Fitness Seller

Sterkste Man Van Nederland 2007 (15 Juli Heerhugowaard)

je had op een gegeven moment wel last van ademtekort of nie JP tenminste zo leek t na de Yoke en Stones

Lijkt me niet erg raar om een beetje kort bij adem te zitten na die onderdelen, denk dat jij dan ook niet meteen het gevoel hebt van goh ff stukje rennen :P

Maruh Jarno gratz en JP nice man je hoort toch officieel bij de sterksten van nederland:)

Hey Jarno ,
Gefeliciteert jonge , dit was natuurlijk een mooie opwarmer voor volgend weekend in Kiev.

Wens je daar alle kracht toe en hoop je bij de top 5 te zien.

:thumbs:

Allereerst natuurlijk felicitaties richting Jarno. Man man wat een beul ben jij :eek: Geen twijfel over mogelijk je hebt een stukje voorsprong op de rest! Pure klasse om elk onderdeel te winnen en vooral de Yoke en stones vond ik erg indrukwekkend om te zien. Nogmaals gefeliciteerd met deze prestatie.

@ Jp; je deed het zeker goed man! Het is niet niks wat jullie daar deden en je was toch 1 van de weinige die de Yoke succesvol kon afronden. Veel deelnemers hadden het op dit onderdeel erg zwaar en sommige moesten het daarbij op voorhand al opgeven. Als ik nu lees dat jij vlak voor het einde kramp kreeg maar toch doorliep met die 380 kg dan kan ik niets anders zeggen als grote klasse!

Aan beide heren succes in de toekomst en bedankt voor de "show" gister!

Ben erg hard bezig met de uitslagen. Wil ook meteen een leuk verslag erbij schrijven. Dus ik hoop morgenavond alles op de site te kunnen plaatsen. Foto's van Doetze volgen eind van de week. Het lijkt even een simpel klusje, maar echt het kost uuuuuuurrrrrreeeeeennnnnn werk. En ik heb alleen maar tijd even 's-avonds na het trainen. En dan moet ik ook even af en toe de vrouw nog lief aankijken dus dan weet je 't wel.

Doe m'n best. Was in ieder geval een leuke wedstrijd, maar de eerlijkheid gebeid me te zeggen dat er volgend jaar toch eens over (deels) andere onderdelen nagedacht m oet worden. Die koetjes zien we nou ook al weer jaren achter elkaar voorbij komen en die rollen stof ook. Ik begrijp dat e.e.a. ook van sponsoring afhankelijk is (ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, gezien mijn eigen slecht uitgepakte ervaringen). Maar toch......... Een beetje vernieuwing kan geen kwaad.

Wel erg jammer avn Fouad op de stenen. Wat ik gezien heb is dat Fouad de eerste steen niet kojn tegen houden (hij moest in het gat) waardoor de steen trapje voor trapje naar beneden rolde. Fouad ging door met de 2e en 3e en 4e steen en moest alsnog die eerste steen erop leggen. Dat deed Fouad. Ik heb totaal geen tijd bijgehouden, maar ik hoorde Berend fluiten nadat Fouad de eerste steen er weer had opgelegd.
De lezing van Fouad: volgens hem zijn de scheidsrechters gestopt met de tijdwaarneming nadat het met die eerste steen mis ging. Dus uiteindelijk zijn er 0 stenen geteld voor Fouad.

Misschien dat Jarno zelf, gewoon neutraal en heel feitelijk, zonder een oordeel uit te spreken, ook nog kan vertellen wat er is gebeurd (als hij dat tenminste weet).

Jan

Dat was inderdaad erg jammer!

Hij was wel sterk genoeg maar ik had het idee dat hij iets te hard duwde en door zijn lengte kon hij de bal niet direct corrigeren. Ik dacht overigens dat ze later zeiden dat hij 2 punten had gescoord op dat onderdeel, maar weet niet wat het totaal aantal punten is wat te behalen is bij de stones. Erg spijtig voor Fouad, want de power was er absoluut bij hem.

