AndroidHealthClinic

stiff legged deadlifts tov conventionele deadlifts

omdat je hams in vergelijking met gewone deads meer uitgerokken worden fzo?

Wie zegt dat stiff legged meer de hamstrings aanspreekt als de onderrug ? ?
De SLDL is juist een enorme onderrug verzieker (imo)

Ik denk dat je SLDL verwart met Romanian deadlift/Keystone deadlift. Hierbij belast je de ham/glute idd meer als de onderrug

• Topic Starter Topic Starter
3XL zei:

nou.. dat zeggen een heleboel sites en boeken.
een greepje:

"De Grootmoeder Van Alle Hamstringoefeningen! De oudste hamstringoefening is de Stiff-Leg Deadlift. Dit is een oefening die je Stiff-Leg Deadliftzonder enig apparaat kunt doen en het is meteen één van de zwaarste en effectiefste oefeningen voor je hamstrings die je kunt doen!"

http://www.giantpt.com/Training/

" While the stiff leg deadlift is primarily a hamstring exercise, it also recruits the use of the lower back secondarily. "

http://www.intense-workout.com/leg_exercises.html

"The stiff-legged deadlift is performed in a similar way to the conventional deadlift with this exception-different muscles are emphasized in each exercise. For example, a conventional deadlift generally places more emphasis on the spinal erectors than on the hamstrings, and vice versa."

http://www.wannabebig.com/article.php?articleid=117

3XL zei:

Ik denk dat je SLDL verwart met Romanian deadlift/Keystone deadlift. Hierbij belast je de ham/glute idd meer als de onderrug

persoonlijk voel ik de sldl veel beter in m'n hams dan bovenrug
mss heeft het iets te maken met het feit dat ik extreem lange bovenbenen heb...

ik train thuis, dus de SL DL is voor mij de enigste optie voor hamstrings.
tenzij iemand een alternatief weet?

je kunt beter de Romanian DL doen. is bijna hetzelfde, alleen bol je je onderrug niet, maar steek je je kont eigenlijk zover mogelijk naar achter terwijl je het gewicht laat zakken zodat je rug recht blijft. Benen wel gestrekt houden.

Heh, ik dacht eigenlijk dat de romanian/keystone uitvoering de standaard uitvoering was van de SLDL :D

Nee, de standdaard uitvoering van de SLDL is ronde rug en dan zo diep mogenlijk

Tussenwervelschijfjes katapulteren, zeg maar? :)

Dat niet alleen.

Er is onderzoek waaruit naar voren komt dat bij de variant waarbij mensen zelfs op een bankje gaan staan in de onderste positie de de trekkracht (rek) op de onderrug musculatuur zodanig is dat filamenten echt uit elkaar getrokken kunnen worden.

dat zal o.a.komen door de uitvoering met een ronder rug, of ni?

Ik dacht ook altijd dat de SLDL was met gestrekte benen en rechte rug? Maar hoe die ook heet, dat is toch de hams variant? Iig voel ik hem bij die veel meer. Maar bij gewone deadlift hyperextend je je rug maar en bij (whatever naam) trek je met je hams/glutes en span je die extra aan bovenaan.

Neem de uitvoering op de filmpjes niet te strikt, maar het laat wel reeelijk het verschil zien tussen een SLDL en een RDL (bij exrx noemen ze het Barbell Straight-back Stiff-leg Deadlift)

SLDL
BBStiffLegDeadlift.gif

RDL/Keystone
BBStrBackStiffLegDeadlift.gif

Krijg nou borsten! exrx.net ligt eruit???

niet meer

Terug
Naar boven