Fitness Seller

Stop Bos

Waarom zou je geen kritiek mogen geven, lijkt wel een dictatuur. Je kan op die Bos niet genoeg kritiek geven, met zijn absurde ideeën.

Zijn ideeen zijn niet absurd dat moet je goed begrijpen, dat je er niet volledig mee eens bent oke, maar komop absurd is wel het andere uiterste.

Zoals ik al zei, niet iedereen denkt liberaal/rechts/extreem-rechts.Imo moet je verder kijken dan je eigen visie.

Als jij denkt dat mensen steeds meer laten betalen om ze iets af te leren , gaat werken, kijk dan eens naar de sigaret of in deze context gewoon de benzine. Hoe duur het hier ook is in vergelijking met de VS, we rijden nog altijd net zo veel als de Amerikanen. Hoe kan je nu verwachten dat iedereen zomaar meer laten betalen het fileprobleem gaat oplossen? Hoe simpel moet je zijn om met zo'n idee te komen zeg, dat kan elke laaggeschoolde wel bedenken. Als dat de enige creativiteit is van Bos, dan ziet het er slecht uit de komende jaren. Vraag me af wat rechts of liberaal hier mee te maken heeft. Iedereen wil af van het fileprobleem, of je nu links of rechts bent. Het gaat om het idee, en dat van Bos helpt geen meter vooruit. Het kost de burger en de bedrijven alleen maar meer geld.

Het gemiddelde benzine gebruik van de Europeaan ligt beduidend lager ten opzichte van Amerika. Niet alleen omdat wij minder rijden maar vooral omdat het verbruik van de Europese auto lager ligt dan in Amerika.

Het gemiddelde benzine gebruik van de Europeaan ligt beduidend lager ten opzichte van Amerika. Niet alleen omdat wij minder rijden maar vooral omdat het verbruik van de Europese auto lager ligt dan in Amerika.
Je hebt het dus niet begrepen. Ik probeer toch nergens duidelijk te maken dat we evenveel bezine gebruiken?

Ik had het erover dat Amerikanen veel goedkoper benzine tanken en wij veel duurder. Toch gebruiken wij hier de wagen heel vaak, en ook hebben veel gezinnen meer dan één wagen. Maw. de hogere brandstofprijzen doen hier helemaal niets aan de drang om met de wagen te rijden. Net zo min als de hoge sigarettenprijzen iets doen aan de drang om te roken.

Fileprobleem los je zo niet op, je maakt het werkende mensen alleen duurder om te gaan werken, en thuisblijvers goedkoper om thuis te blijven. Linkse kortzichtigheid noem ik dat.

Bos moet gewoon de benzineprijs verhogen naar 5 euro per liter. Dan kan ik tenminste doorrijden!

hoe zou jij het dan oplossen T :D
Ik vond de voorstellen op deze website vrij behoorlijk. Maar als je over het fileprobleem hebt is er natuurlijk geen eenvoudige oplossing, er zullen allerlei ideeën uitgewerkt moeten worden. Dat gaat van openbaar vervoer makkelijker en goedkoper maken tot zorgen dat de spits minder druk wordt (spreiden van transporten bijv.).

Je kan een probleem op twee manieren oplossen: 1. op een negatieve manier (je straft degenen die het probleem mee veroorzaken/in stand houden) 2. op een positieve manier (je beloond bijdragen die meehelpen aan oplossen van het probleem). De positieve aanpak werkt altijd beter, maakt niet uit om welk probleem het gaat.

Allemaal de schuld van Links, niet T?

Dit kabinet heeft mijn stem.

De rechtse oppositie moet niet lullen, VVD heeft 12 jaar in de regering gezeten en gesneden. En 12 jaar een wanbeleid gevoerd. De files stonden er 20 jaar geleden ook al.

Ik vond de voorstellen op deze website vrij behoorlijk. Maar als je over het fileprobleem hebt is er natuurlijk geen eenvoudige oplossing, er zullen allerlei ideeën uitgewerkt moeten worden. Dat gaat van openbaar vervoer makkelijker en goedkoper maken tot zorgen dat de spits minder druk wordt (spreiden van transporten bijv.).

