnemers zn shirt probeerde kapot te trekken en het niet voor elkaar kreeg was hilarisch nadat die 180 kg erop gelegd had.

Wel leuk om te zien het was spannend! deelnemers die bijna out gaan was wel heftig.

Ook leuk om mensen in het echt te zien alhoewel ik lang niet iedereen herkende. Kakelkipje maakte indruk op mn vrienden met het gemep op rockofages haha.
 
Het is ook gewoon kut zooi maar dat krijg je bij een sport waarbij je het voor TV moet filmen zonder dat er echt veel geld mee gemoeid gaat. Het moet allemaal top zijn voor TV, maar het budget/professionalisme/de mankracht is er niet om alles (de wedstrijd organisatie voor de atleten, voor het publiek EN voor de cameras) vlekkeloos te laten verlopen. Op hoger niveau (en naar wat ik gehoord heb in nog veel ergere mate) op WSM is het ook zo. De enige plekken waar het wel okay lijkt is lijkt bij die big ass shows in Engelands en/of de ASC, maar daar is veel meer geld bij betrokken en is TV van minder belang.

Wat ik kwalijker vind is dat er een "verrassings"onderdeel bleek te zijn en dit was achteraf crucifix geloof ik? Nu denk ik dat er grotere plannen waren maar deze door (gebrek aan)sponsors niet door zijn gegaan, maar het is nog kak. Hoelang wisten jullie het tymboo ? En voordat je geantwoord hebt; denk je dat anderen het niet al veel eerder wisten?

Wij wisten het een dag of acht, negen van tevoren. Maar dat gaat dan meestal viavia, door whatsappgroepjes en dergelijke. Uiteindelijk komt t dan wel bij iedereen terecht maar sommigen zullen t zeker eerder hebben geweten dan anderen. Het is sowieso algemeen duidelijk dat sommige lifters op dit niveau meer weten dan anderen en dat er soms een schijn van partijdigheid hangt over bepaalde scheidsrechterlijke beslissingen of de keuze van events.
Ook bij andere events gold trouwens dat niet iedereen op dezelfde manier op de hoogte was van de exacte opzet van het onderdeel, bvb side handles of een front bar bij de car dl of de exacte hoogte van het stones platform. Dat maakt best nog een verschil, we weten allemaal dat een trap bar dl toch echt wel anders is dan een reguliere dl van verhoging.


Ik vond het geklungel aan het begin nog wel vermakelijk maar het hield maar niet op. Die wedstrijden zijn al jarenlang zo onprofessioneel, dat is ook gewoon een dikke middelvinger naar de atleten die zich er de pleuris voor werken. Mag op dit niveau gewoon niet gebeuren. Die car deadlift was echt het dieptepunt, ik zat met verbazing te kijken hoe ze dat in meerdere pogingen hebben opgelost. De scheidsrechters hadden niet eens door dat Jaap in z'n eerste poging toen de uitpakhoogte was verhoogd de bus enkel uit de vering trok maar niet optilde doordat hij een kleine ROM heeft en toen 8 reps haalde.
Ja dit was echt een aanfluiting. Ik heb nu ook al een paar wedstrijden georganiseerd met tegen de honderd deelnemers, weliswaar powerlifting en dat maakt het natuurlijk een stuk makkelijker omdat je geen ingewikkelde onderdelen hebt - alhoewel pl weer andere uitdagingen met zich meebrengt zoals elektrische installaties, officiële wedstrijdequipment en dergelijke. Maar het lijkt alsof er van tevoren nauwelijks wordt nagedacht over dit soort dingen. Als je een perfect geoliede wedstrijd verzorgt dan accepteren het publiek en de deelnemers het ook als er eens een foutje insluipt. Dit komt gewoon over alsof ze er blind in gaan, geen plan van aanpak, geen draaiboek, iedereen doet maar een dot, rent zich verloren en doet echt z’n best maar is gewoon onvoorbereid. Het had prima kunnen lopen want er waren op zich wel genoeg mensen aanwezig om de wedstrijd gewoon in goede banen te leiden. Het is dus ook geen kritiek op de aanwezige helpers want die doen echt allemaal hun stinkende best, maar het format werkt gewoon niet. Als je 700 toeschouwers entree laat betalen en eisen stelt zoals testen/vaccineren heb je ook een plicht imo om er voor te zorgen dat die toeschouwers een leuke dag kunnen hebben, en dat werd erg lastig gemaakt door de amateuristische aanpak.
Hoe lang hebben ze gedaan over het opbouwen van de power stairs? Kelvin was het ook zat en ging zelf maar meehelpen. Toen uiteindelijk de nieuwe platforms voor de stones werden neergezet en ik zag hoe hoog de rand was waar die stones overheen gerold moesten worden om ze eruit te krijgen had ik al het idee dat dat niet ging lukken, en dat lukte dus ook niet. Eric Hams die met gevaar voor eigen leven het eerste platform vasthield was ook echt not amused toen die stones bijna op hem kwamen tijdens de stoneruns.

Het terrein was ook belachelijk klein. Al met al vind ik het echt knap dat er geen gewonden zijn gevallen. Je zou toch haast denken dat er ergens in het land wel een groter plein met stabiele rechte ondergrond te vinden is... Van 11.45 tot 19.15 op die houten banken gezeten en had geen reet meer over.
Die banken waren echt afschuwelijk lol.
Was jij er trouwens al vanaf het begin tymboo ? Je zat recht tegenover me maar had je pas heel laat door.

Wij waren er toen het fiasco op de deadlift begon, we stapten eigenlijk binnen toen Stefan z’n eerste poging doodheffen in de bijna letterlijke zin van het woord aan het doen was. We waren bijna vijf uur onderweg geweest, half Flevoland bleek afgesloten waardoor we flink om moesten rijden en echt overal stonden files.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook gewoon kut zooi maar dat krijg je bij een sport waarbij je het voor TV moet filmen zonder dat er echt veel geld mee gemoeid gaat. Het moet allemaal top zijn voor TV, maar het budget/professionalisme/de mankracht is er niet om alles (de wedstrijd organisatie voor de atleten, voor het publiek EN voor de cameras) vlekkeloos te laten verlopen. Op hoger niveau (en naar wat ik gehoord heb in nog veel ergere mate) op WSM is het ook zo. De enige plekken waar het wel okay lijkt is lijkt bij die big ass shows in Engelands en/of de ASC, maar daar is veel meer geld bij betrokken en is TV van minder belang.
Liveproducties die niet-gestandaardiseerd zijn, zijn gewoon altijd heel moeilijk. Mensen kijken teveel films en weten gewoon niet wat er allemaal mis kan lopen en dat je het altijd reactief moet oplossen ipv proactief. Ik heb ooit een compleet fictief persoon gehad die zijn handschoenen was vergeten aandoen terwijl we in de introductie absoluut hamerden op het belang van handschoenen, met meerdere experten die er een uur op stond te kijken en het niet doorhadden. Natuurlijk heeft dit laatste zich nooit voorgedaan moest iemand meelezen.
 
Back
Naar boven