MuscleMeat

Stinovica's log

stinovica

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Na min of meer een maand, 3 a 4 keer in de week kom ik tot volgend cijfermateriaal:

vergelijking tussen 17/02 en 11/03:
Middel is van 91 cm naar 89 cm ( smorgens nuchter zelf gemeten )
Onderarm rechts van 29 cm naar 29,5 cm
rechter biceps van 32 naar 33 cm
rechterbeen van 37 naar 39 cm
rechterbil van 60 naar 61 cm

Nu om te zeggen een groot verschil is het niet, maar het is natuurlijk nog het prille begin. Persoonlijk vind ik wil dat in die maand mijn quadriceps en been is toegenomen in spiermassa. Biceps is weinig verschil vind ik. Triceps zie je iets van verschil. In die maand dat ik nu ongeveer bezig ben heb ik mij correct gehouden aan mijn voedingsschema ( met de nodige variatie erbij).

elke vooruitgang is mooi meegenomen!
succes ermee!

• Topic Starter Topic Starter
week van maandag 12 maart

Deze week redelijk goed kunnen trainen, met name 5 keer.
Heb er elke keer cardio (hometrainer) bij de oefeningen gedaan, meestal op het einde van de sessie. Maandag, donderdag en vrijdag telkens 20 minuten (goed voor een gemiddelde van 160 cal verbruik volgens hometrainerschermpje), dinsdag 2 x 20 minuten en dan nog savonds 10 minuten.

Inzake oefeningen krachttraining heb ik een zelfgemaakt schema bedacht waar ik me probeer aan te houden. Hieronder ga ik het opschrijven, opmerkingen zijn steeds meer dan welkom:

de verschillende buikspieren doe ik telkens 15 keer.

quadriceps: 3 x 50 kg wat later gevolgd door 3 x 60 kg

triceps (is het klassieke toestel waarbij je zit en moet naar beneden duwen) doe ik 3 x 45 kg , nadien 3 x 50 kg

dan de biceps en de schouderspieren:
1/ zittend en de stang tot aan de nek: 1x 20kg 2x 25 2 x30 1x 35kg
2/ zitten en de stang gewoon naar beneden duwen (biceps): 3 x 25kg
3/rechtstaan en de stang gewoon naar beneden duwen: 3 x 20kg

het roeitoestel doe ik 150 keer de roeibeweging

20 minuten op de hometrainer

15 minuten oefening voor de armspieren

en dan nog 1 a 2 toestellen voor triceps en schouder, rug

Ik weet ook wel dat de gewichten redelijk belachelijk klinken , maar kben nog maar een weekje of 6 bezig.
Tijdens de training drink ik water, na de training fruitsap en een grote banaan voor de koolhydraten.

Alle tips zijn welkom.

Nu ongeveer ietsje meer dan een maand bezig met cutten.

Gewicht van 80 kg naar 76 kg. Ik ben 1,76 a 1, 77 meter .

Buik komt nog platter , bovenste buikspieren en zijkant redelijk al te zien, onderste nog niet.

Ik denk dat ik nu rond de 16 % zit , heb gevraagd in de gym maar ze kunnen het daar niet meten, de basterds :rolleyes:

Ik ga blijven verder cutten tot ik 72 kg weeg ( vermoedelijk vetpercentage dan van 13 % ?? ? , waarschijnlijk tot ergens rond juli ofzo, vanaf dan gezond bulken.

hoe heb je je been opgemeten, want dat geloof ik niet :eek: Ik hoop dat je je kuiten bedoelt

suc6 met je log!

Jaja, tzijn de kuiten, foutje van mij ;)

Ondertussen kloppen die meetgegevens niet meer, sinds het cutten ietsje minder.

Sinds dat ik ant cutten ben, ondervind ik wel dat ik meer kracht heb, kan meer kg's optillen, is dit eigenlijk normaal ?:rolleyes:

Schrok al :D

Ondertussen kloppen die meetgegevens niet meer, sinds het cutten ietsje minder.

Sinds dat ik ant cutten ben, ondervind ik wel dat ik meer kracht heb, kan meer kg's optillen, is dit eigenlijk normaal ?:rolleyes:

Kan het effect zijn van een gebalanceerd dieet ;) Ikzelf ondervind het ook.

Vanmorgend gewegen : 75 KG (begonnen bij 80 kg)

Dus sinds ik begonnen ben met cutten - 5 kg :p

Ga nog tijdje doorgaan tot het nog strakker komt te staan, en dan voorzichtig clean bulken.

Vraagje !

Ik ben zoals hierboven al staat te lezen aan het cutten, en voer nu de cardio op naar 40 minuten per dag.

Ik doe nu 20 minuten op de hometrainer als ik in de gym toekom en dan 1 uur krachttraining en dan terug 20 minuten hometrainer.