Je kan een probleem op twee manieren oplossen: 1. op een negatieve manier (je straft degenen die het probleem mee veroorzaken/in stand houden) 2. op een positieve manier (je beloond bijdragen die meehelpen aan oplossen van het probleem). De positieve aanpak werkt altijd beter, maakt niet uit om welk probleem het gaat.
zoals pim fortuyn al zei, er is geen fileprobleem.

tis heel simpel, mensen kijken niet naar de afstand die ze reizen, ze kijken naar de tijd die ze moeten reizen, maak jij van een 2baansweg een 4baansweg verbreed je alleen het gebied waarbinnen mensen hun werk gaan zoeken, als ze eerst vanuit bijvoorbeeld alkmaar niet verder wilden dan amsterdam omdat dat ongeveer 1 uur reizen is gaan ze nu rustig naar den haag omdat dat dan ook maar 1 uur reizen is, dit is de oorzaak van het "fileprobleem" en dat is niet op te lossen, maar voor bos welweer een mooie manier om de bevolking uit te melken.

ach welnee..........laat Bos lekker zijn gang gaan, ik zit toch al anderhalf jaar op de Antillen!
;)

Dat is zeker niet altijd zo, soms werkt "straffen" gewoon beter dan "belonen".
Want als in jou voorbeeld niemand wil meehelpen zal er ook totaal niks veranderen, terwijl het met straffen wel degelijk veranderd.

En zoals je zelf al aangeeft er bestaat geen eenvoudige oplossingen, dingen waarmee jij komt zijn ook 3x niks.
Dat met openbaar vervoer gaat niet werken, dat is gewoon een fabeltje, zeker als je praat over woon-werk verkeer.
Spreiden gaat ook moeilijk omdat het tijdens de spits gewoon eenmaal druk is omdat iedereen tegelijk naar huis gaat.

Ik heb er verder geen verstand van, maar ik denk gewoon dat je nog meer, grotere,bredere wegen moet bouwen.En met de toekomstige technologie weet je het nooit.

@Riggard, leuke theorie van foruyn, maar wat is zijn oplossing eigenlijk.Want commentaar geven kan iedereen maar complexe problemen oplossen is heel iets anders.

zoals hij al zei er is geen oplossing voor want er is geen "probleem" althans er is wel een probleem, maar het is niet op te lossen want alles wat je doet om te zorgen dat de files verdwijnen zorgt ervoor dat mensen gewoon verder weg gaan wonen, als mensen niet in de file wilden staan gingen ze wel dichter bij hun werk wonen...

zoals hij al zei er is geen oplossing voor want er is geen "probleem" althans er is wel een probleem, maar het is niet op te lossen want alles wat je doet om te zorgen dat de files verdwijnen zorgt ervoor dat mensen gewoon verder weg gaan wonen, als mensen niet in de file wilden staan gingen ze wel dichter bij hun werk wonen...

Ja wat heb je eraan, hij zegt gewoon dat er geen oplossing is.Hij ziet zelf geen oplossingen en kan niks bedenken, daarom komt ie met een lulverhaal.

Ja wat heb je eraan, hij zegt gewoon dat er geen oplossing is.Hij ziet zelf geen oplossingen en kan niks bedenken, daarom komt ie met een lulverhaal.
lulverhaal? helemaal niet, zo werkt het gewoon, mensen kijken naar de reistijd, als je het echt zo erg vind om 1u in de file te staan zoek je of werk dichterbij of ga je dichterbij je werk wonen, zo simpel is het, zo denken de meeste mensen en dat kun je niet oplossen, of wou je zeggen van wel?

in al die jaren en met alle pogingen is er bijna geen verandering geweest in het fileprobleem...
vorig jaar zei peis zelf ook dat ze het fileprobleem niet op kon lossen en heeft ze bedrijven etc. gevraagd om hun visie op de zaak en een mogelijke oplossing, dat heeft geleid tot vele bedrijven dichtbij stations en dat verbeterd de mobiliteit van de werknemers wel, maar toch kiezen velen nog voor de auto.

Laatst bewerkt:
lulverhaal? helemaal niet, zo werkt het gewoon, mensen kijken naar de reistijd, als je het echt zo erg vind om 1u in de file te staan zoek je of werk dichterbij of ga je dichterbij je werk wonen, zo simpel is het, zo denken de meeste mensen en dat kun je niet oplossen, of wou je zeggen van wel?

in al die jaren en met alle pogingen is er bijna geen verandering geweest in het fileprobleem...
vorig jaar zei peis zelf ook dat ze het fileprobleem niet op kon lossen en heeft ze bedrijven etc. gevraagd om hun visie op de zaak en een mogelijke oplossing, dat heeft geleid tot vele bedrijven dichtbij stations en dat verbeterd de mobiliteit van de werknemers wel, maar toch kiezen velen nog voor de auto.

Hij zegt alleen dat hij geen oplossing heeft of heeft ie verder nog iets te melden in zijn betoog?Ik zeg gewoon dat iedereen wel zoiets kan bedenken.

En natuurlijk heb ik geen oplossing, maar dat is ook heel logisch als je ff doordenkt.Anders zou ik wel een miljonair zijn, kijk gewoon hoeveel ambtenaren en bedrijven ermee bezig zijn:)

Ik ben persoonlijk voor bredere snelwegen, meer wegen etc.Maar ik denk dat het niet zal gebeuren omdat tegenwoordig alles draait om milieu.

