Fitness Seller

Nieuws Steve Jobs-school in Nederland

bascross

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
2.879
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
BREDA - Weg met de schoolboeken, lang leve de iPad. Volgend schoolseizoen opent in Breda de eerste 'Steve Jobs-school'. Dat is een idee van het onderwijsadviesbureau AndereBlik.com. De spil van de school, die is genoemd naar de vorig jaar overleden oprichter van Apple, is de iPad. Alle leerlingen krijgen zo'n tablet, waarna ze zich min of meer permanent kunnen richten op de 'vaardigheden van de 21e eeuw'. "Boeken worden vervangen door apps en games, waarmee de kinderen leren zelf problemen op te lossen door innovatief, creatief en kritisch te denken.
Het stampen van rijtjes is voor een groot deel verleden tijd", zegt Gertjan Kleinpaste van het Bredase adviesbureau.

Het is de bedoeling dat de Steve Jobsschool na de zomervakantie van 2013 opent. Waar is nog niet bekend. "Maar we denken na over vestiging in een van de buurthuizen die Breda op dit moment te koop heeft staan", zegt Kleinpaste.

Hoe ambitieus en hightech de plannen er ook uitzien, Kleinpaste benadrukt dat de school aan alle eisen van de Onderwijsinspectie voldoet. "Het is dezelfde lesstof, maar dan gebracht via een ander medium."

Bron: http://www.bndestem.nl/regio/breda/11814063/iPad-spil-nieuwe-school.ece
Het idee is zo lachwekkend dat ik twijfel aan de echtheid er van, maar toch vond ik hem hier wel passen. Iets voor jouw (toekomstige) kinderen, Big T?

Oud nieuws.

Verder, wat is er mis met boeken?

Lijkt me wel fijn hoor, dat je niet meer met een tas met 10kg aan boeken hoeft rond te sjouwen. Al denk ik niet dat je alles kan vervangen door de iPad. Met wiskunde zal je toch echt een schrift nodig hebben om in te schrijven.

de eerste officiele hipster school

Lijkt me wel fijn hoor, dat je niet meer met een tas met 10kg aan boeken hoeft rond te sjouwen. Al denk ik niet dat je alles kan vervangen door de iPad. Met wiskunde zal je toch echt een schrift nodig hebben om in te schrijven.

spreek voor jezelf maat! Angelus is namelijk slimmer dan jou! Wiskunde niveau-middelbaar is echt gewoon lachwekkend :o

op ipad (op iphone ook trouwens) kun je ook gewoon met 'handschrift' schrijven op het scherm.

Ik vind boeken ook beter. Handiger met het maken van notities, markeren van teksten en soms leest het ook gewoon prettiger. Ben niet echt voor de ontwikkeling in deze richting. Af en toe een e-book erop lezen of een tijdschrift kan leuk zijn maar daar moet het bij blijven.

Ik voorzie weer een lichting afgestudeerde hipsters die regelrecht naar het uwv kunnen stappen.

Zooooo heey nu krijgen we allemaal talentjes in Nederland die net zo succesvol gaan worden als steve jobs. Goede ontwikkeling dit

Een school in een buurthuis...

Ik zag zo ene in de trein een 'boek' lezen op zijn ipad, die moest op de scherm drukken om de pagina te overslaan, duurde gelijk 1 a 2 seconden telkens. Strong technology. Overpriced bullshit ook

goed voor de bomen, maar slecht voor de ogen

Je krijgt toch harstikke koppijn als je de hele dag naar zo'n klote ding aan het staren bent.

Of zo'n ding loopt vast en je bent alles kwijt.

Waar blijft apple geile zix trouwens?

Ik vind boeken ook beter. Handiger met het maken van notities, markeren van teksten en soms leest het ook gewoon prettiger. Ben niet echt voor de ontwikkeling in deze richting. Af en toe een e-book erop lezen of een tijdschrift kan leuk zijn maar daar moet het bij blijven.

Markeren + notities werken juist erg goed op de iPad.

Maar inderdaad, traditionele boeken lezen fijner.. Aan de andere kant, grootste deel van de les zit je toch niet in je boeken te kijken + dat je veel minder mee hoeft te nemen.

Oud nieuws idd.. Word al op veel scholen gedeeltelijk toegepast. Op onze school doen een paar klassen dit, schijnt goed te werken.

Terug
Naar boven