XXL Nutrition

Stewardess mag geen bijbel meenemen

Om het even heel zwart/wit voor te stellen, als je naar zo'n land gaat pas je je toch aan? Dus aan de gewoontes en gebruiken in dat land, want er wordt hier regelmatig op gehamerd dat degenen die hier komen dat ook moeten doen.

Als daar bijbels verboden zijn, helaas maar dan kan je die niet meenemen. Het is niet eens een gewoonte daar, maar wettelijk geregeld. Dat het voor ons fout is en intolerant, tja. Dat betekent echter nog wel dat wij ons ook moeten aanpassen willen we naar zo'n land gaan. Aanpassen werkt iedere kant op als je dat als eis oplegt in iedere vorm aan anderen.

Waarmee ik niet zeg dat iemand zich hier niet hoeft aan te passen, maar wel dat je jezelf dient aan te passen in een ander land. Wat je van de een vraagt moet je zelf ook ten uitvoer brengen elders.

Als andere landen er andere waarden op na houden ten opzichte van het westerse verlicht denken moeten we dat maar zo houden, enkel omwille van wat cultureel relativisme dat stelt dat we die verschillen moeten accepteren?

Kan je evengoed zeggen op nazistisch Duitsland ook geen kritiek mag gegeven worden omwille van de tijdsgeest die er heerste.
Generaties worden daar naar de kloten gebracht enkel en alleen omdat we dergelijk moslimfundamentalisme aanvaarden als een cultureel verschijnsel.

Kromme redenering EricR, zeker als je zelf makkelijk kritiek uit op het christelijk fundamentalisme en imperialisme, dergelijke moslimdicaturen worden al te gemakkelijk een hand boven het hoofd gehouden.

Ik geloof niet dat wij het Nazisme een strobreed in de weg hadden gelegd als Hitler geen expansiepolitiek had doorgevoerd. De man kreeg zelfs gratis Slowakije, Oostenrijk en nog wat gebieden.

Je doet meestal meer goed dan kwaad met moedwillige bemoeienis met de politiek van een land. Buiten onderdrukking van hun eigen volk hebben de Saudi's geen expansiedrift. Althans niet territoriaal, wel op het gebied van verspreiding van hun Wahabisme.

Want waarom moeten we de ene dictatuur dan omverwerpen en de andere laten zitten. Saudi Arabie is niet de enige staat waar onderdrukking aan de orde van de dag is. Maar ja er zit olie, net zoals in Iran. Dan zijn het op eens interessante landen.

Soedan kan de kolere krijgen, Somalie ook en over de momenteel wederom gaande onderdrukking in Rusland doet ook bijna niemand zijn mond open. Zo zijn er nog legio landen waar niemand iets over rept. Selectieve verontwaardiging over onderdrukking wereldwijd gaat volgens mij niet veel opleveren.

Onze 'verbeterdrift' heeft vaak genoeg meer kwaad dan goed gedaan, ook al heeft India nu wel een mooi treinennetwerk. Dat dan weer wel.

Verandering dient van binnenuit te komen en dan is India met Ghandhi een zeer goed voorbeeld.

Hier nog een leuk lijstje van door de USA gesupporte coups :

KryssTal : USA Backed Coups

Op een paar landen na zijn de meeste landen of weer terug bij af of er nog slechter aan toe. Actie lokt namelijk meestal reactie uit, Iran is daar 1 van de beste voorbeelden van. Die idiote Sjah aan de macht helpen heeft geleid tot de revolutie van 1979, omdat iedereen gewoon die kerel zat was.

Laatst bewerkt:
Wat stel je dan voor? geen bemoeienissen, en alles lekker zijn gang laten gaan. Ik vind het idd spijtig dat er enkel wordt geeageerd op dictaturen waar we zelf geen positieve zaken uit kunnen halen, dat is mijn punt.
Ik vind dat we iedereen de alternatieven moeten kunnen laten tonen en dat vrijheid een deugd is, spijtig dat de grote wereldmachten er ander over denken.

Wat stel je dan voor? geen bemoeienissen, en alles lekker zijn gang laten gaan. Ik vind het idd spijtig dat er enkel wordt geeageerd op dictaturen waar we zelf geen positieve zaken uit kunnen halen, dat is mijn punt.
Ik vind dat we iedereen de alternatieven moeten kunnen laten tonen en dat vrijheid een deugd is, spijtig dat de grote wereldmachten er ander over denken.

Mja, als die bemoeienissen bestaan uit dergelijke militaire ingrepen om een bepaalde ideologie te forceren.... Nee dat gaat niet werken jammergenoeg...

elke mens heeft de vrijheid om zijn eigen ideologie te kiezen, maar daarvoor moet hij ook de alternatieven kennen en niet van kinds af aan geïndoctrineerd worden, wat in dergelike landen gebeurt.
Maarja wat kan je er aan doen, als zelfs de grootste "westerse" supermacht de USA een teocratie is.

