XXL Nutrition

Stoppen met roken

Kouwe kalkoentje werkte voor mij tot 2x toe het beste, ben er nu helemaal mee gestopt al een jaar lang.

Voordat ik stopte vroeg ik mij de volgende dingen af.

Wanneer rook ik? ( uitbed komen, buswachten, vervelen etc.)
Heb ik dat roken nodig? (is het nou echt nodig om te roken om op de bus te wachten of kan ik misschien een spelletje op mijn iphone doen of zelfs een boterham eten)
Waarom rook ik dan? ( Meestal om het wachten en of 'stress' .)
Wat is nou het gevoel wat ik krijg van roken? ( Voel alleen een lekker gevoel in de keel)
Wat geeft roken in totaal een meerwaarde? (Zie nr 2)

Ik ben ook nooit een doorgewinterde roker geweest, als ik ziek was rookte ik niet omdat ik het rond uit goor vond en voelde mij daardoor nog zieker. Heb ik totaal 6 jaar gerookt.

Alle mensen die willen stoppen raad ik echt coldturkey aan, waarom?
Minderen in sigaretten gaat hem bijna niet worden, je zal voor je zelf altijd een excuus verzinnen om te roken.
Alleen uitgaan roken, houd je zelf niet voor de gek, je weet altijd wel een gelegenheid, het gluipt er als het waren in.
Nicotine kauwgom is bah sinds dien lust ik geen normale kauwgom meer.
Tip als je coldturkey gaat stoppen, neem een tandenstoker en ga daar mee klooien, of vervang het roken door een boterham of een gezonde snack (roken stilt ook het hongergevoel).

Limiet op aantal sigaretten per dag zetten rookt ze meer dan eens anaal die dag.
Om de week of om de 2 weken 1 sigaret minder als limiet.
Als je dan aan 1 sigaret per week zit blijf verder afbouwen of laat haar stoppen als ze dan al wil. Als ze nog vroeger wil stoppen ook goed maar wel ook belonen (zie onder) ook wanneer ze dan volledig gestopt is elke week blijven belonen dat ze volhoud (zie onder).
Als ze een dag x sigaretten onder het minimum zit dan beloon je haar door haar te bffen zonder iets terug te willen. Kan je ook doen als ze een hele week er in slaagt om niet boven de limiet te gaan. Als ze nooit een week haalt doe het dan als ze 3 dagen kan volhouden. Als die 3 dagen gelukt zijn maak er dan 4 van...tot je aan een week zit.
Zou willen zeggen dat het beetje is als het africhten van een hond maar dan krijg ik kritiek van de vrouwen:D
Werkt gegarandeerd!

Nja, die reactie hierboven lijkt me wel wat. Ik geef haar gewoon die vragen op papier en laat haar die invullen doordat ze zelf ook besef krijgt. En dan zet ik mijn kritiek punten er ook bij zoals mannelijk, stinken, vies, geld, irritatie, tijd, steeds wachten en niet meer boos worden omdat je geen ****ING vuur kan vinden.

Geloof niet dat geleidelijk aan minderen werkt.
Ik doe dat met alles :p
Lang geleden toen ik dik was ging ik langzaamaan minder eten en ook al wat ongezond was langzaam aan minder en bv room van 30% naar 1 van 20% tot uiteindelijk nu room van 5%...
Ook met andere dingen, voor mij werkt dat goed :). Voordeel is dat het minder een schok is voor het lichaam en je minder 'afkickverschijnselen' gaat krijgen. Als je het langzaam aan doet ga je het zelfs bijna niet merken dat je minder doet.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 14:14 ----------

Nja, die reactie hierboven lijkt me wel wat. Ik geef haar gewoon die vragen op papier en laat haar die invullen doordat ze zelf ook besef krijgt. En dan zet ik mijn kritiek punten er ook bij zoals mannelijk, stinken, vies, geld, irritatie, tijd, steeds wachten en niet meer boos worden omdat je geen ****ING vuur kan vinden.
Vond mijn techniek nog steeds het best :roflol:

Hahahah Whami vind het wel een leuke.

@karmah**r: als jij mijn ding bedoeld , wil ik wel even zeggen dat het een heleboel irritatie en frustratie en boosheden naar zich toe gaat trekken als jij op zo'n manier iemand wilt stimuleren te stoppen met roken. Ja het zijn jouw frustratie stukken dat snap ik echt, maar je moet iemand die verslaafd is niet aanvallen op zijn of haar verslaving ongeacht wat.