Dat was inderdaad erg jammer!

Hij was wel sterk genoeg maar ik had het idee dat hij iets te hard duwde en door zijn lengte kon hij de bal niet direct corrigeren. Ik dacht overigens dat ze later zeiden dat hij 2 punten had gescoord op dat onderdeel, maar weet niet wat het totaal aantal punten is wat te behalen is bij de stones. Erg spijtig voor Fouad, want de power was er absoluut bij hem.

Ik stond er bij en keek erna!!!klokken,coachen,schreeuwen en kijken wat de scheidsrechter besliste en ik heb die bevestiging ook meegekregen die onze vriendelijke vriend de referee meneer Berend Venenberg aangaf.
Ja ik weet ook dat dat kogeltje in dat gaatje moet en ik wil hier absoluut niet weer een discussie over maken want als het gaatje er is dan moet die in dat gaatje okay punt:

Maar zoals ik al eerder eens gezegd heb en aangetoondt heb de wedstrijdleiding beslist voor de wedstrijd wat de bedoeling ervan is en anders tijdens de wedstrijd als er zich een situatie zich voordoet zoals bij Fouad!!
Nou tijdens de wedstrijd werd door de Headreferee Berend Venenberg beslist, Fouad wou op dat moment stoppen en keek Berend venenberg aan,nadat de kogel van het ene plateau naar het andere plateau rolde,(Fouad probeerde de kogel nog te pakken maar rolde verder.)om door te gaan met de tweede kogel en zo gebeurde het,hij pushte de derde en de vierde Fouad was bij die 4 kogels strak in tijd.
maar in de tussen tijd werd die eerste kogel weer op de plaats gelegd en moest hij die eerste kogel er weer opleggen de officiele tijd was toen al verstreken,want ik klokte de tijd mee om aan fouad door te geven (waarom dan nog die eerste kogel erop leggen als het toch geen zin meer had?)
de uiteindelijke beslissing van de wedstrijdleiding was dat ze hem 2 punten gaven.
Naar mijn Inziens is hier vantevoren niet overgepraat wel of niet in een gaatje.
dus die discussie hoeven we niet aan te gaan!
Is hetzelfde wat veel mensen niet gezien hebben dat Fouad met een gewicht van 140kilogram startte op de boomstam terwijl die andere jongens de eerste push moesten doen voor 130 kilo.
Fouad pushte die eerste boom van 140 kilo maar wist niet dat hij er al 140 op had liggen en ging ervan uit dat dit er 130 kilo waren,is toch ff een verschil van 10 kilo,en dat niet alleen het was ook nog eens zijn eerste push.
laat het dan meteen mis zijn gegaan op dat moment,had de wedstrijdleiding dan ook gezegd van kom maar je mag nog een keer opnieuw of van je bent al geweest je hebt hem niet kunnen drukken.
Ik weet het,het is altijd achteraf gelul.
Maar over zo'n dingen mag toch best gesproken worden.
ze mogen dan wel een concequentere referee nemen.
rood is rood bij voetbal en nee is nee en dan gaan ze niet meer in discussie dan blijft die rood.
In Fouad zijn geval was het rood toen kreeg hij okay groen licht van ga maar door want hij vraagt er nog eens extra om,en dan uiteindelijk moet hij toch nog eens voor de eerste gaan en uiteindelijk qua punten krijgt die nog eens heeeeeeeeeel donkerrood ik vind dat Berend Venenberg zich zelf eens achter de oren moet kratsen.
wat is het nu dan ja,nee:of is het nee,ja of kijken hoe de wind waait waait mijn jasje want dit gevoel krijg ik hier van.

Ik ga dit een nieuwe uitspraak noemen:en met mij nog veel meer andere mensen.
Ik noem dit vanaf vandaag het Berend Venenberg gevoel.