Wel tonen dat het anders kan, maar geen directe bemoeienis op regeringsniveau. Destablisatie van landen is meestal een ramp voor de regio er omheen. Indochina, De Korea's, Iran, Irak en de lijst gaat door en door. Een grotere teringbende kan je er bijna niet van maken, hoeveel mensenlevens dat heeft gekost en hoeveel wraakzucht tegen onze verlichte Westerse samenleving is onnoemlijk. Dan laat ik ze daar nog liever in de middeleeuwen leven, van onderdrukking naar totale chaos vraag ik me af wat de betere keuze is.

Meestal is het gewoon druk uitoefenen en coups starten omdat de invloedssfeer ons niet aanstaat (vroeger communisme, nu de islam). Echt niemand van welke regering ook boeit de onderdrukking ene reet eigenlijk.

We brengen geen verlichting, eerder een kaars die langzaam uitgaat richting de echte duisternis.

Vertel maar aan de omgekomen mensen in de Tuol Sleng gevangenis in Pnom Penh waarom we zo nodig daar hun regering niet genoeg vonden of aan de rest van de omgekomen Cambodjanen op 'The Killing Fields'. Nobel om te denken dat wij als burger het verschil maken, maar het zijn de War Pigs die het echte verschil meestal maken. Die gasten vertrouw ik niet met het licht dat wij ze toe vertrouwen.

Hier nog een bedankje van de slachtoffers (misschien ben ik nu te cynisch) :

http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/gezichten-genocide-cambodja-37837/

wat zou de wereld mooi zijn zonder religie

Wat zou de wereld mooi zijn zonder machtsgeile idioten, alleen de vorige eeuw al zijn meer doden gevallen door niet religieus getinte conflicten dan door religieus getinte conflicten.

Generals gathered in their masses,
just like witches at black masses.
Evil minds that plot destruction,
sorcerers of death's construction.
In the fields the bodies burning,
as the war machine keeps turning.
Death and hatred to mankind,
poisoning their brainwashed minds.
Oh lord, yeah!

Lyrics to Black Sabbath's War Pigs, as well as Ozzy Ozbourne's version

Laat overigens niet onverlet dat ik het Saudi Arabische koningshuis een stel tuig vind van de hoogste orde. Maar ja niemand zit daar te wachten op mijn oordeel over hun. Net zo min als zij zitten te wachten op een oordeel over de mensenrechtensituatie vanuit Westerse landen. Het zal ze aan de reet roesten, wij hebben hun olie harder nodig dan zij ons nodig hebben.

Hadden ze geen olie dan had ook verder niemand maar dan echt niemand (ok wat sociomagogen bij een hulporganisatie uitgesloten) zich druk gemaakt om de mensenrechtensituatie of beperkingen die in dat land gelden. Als voorbeeld, degenen die naar Noord-Korea afreizen weten ook dat ze vele beperkingen zullen ondervinden. Geloof niet dat er veel Westerse druk is om daar de mensenrechtensituatie te verbeteren. Aandacht wel, maar verder zal iedereen het weinig boeien dat N-Koreanen bij bosjes sterven.

Dat is het hele probleem.

Om het even heel zwart/wit voor te stellen, als je naar zo'n land gaat pas je je toch aan? Dus aan de gewoontes en gebruiken in dat land, want er wordt hier regelmatig op gehamerd dat degenen die hier komen dat ook moeten doen.

Als daar bijbels verboden zijn, helaas maar dan kan je die niet meenemen. Het is niet eens een gewoonte daar, maar wettelijk geregeld. Dat het voor ons fout is en intolerant, tja. Dat betekent echter nog wel dat wij ons ook moeten aanpassen willen we naar zo'n land gaan. Aanpassen werkt iedere kant op als je dat als eis oplegt in iedere vorm aan anderen.

Waarmee ik niet zeg dat iemand zich hier niet hoeft aan te passen, maar wel dat je jezelf dient aan te passen in een ander land. Wat je van de een vraagt moet je zelf ook ten uitvoer brengen elders.

Ja, wij vinden dat zij zich aan moeten passen aan onze normen en waarden.
Maar dat verzuimen ze hier ook.
De hoofddoekjes/burka en het geen hand willen geven staat mij nog vers in mn geheugen gegrift.
Dan moeten ze de koran hier ook maar verbieden;)

Ja, wij vinden dat zij zich aan moeten passen aan onze normen en waarden.
Maar dat verzuimen ze hier ook.
De hoofddoekjes/burka en het geen hand willen geven staat mij nog vers in mn geheugen gegrift.
Dan moeten ze de koran hier ook maar verbieden;)

hier gaan we weer met "onze waarden en normen" terwijl de meerderheid van de Nederlanders zelf niet eens weet wat die inhouden. Een vrouw met een hoofddoek zou zich perfect kunen integreren in onze samenleving als we haar maar niet om de drie seconden zeggen hoe onwelkom ze is. En vrouwen die hier geboren en getogen zijn zijn hier sterk geintegreerd. Zoals altijd verwart men integratie met assimilatie.

Terug
Naar boven