Dan zal ik voor de optie van whami gaan , als beloning haar als ze 1,5 week gestopt is 2uur lang bffen. JK maar belonen helpt. Positiviteit helpt moedig haar aan zeg dat ze goed bezig is.

Wat ik ook in jouw korte zin lees is dat JIJ wilt dat ze stopt. Dat mag wel zo zijn maar zij zal het niet lang volhouden, mensen moeten uitzich zelf willen stoppen, dat is de beste stopmethode.

Hahahah Whami vind het wel een leuke.

@karmah**r: als jij mijn ding bedoeld , wil ik wel even zeggen dat het een heleboel irritatie en frustratie en boosheden naar zich toe gaat trekken als jij op zo'n manier iemand wilt stimuleren te stoppen met roken. Ja het zijn jouw frustratie stukken dat snap ik echt, maar je moet iemand die verslaafd is niet aanvallen op zijn of haar verslaving ongeacht wat.

Dan zal ik voor de optie van whami gaan , als beloning haar als ze 1,5 week gestopt is 2uur lang bffen. JK maar belonen helpt. Positiviteit helpt moedig haar aan zeg dat ze goed bezig is.

Wat ik ook in jouw korte zin lees is dat JIJ wilt dat ze stopt. Dat mag wel zo zijn maar zij zal het niet lang volhouden, mensen moeten uitzich zelf willen stoppen, dat is de beste stopmethode.
Meeste rokers willen ergens wel stoppen, het kost ten slotte een hoop geld en het maakt je gezondheid kapot.

Uhu maar niet enkel om de beloning. Vooral associatie. Zoals ik al zei zoals bij een hond. Bv als je pootje zegt en hij doet het dan krijg hij een koekje of een aai. Dat is dus positieve associatie. Doet je hond iets verkeerd dan trek je aan de leiband, dit is negatieve associatie. Associatie is iets wat ook onbewust gebeurt. Als je dan bv stopt met koekjes geven of aai te geven als hij pootje geeft dan gaat hij toch blijven pootje geven als je pootje zegt.

Dan terug naar het roken. Als ze zicht niet aan de limiet houd dan anaal = negatieve associatie. Als ze rookt dan gaat ze dat bewust en onbewust associëren met anaal en dus iets onplezants. Als ze zich aan de limiet houd en uiteindelijk stopt dan bffen = iets leuks dus gaat ze niet roken associëren met iets leuks. Doordat dit ook sterk onbewust werkt is kans op hervallen kleiner. Als ze hervalt opnieuw anaal natuurlijk en ze zal de volgende keer minder snel hervallen.

Het probleem is: ze mag geen te sterke afkeur van anaal hebben en mag het ook niet te leuk vinden of het werkt niet.
Voordeel: kan je relatie versterken.
Wel opletten dat je anaal dan niet als straf gebruikt. Hiermee bedoel ik dat het niet de bedoeling is ze pijn te bezorgen en het als straf te doen overkomen. Negatieve associatie is niet gelijk aan straf (als je aan leiband trekt als hond iets fout doet dan doe je dat ook niet om te straffen). Ze moet niet denken van: 'als ik rook wordt ik gestraft' maar het moet vooral een onbewuste (en deel ook bewuste) associatie zijn van roken met iets negatiefs.

Dus bij het straffen met anaal eerder op subtiele manier doen. Als je dit wilt doen zeker op de juiste manier doen, als je het juist doet kan het een zeer positief effect hebben.

IPV anaal en bffen kan je natuurlijk ook andere dingen doen. Maar die 2 zijn in combi een goede manier omdat het tegelijk ook je relatie kan versterken als je het op de juist manier doet.

Hele uitleg maar het juist doen is vrij belangrijk, zeker voor de effectiviteit :p

Laatst bewerkt:
Belangrijke afweging die je moet maken voor je deze tactiek hanteert:
Wat is belangrijker voor jou, anale coïtus of een niet rokende vriendin?

