Fitness Seller

Stoppen met roken

Had ik ook. En daarbij 's avonds EN 's ochtends mn tanden poetsen (en dan ook goed poetsen, niet 2 min maar eerder 4 >.<) en dan nog 's ochtends uit je mond meuren binnen 5 min nadat je je tanden had gepoetst.

Plus ik nam mn sigaretten al mentol (tictacjes FTW!) :o
...EN ik wil niet dat er over 5 jaar bij een schoolreunie door mn leerlingen wordt geroepen: wow! Die xxx is echt een supertof mens, maar ze meurde wel een partijtje uit dr bek jongen! :roflol: :p

Wil je best helpen hoor ;)

Morgen stop ik. :)

10 jaar geleden was ik er op zekere dag gewoon klaar mee en dat ben ik nu nog.
Gewoon doen, en niet zaniken.

Ben zelf gestopt wegens serieus trainen en omdat het te duur werd.
Simpelweg geen pakjes meer gekocht en klaar ;p Al die onzin over pleisters of medicijnen en shit, it's all in your mind.

Heb trouwens maar 3 jaar gerookt daarentegen.

Jaar of zeven/acht gerookt. Gestopt na het lezen van "Easyway to stop smoking" van Allen Carr.

Geen afkickverschijnselen. Geen verveling. Slecht 1 grote opluchting.

8 maanden gestopt, cold turky. Als de wil er is dan is het eigenlijk heel makkelijk.

in principe is het heel simpel gewoon niet meer doen.. ben nu iets langer dan een jaar gestopt voelt nu juist goed als iemand je een sigaret aanbied om dan te kunnen zeggen: nee bedankt ik ben gestopt!

Stoppen met roken is quite easy..

Allereerst, zorg dat je écht wilt stoppen, wil je dit niet lukt het niet, dus het is óf alles óf niets.

Gewoon een lijstje maken, wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen.

Dan ga je zitten en ga je zorgen dat je alle plezier die je met roken verbindt gaat verbinden met pijn (ga kijken naar foto's van longkanker, denk aan die k*thoest etc), hierdoor ga je jezelf overtuigen dat het slecht voor je is.

Zo ga je langzaamaan bouwen naar een neuro-associatie van pijn bij het roken van een sigaret, te weten dat je lichaam alles wat je doet bekijkt in een pijn-plezier verhouding, je lichaam wilt pijn voorkomen en vermijden en plezier verkrijgen, doe je dit lang genoeg dan wordt de snelweg van neuro-associatieve gevoelens voor het plezier met roken vervangen door pijn met roken en zul je het vanzelf laten liggen.

Last but not least, zorg voor vervanging, dus iedere keer dat je nu rookt stop je een kauwgompje in je mond o.i.d.

Het kan zijn dat je toch een slippertje maakt (al is het wel zo dat als je écht wilt, dit niet gebeurd), straf dan jezelf gelijk in de vorm van pijn, doe dit ook direct, hierdoor gaat je lichaam sneller pijn met roken verbinden.

Klinkt allemaal heel raar, maar probeer het maar eens, het werkt :)

Stoppen met roken is quite easy..

Allereerst, zorg dat je écht wilt stoppen, wil je dit niet lukt het niet, dus het is óf alles óf niets.

Gewoon een lijstje maken, wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen.

Dan ga je zitten en ga je zorgen dat je alle plezier die je met roken verbindt gaat verbinden met pijn (ga kijken naar foto's van longkanker, denk aan die k*thoest etc), hierdoor ga je jezelf overtuigen dat het slecht voor je is.

Zo ga je langzaamaan bouwen naar een neuro-associatie van pijn bij het roken van een sigaret, te weten dat je lichaam alles wat je doet bekijkt in een pijn-plezier verhouding, je lichaam wilt pijn voorkomen en vermijden en plezier verkrijgen, doe je dit lang genoeg dan wordt de snelweg van neuro-associatieve gevoelens voor het plezier met roken vervangen door pijn met roken en zul je het vanzelf laten liggen.