Ik noem dit vanaf vandaag het Berend Venenberg gevoel.Tjaaaa inderdaad was wel t 1 en ander aan te merken,zo ook de timbers tussen Richard vd Linden en Robert Wolters, was ook geen duidelijkheid over,moesten ook een Re-run doen ,omdat ze niet goed hadden afgesproken.
./COLOR]

• Topic Starter Topic Starter
Misschien dat Jarno zelf, gewoon neutraal en heel feitelijk, zonder een oordeel uit te spreken, ook nog kan vertellen wat er is gebeurd (als hij dat tenminste weet).

ik vind dat Berend Venenberg zich zelf eens achter de oren moet kratsen.
wat is het nu dan ja,neef is het nee,ja of kijken hoe de wind waait waait mijn jasje want dit gevoel krijg ik hier van.

Ik noem dit vanaf vandaag het Berend Venenberg gevoel.

Mensen allereerst dank voor de felicitaties:D

Voor mij was het een top dag, zonder fouten.
De andere atleten wil ik bij deze ook feliciteren met hun prestaties.
Of ze er nu super tevreden mee zijn of niet, je moet er wel staan en het toch ook tot het eind vol houden. want dat is niet eenvoudig.

ik moet ook zeggen dat er tijdens deze editie wel wat fouten zijn gemaakt door de wedstrijd leiding. maar ook zij zijn mensen van vlees en bloed en maken fouten.

Tijdens het Boomstam tillen zat er in plaats van 130kg 140 kg aan.
Dit heeft voor niemand schade gehad want het gewicht werd gedrukt.
Voor de Farmerswalk begon werd er gezegd dat het om 50m ging i.p.v. 75m.
Hadden er op dat moment 2 andere atleten gestaan als Richard(1e keer) of Robbert(invaller)
Was dit waarschijnlijk goed gegaan.
Net voor aanvang van de Yokerace werd er gezegd dat deze 350kg woog, terwijl deze toch echt 380kg was.
Maar ook dit stond vooraf duidelijk in de wedstrijd onderdelen en regelementen.
bij twijfel is het gewoon een kwestie van navragen. En je weet het zeker!!

Fouad heeft tijdens het laatste onderdeel de Stones wel erg veel pech gehad.
Hij was 20 seconden buiten de tijd toen hij de eerste steen er voor de 2e keer oplegde.
Daardoor konden ze vanuit de wedstrijdleiding geen punten toekennen.
Hoe spijtig het ook is, want volgens mij had Fouad punten verdient voor zijn strijd met de stenen, want hij heeft 120% gegeven tijdens dit laatste onderdeel.
Misschien had de wedsrijdleiding Fouad iets meer aanwijzingen omtrent de tijd moeten geven. Maar helaas is dit niet gebeurt.

Ik vind het niet kloppen om Berend Veneberg nu de zwarte piet toe te spelen omdat deze beslissing door de 3 heren van de wedstrijldleiding samen is genomen!
Bij mijn weten is zoiets nog nooit voor gekomen en misschien heeft de wedstrijdleiding zich mee laten slepen in het enthousiasme van het publiek om Fouad te zien slagen.
Maar bleef hen uiteindelijk niets anders als deze beslissing te nemen. En vanuit de regelgeving klopt deze gewoon...

Oh ja.. De TV uitzendingen van de Sterkste man beginnen op zaterdag 1 september om 19.00 uur op RTL 7 en daarna op 8 - 15 en 22 september ook telkens rond de kok van 19.00 uur

Laatst bewerkt:
Mensen allereerst dank voor de felicitaties:D

Voor mij was het een top dag, zonder fouten.
De andere atleten wil ik bij deze ook feliciteren met hun prestaties.
Of ze er nu super tevreden mee zijn of niet, je moet er wel staan en het toch ook tot het eind vol houden. want dat is niet eenvoudig.

