MuscleMeat

Stiff deadlift niet zwaarder dan eigen gewicht!!??

Lowtje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Ik werd vanavond gealarmeerd dat het beter is stiff deadlift niet zwaarder uit te voeren dan je eigen lichaamsgewicht.
Dit met het verhoogt risico op een hernia op later leeftijd volgens amerikaanse wetenschappen.

Ik kan vrij makkelijk boven mijn gewicht tillen ervan uitgaand dat ik hem juist uitvoer natuurlijk!

Ik denk dat je altijd zwaarder kan zolang je de techniek goed beheerst!

Weet iemand hier er meer van??

Bvd!

laat die studie is zien dan en wie heeft je gealarmeerd

Gebruikt zo'n riem als je boven je eigen gewicht gaat.

Sowieso beter dat je romanians doet..

Ik werd vanavond gealarmeerd dat het beter is stiff deadlift niet zwaarder uit te voeren dan je eigen lichaamsgewicht.
Dit met het verhoogt risico op een hernia op later leeftijd volgens amerikaanse wetenschappen.

Ik kan vrij makkelijk boven mijn gewicht tillen ervan uitgaand dat ik hem juist uitvoer natuurlijk!

Ik denk dat je altijd zwaarder kan zolang je de techniek goed beheerst!

Weet iemand hier er meer van??

Bvd!

SLDL kan idd problemen geven maar of je dit zomaar aan een max. gewicht kan koppelen??

gewoon niet all out gaan, zie het als assistence, gewoon wat pompen.
btw, eigen lichaamsgewicht heeft er niks mee te maken.
als je dus 30k vet aankomt mag je de oefening 30kg zwaarder doen??

Een max op basis van je squat of gewone deadlift zou nog logisch kunnen zijn, maar dan alleen als richtlijn.

• Topic Starter Topic Starter
Een (instructeur) 22jr [Afbeelding niet meer beschikbaar] gehoord van via via via, je kent het wel.
Was wel eens benieuwd.

En inderdaad scheelt het nogal of je 100kg droog bent of dat er daarvan 40 vet is.

Ik gebruik soms alleen een riem als ik echt zwaar ga in mijn laatste setje en het een nieuw gewicht is voor me.

Ik denk dan ook maar dat ik gewoon rustig verder ga met wat ik deed, gewoon netjes bewegen en goed de rek voelen! Gewicht boeit me niet zo.

Terug
Naar boven