Last but not least, zorg voor vervanging, dus iedere keer dat je nu rookt stop je een kauwgompje in je mond o.i.d.

Het kan zijn dat je toch een slippertje maakt (al is het wel zo dat als je écht wilt, dit niet gebeurd), straf dan jezelf gelijk in de vorm van pijn, doe dit ook direct, hierdoor gaat je lichaam sneller pijn met roken verbinden.

Klinkt allemaal heel raar, maar probeer het maar eens, het werkt :)

Leuke theorie, maar bs in de praktijk. Of ga je zeggen dat jij jaren hebt gerookt en het zo hebt aangepakt?

Ik ben sinds december gestopt met roken na ongeveer 8 jaar gerookt te hebben.
Collega's gebruikten hiervoor medicatie, dit heb ik ook geprobeerd omdat vorige pogingen ook niet lukten. Je zin in sigaret verdwijnt op den duur, geen behoefte aan om op te steken. De kuur duurt normaal 12 weken maar heb hem 2weken gebruikt omdat ik griep kreeg. Wilde ook niet langer door ivm bijwerkingen, erge vermoeidheid.

Ben blij dat ik eraf ben, ookal is het met behulp van medicatie geweest. Maar ook daar moet je 100% achter staan.
Voel me nu veel gezonder, heb veel meer conditie. En daarbij, je ruikt weer fris.

Cold Turkey. En dat is ook de enige juiste methode. Al het andere is alleen maar marteling voor jezelf.
Veel rokers willen niet inzien dat ze verslaafd zijn aan de stof nicotine, maar denken dat het de 'gewoonte' is van een sigaret opsteken. Nicotinepleisters en dergelijke ook volstrekt belachelijk. Je wil toch afkicken van de stof nicotine, moet je natuurlijk niet nicotine blijven gebruiken maar alleen de toedieningsvorm veranderen :rolleyes:

Zelfde als een heroinejunk die van spuiten overgaat op roken

Het is ook deels gewoonte. Ik miste de nicotine niet meer, geen behoefte meer aan. Maar de handeling, het opsteken, iets doen wel. Bijvoorbeeld na het eten of tijdens het tv kijken. Daar wen je ook wel aan.

Als je goed nadenkt, roken heeft ALLEEN maar nadelen:
-het is duur
-je stinkt uit je bek
-je longen gaan dood
-het is f**king duur!
-je tanden worden geel
-je handen stinken
-je conditie gaat naar de klote (vooral klote als je sport)
-oh ja,bijna vergeten....CANCER!
Als je zo een beetje full-time roker bent, dan kom je rond 30-40 euro per week uit aan sigaretten. Als je stopt met roken heb je gelijk 30-40 euro meer peer week die je aan supplementen ofzo kan uitgeven :D

Altijd grappig als mensen zeggen dat je dat geld dan mooi kan 'sparen'. Merk er helemaal niets van:D

Dan doe je iets niet goed Natty :P Ik heb nu wat meer supps in huis en wat meer eten in mijn koelkast en heb maandelijks wat meer geld over op mijn rekening dan toen ik rookte :p

Zal vast meer hebben dan toen ik nog wel rookte. :p Maar merk het niet echt omdat je er wel iets anders voor in de plaats neemt.

Ik ben in 1 x gestopt! bam! dat is dicipline!

ook 13 jaar gerookt en nu 3 jaar gestopt.
maar het heeft voor mij wat meer nodig gehad dan een hoop discipline.
iedereen is zwak als iedereen het doet en zeker onder invloed van drank. dan wordt de behoefte toch wel weer groot. dat was bij mij het geval.

mijn stopmanier was meer een familiaire schokgolf. slokdarmkanker van paps op 49 jarige leeftijd. overmatig roken en drinken.
dat was mijn slap in the face.

Terug
Naar boven