ik moet ook zeggen dat er tijdens deze editie wel wat fouten zijn gemaakt door de wedstrijd leiding. maar ook zij zijn mensen van vlees en bloed en maken fouten

Veel sucses in Kiev aankomend weekend ;)

volgens mij was je in topvorm jarno , ik had inderdaad beter verwacht van Fouad en dat met de stenen was dus de reden , jammer maar niets aan te doen

succes in kiev and kick ass!!!en gefeliciteerd met wederom de titel sterkste man van nederland 2007,voor nederlandse begrippen ben en blijf je toch een maatje te groot ten opzichten van de rest van het deelnemers veld!

@jp,top gedaan het is een hele prestatie om binnen een jaar je te kwalificeren voor de sterksteman van nl,respect aan deze kant en het kan alleen nog maar beter moet je denken!

Ja het is inderdaad klote voor Fouad met die steen, maar het valt voor hem met zijn lengte ook niet mee om die steen tegen te houden en in het gat te rollen. Dit is ook nog nooit gebeurt dat die steen echt alle trapjes naar beneden er af rolt. Achteraf, maar dat is altijd, een idee voor de volgende keer: zet iemand van de hulpen erachter die in ieder geval kan zorgen dat die steen niet van het plateau afrolt. Of ook een randje aan de zijkant monteren. Dan kan die er niet af rollen. Dan had Fouad hem er in ieder geval nog wel even in het gat moeten leggen, maar nu was de strijd al eigenlijk verloren toen die steen wegrolde. Erg jammer. Of, en dat is weer achteraf (makkelijk hè), had de wedstrijdleiding direct na de tweede steen Fouad moeten verplichten alsnog de eerste steen erop te leggen. Maar dit zijn ook zulke onvoorziene situaties. Maar een volgende keer weet de wedstrijdleiding dat het kan gebeuren.

En meer moeten we er maar niet over zeggen.

He Jarno , bedankt voor de uitzendtijden en datums RTL7 is het he.?

En meer moeten we er maar niet over zeggen.

Ben ik met je eens Jan.
De punten zijn toegekend en we hebben er van geleerd.
Ik zal persoonlijk zorgen dat het niet meer mogelijk is dat de stenen er trapsgewijs afvallen.
Want ik vind het ik vind ook dat het niet meer mag gebeuren.

Weer dat belachelijke gaatje lol.
Was met de Voorronde ook al zo.
Wat heeft het voor meerwaarde dat die dingen in een gaatje gerold worden?
Een lift is toch een lift wie heeft die gaten bedacht?
Tijdens diezelfde voorronde ging het met die gaten ook een paar keer mis kan ik mer herinneren.
Daarover kun je zeggen dat Fouad beter had moeten opletten maar het blijft discutabel.

In het geval dat hij echt doormocht vind ik dat hij eigenlijk een re run had verdient magoed dat is slechts mijn mening.

Weer dat belachelijke gaatje lol.
Was met de Voorronde ook al zo.
Wat heeft het voor meerwaarde dat die dingen in een gaatje gerold worden?
Een lift is toch een lift wie heeft die gaten bedacht?
Tijdens diezelfde voorronde ging het met die gaten ook een paar keer mis kan ik mer herinneren.
Daarover kun je zeggen dat Fouad beter had moeten opletten maar het blijft discutabel.

In het geval dat hij echt doormocht vind ik dat hij eigenlijk een re run had verdient magoed dat is slechts mijn mening.

Nee Niet weer dat gezeik.
Het is uitgelegd!
Er zijn fouten gemaakt, ook door Fouad.
En die gaten zitten er zodat ze niet terugrollen en je zo'n steen op je plaat krijgt!!
En de gaten zijn in dit geval groot genoeg want ik heb ze zelf gezaagd!

Je hebt gelijk Porterhouse.
Tom Jansen 178 cm en Fouad Hsaini 177 cm.

:D;)

Terug
Naar boven