Wat is jou visie dan eigenlijk, wil je het laten zoals het nu is?

Dat is zeker niet altijd zo, soms werkt "straffen" gewoon beter dan "belonen".
Tuurlijk, bij criminaliteit bijvoorbeeld. Maar dat heeft hier niets mee te maken. Ik heb het over een probleem, geen misdaad. Mensen overtuigen om hun denkwijze te veranderen doe je niet door te straffen.

Want als in jou voorbeeld niemand wil meehelpen zal er ook totaal niks veranderen, terwijl het met straffen wel degelijk veranderd.
Waarom zouden mensen niet willen meehelpen als je hen beloond? Ik zou onmiddelijk aan iets meehelpen waar een beloning aan vast hangt, je moet wel gek zijn om dat te laten liggen.

dingen waarmee jij komt zijn ook 3x niks.
Ipv mijn voorstellen 3x niks te noemen kan je misschien tenminste proberen ze onderbouwde kritiek te geven of met een tegenvoorstel te komen. Afkraken is makkelijk en kan iedereen.

Dat met openbaar vervoer gaat niet werken, dat is gewoon een fabeltje, zeker als je praat over woon-werk verkeer.
Wat is dit dan voor flut argument? Duizenden mensen nemen al de trein , tram of bus, en duizenden zijn potentieel te vinden voor openbaar vervoer. Als linkse stemmer mag je wel eens wat positiever staan tegenover dit voorstel :rolleyes:

Spreiden gaat ook moeilijk omdat het tijdens de spits gewoon eenmaal druk is omdat iedereen tegelijk naar huis gaat.
Ik had het over transport. Veel van de monsterfiles zijn een gevolg van gekantelde vrachtwagens, aanrijdingen met vrachtwagens etc. Plus ze nemen ook veel plaats in beslag en rijden veel langzamer. Zoveel mogelijk 's nachts laten rijden dus.

Ik heb er verder geen verstand van, maar ik denk gewoon dat je nog meer, grotere,bredere wegen moet bouwen.En met de toekomstige technologie weet je het nooit.
Nee dat is juist iets dat bewezen is niet te werken, die lopen ook gewoon weer dicht, verder is het bijna onmogelijk gezien de infrastructuur die dan volledig moet veranderd worden, op veel plaatsen niet haalbaar.

Grappig dat ik linkse voorstellen moet verdedigen tegenover de domme voorstellen van Bos en de rechtse voorstellen van een linkse stemmer :rolleyes:

Ik ben absoluut geen linkse stemmer, ik ben het bv voor 75% eens met standpunten van VVD.
Alleen ik zou nooit op vvd stemmen zolang er figuren als verdonk inzitten.

Op dit moment heb ik geen voorkeur voor een bepaalde partij.

Alleen ik vind het zo simpel om te zeggen dat een minister "dom" is of domme plannen heeft.

Hij is niet dom want vult goed zijn zakken. Alleen vind ik het idee dom omdat het volgens mij de files nooit kan verminderen, en aangezien hij al veel stemmen had verloren zal indien de files niet verminderen de pvda zwaar afgestrafd worden bij de volgende ronde.

Hij zegt alleen dat hij geen oplossing heeft of heeft ie verder nog iets te melden in zijn betoog?Ik zeg gewoon dat iedereen wel zoiets kan bedenken.

En natuurlijk heb ik geen oplossing, maar dat is ook heel logisch als je ff doordenkt.Anders zou ik wel een miljonair zijn, kijk gewoon hoeveel ambtenaren en bedrijven ermee bezig zijn:)

Ik ben persoonlijk voor bredere snelwegen, meer wegen etc.Maar ik denk dat het niet zal gebeuren omdat tegenwoordig alles draait om milieu.

Wat is jou visie dan eigenlijk, wil je het laten zoals het nu is?
mijn visie is dat je de wegen wel moet uitbreiden en blijven verbeteren ook om het toenemende weggebruik te compenseren, omdat je dan de arbeidsmobiliteit verbeterd en het nog enkele voordelen heeft, maar je moet niet denken dat je zo het "fileprobleem" op kan lossen, dat gaat je niet lukken.
als mensen het echt zo erg vonden gingen ze wel dichter bij hun werk wonen of zochten ze werk dichterbij huis.

mobiliteit verbeteren = ok, maar het fileprobleem los je niet op, dat is er niet.

het probleem met beleid maken voor dit soort problemen is gewoon dat iedereen z'n eigen visie en belangen heeft bij een bepaald beleid en je zult dus altijd concessies moeten doen in nederland, waardoor niemand echt 100% content is.

Terug
Naar boven