Als ze stopt met roken kun je dat eerste namelijk wel vergeten zonder dat ze eerst een sigaret mag opsteken

Whami , ik lig helemaal in een deuk serieus. Maar even serieus WTF meen je het echt ?:D
Om er tevens serieus op in te gaan, straffen met een verslaving heeft geen zin. Daar kunnen mensen depresief van worden en dus je relatie achteruit gaan of hevige ruzies krijgen. Verslaving is een drang wat je moet doen en niet wat je wilt, daarom heet het ook verslaving ^^ Als die gene zelf gaat roken is het zijn of haar probleem en dat weten zij ook.

Veel mensen zijn om mij heen gestopt met roken maar ook weer begonnen en ergens waar ik me dood aan erger zijn die overdreven reacties van NEEE, JE MAG NIET ROKEN NE*pakt peuk af en stampt op de grond* waarna je een dikke snauw krijgt van de roker.

Laten we de filmpjes van die gozer er eens bij halen die zijn WOW account werd gehackt? die helemaal door het lint ging, herinner je die nog?
Een verslaafde zal tevens een andere manier zoeken om te roken ' been there done that' op de momenten dat jij haar niet ziet gewoon naar buiten roken, douche , bek poetsen kauwgom kauwen en gewoon weer mondspoelen. Extreem maar zover kan het gaan :D

Whami , ik lig helemaal in een deuk serieus. Maar even serieus WTF meen je het echt ?:D
Om er tevens serieus op in te gaan, straffen met een verslaving heeft geen zin. Daar kunnen mensen depresief van worden en dus je relatie achteruit gaan of hevige ruzies krijgen. Verslaving is een drang wat je moet doen en niet wat je wilt, daarom heet het ook verslaving ^^ Als die gene zelf gaat roken is het zijn of haar probleem en dat weten zij ook.

Veel mensen zijn om mij heen gestopt met roken maar ook weer begonnen en ergens waar ik me dood aan erger zijn die overdreven reacties van NEEE, JE MAG NIET ROKEN NE*pakt peuk af en stampt op de grond* waarna je een dikke snauw krijgt van de roker.

Laten we de filmpjes van die gozer er eens bij halen die zijn WOW account werd gehackt? die helemaal door het lint ging, herinner je die nog?
Een verslaafde zal tevens een andere manier zoeken om te roken ' been there done that' op de momenten dat jij haar niet ziet gewoon naar buiten roken, douche , bek poetsen kauwgom kauwen en gewoon weer mondspoelen. Extreem maar zover kan het gaan :D
Ik zei het toch, dat het belangrijk is van het niet over te doen komen als straf maar negatieve associatie.
Je kent dat mss, je hebt producten om op je nagels te doen die slecht smaken. Dit is om nagelbijters af te leren van op hen nagels te bijten. Het is iets wat je zelf op je vingers doet en is geen straf. Maar je gaat als je op je nagels bijt die slechte smaak binnen krijgen en dus ga je nagel bijten associëren met iets negatiefs en ga je er mee stoppen, ook wanneer je het product niet meer gebruikt. Kans op hervallen is lager dan met andere technieken.

---------- Post toegevoegd Thu 23 Aug 2012 om 01:07 ----------

Moet er wel ook bij zeggen dat de positieve associatie van niet roken belangrijker is dan de negatieve associatie. Het is dus niet de bedoeling ze elke dag anaal te gaan nemen :p. Maar bv slechte week waarin ze te veel gerookt heeft eens anaal, maar niet de volgende dag al opnieuw :p. Moet je beetje sneaky doen, haar niet zeggen dat je haar anaal gaat nemen maar het is wel goed als ze na een tijdje door heeft dat je haar toevallig altijd anaal neemt wanneer ze te veel rookt :p.

Jij bent wel een jongen van de anale scene he :P

Belangrijke afweging die je moet maken voor je deze tactiek hanteert:
Wat is belangrijker voor jou, anale coïtus of een niet rokende vriendin?

Als ze stopt met roken kun je dat eerste namelijk wel vergeten zonder dat ze eerst een sigaret mag opsteken
:roflol: als ze gestopt is maand lang niet anaal nemen en daarna kan je gewoon weer je gang gaan. Ze gaat dan niet ineens niet-roken associëren met anaal. Kan je dan eventueel op momenten doen dat ze iets anders slecht doet, bv elke als ze slecht eten klaar maakt :roflol:

---------- Post toegevoegd Thu 23 Aug 2012 om 01:10 ----------

Jij bent wel een jongen van de anale scene he :P
Niet echt, maar er zijn niet veel dingen die goed zijn als negatieve associatie :p

Terug
Naar boven