MuscleMeat

Stoppen met afvallen?

Teunoz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Sinds januari ben ik serieus begonnen met afvallen, niet dat ik zo enorm dik was maar had immers wel een 'buikje'. Toen ik begon woog ik +- 95 kilo, inmiddels heb ik dit terug weten te brengen naar 83 kilo met ongeveer een vetpercentage van 14%.

Tijdens dit afvallen letten ik zowel op mijn voeding als beweging (3 maal hardlopen in de week).
Nu wil ik graag beginnen met BB alleen lees ik dat je daarbij vooral meer moet gaan eten. Nu zit ik alleen in dubio of ik moet stoppen met afvallen of dat ik dit vetpercentage nog verder naar onder moet brengen?

Alvast bedankt voor de tips!

Hallo allemaal,

Sinds januari ben ik serieus begonnen met afvallen, niet dat ik zo enorm dik was maar had immers wel een 'buikje'. Toen ik begon woog ik +- 95 kilo, inmiddels heb ik dit terug weten te brengen naar 83 kilo met ongeveer een vetpercentage van 14%.

Tijdens dit afvallen letten ik zowel op mijn voeding als beweging (3 maal hardlopen in de week).
Nu wil ik graag beginnen met BB alleen lees ik dat je daarbij vooral meer moet gaan eten. Nu zit ik alleen in dubio of ik moet stoppen met afvallen of dat ik dit vetpercentage nog verder naar onder moet brengen?

Alvast bedankt voor de tips!

83kg met 14% vet op 1.98 is niet veel. Ik denk dus dat je weinig massa hebt. Mijn mening is dan ook nog ff doorgaan met afvallen tot je op een procent op 12 zit (eventueel nog lager), en dan gaan clean bulken (als je niet weet wat het is, zoek even op dit forum in de sticky's). Als je nu wilt gaan bulken (aankomen) en je zit "al" op 14%, dan heb je waarschijnlijk dat je al snel weer een aanzienlijk vetpercentage hebt. Als je dan gaat cutten (afvallen) dan houd je waarschijnlijk weinig spiermassa over

Is een vrij lastige keuze ja. Ik ben begonnen met afvallen en daar veel te veel in doorgeslagen. Duurde me een goede anderhalf jaar voordat ik doorhad hoe het wel moest :(
Als ik jou was zou ik voor een cleanbulk gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Mannen bedankt voor jullie reacties! ik begrijp dat jullie beide een lichte voorkeur hebben voor een cleanbulk, ik zal eens gaan uitzoeken wat het exact inhoud;)

83 kilo bij onze lengte lijkt me veel te dun

Kan makkelijk richting de 100 zonder dik te lijken

Terug
Naar boven