Is dit ok ? Of is het beter 40 minuten na elkaar op een lagere intensiteit met hartslag rond de 130 ?

Nieuwste update in deze log.

Ik ben zoals er mij een paar hadden geadviseerd 2 weekjes geleden begonnen met cutten. In deze 2 weken van 77.5 kg gegaan naar vandemorgend 76,00 kg.

Om z'n spiermassa te behouden gewoon hoog in eiwitten gaan en maar 200-300 kcal onder onderhoud tot hij op 12% zit, vanaf dan een clean bulkje. Hangt er natuurlijk vanaf wat z'n doel is. Als hij ripped wil zijn met blokjes dan moet hij zeker niet verder bulken, want we weten allemaal dat de massabeesten hier op DBB een buikje hebben waar ze wss nooit vanaf zullen raken! zoals vermeld door Muay Thai J

Dit volg ik dus op en ik vermoed dat ik nu op 14 a 15 % moet zitten.
Dus nog zeker gans de maand augustus verder blijven cutten en wrs september ook nog.

Indien ik nu een foto zou plaatsen , welke pose dien ik te nemen om een goede schatting van bf te krijgen?

:rolleyes:

Veel succes met het ge-cut.. nog steeds van plan door te gaan tot aan de 72kg? want er moet wat vlees overblijven ook natuurlijk ;) en als je de afgelopen maand serieus getraind hebt zou ik toch denken dat er alweer wat bf af is?
veel succes iig

Over doorgaan tot 72 kg weet ik nog niet precies.
Ik zie nu bvb al mijn aders liggen aan onderarm (gisteren zelfs op een niet-trainingsdag), dus denk wel wel dat arm serieus droog moet zijn. Tis vooral heupvet en beetje zwembandgedoe nog.
En dat serieus trainen, ..., de gym gaat hier mee in een soort van vakantiesysteem, en voor de moment is het enkel op maandag en donderdag open ( 19- 21u). Vanaf volgende week terug op donderdag 4 uur erbij.
Dus deze vakantie was het enorm onregelmatig open, is wel jammer, net nu ik het meeste tijd had, maarja, dan een klein beetje thuis behelpen.
Probleem is ook dat ik niet niet weet hoeveel bf exact is, ze kunnen het in gym niet meten , en thuis zo geen weegschaal omdat dit volgens velen hier niet exact te betrouwen is, dus kijk ik op mijn normale weegschaal en in de spielen en binnen afzienbare tijd hier op het forum eens een foto terug posten.

Gisterennamiddag een groot toertje gemaakt op rustig tempo met de fiets.
AAngezien fitness nog steeds meer gesloten dan open is. Vannamiddag weer van plan om zoiets te doen om dan af te draaien aan Aldi voor mijn potten platte kaas :D

Vandemorgend onder de 76 kg gedoken zowaar, weegschaal tikte af op 75.8 kg. Maar we gaan door. :rocknana:

Plopperdeplop, vandemorgend exact 75 kg :woot:

Gisteren dan ook 1 keer 20 minuten in de voormiddag en 1 keer 30 minuten op de hometrainer zitten fietsen. :eyebrow:

Goed voor de motivatie alvast.

Gisteren 45 minuten serieus lekker gaan trainen, en daarna bijna 2 uur met kleine tussenpauzes gaan badmintonnen (cardio).

Training verliep wel redelijk vlot, hieronder wat cijfermateriaal:

squat : 1 x 10 x 120kg
legpress : 2 x 15 x 90 kg
leg extension quadriceps : 1 x 10 x 45kg
lats/ pulleys: 3 x 10 x 50kg
abs: boven midden en beneden telkens 3 x 15
biceps : 3 x 10 x 20kg
triceps: 3 x 10 x 60kg
en dan nog 1 x 15 x chins (eigen gewicht optrekken)

Badmintonnen, loze sport.. je mept tegen een pluimpje en 't komt toch weer terug.. I joke, offcourze ;)
stevig doorgetraind als je dat allemaal op 45min gedaan hebt. de bicepsen is 3*10*20kg dumbbellcurls veronderstel ik, wàt je juist 3*10*60gedaan hebt voor de triceps daar heb ik het raden naar? close grip benchpress?
Anywho, lekker doortrainen en niet vergeten steeds die grens te verleggen he ;) (moet ik net zeggen)

Blijf nu al een weekje steken op 74.5KG, in principe vanaf 1 oktober ga ik beginnen met clean bulk, moet nog wel wel mijn uurrooster krijgen en dat zal pas eind september zijn denk ik, nu rustig de tijd eens nemen om een deftig clean bulkschema op te stellen waarvan ik zo weinig mogelijk vet zou moeten aankomen.

Terug
Naar boven