MuscleMeat

Stoppen met roken

Het is ook deels gewoonte. Ik miste de nicotine niet meer, geen behoefte meer aan. Maar de handeling, het opsteken, iets doen wel. Bijvoorbeeld na het eten of tijdens het tv kijken. Daar wen je ook wel aan.
Nou, als het alleen om de handeling gaat pak dan nicotinevrije sigaretten (ja die bestaan, davidoff heeft ze bijvoorbeeld). Wedden dat je ze gelijk wegflikkert en dat blijkt dat je het toch voor de nicotine deed? Je hebt jezelf gewoon wijs gemaakt dat het om andere dingen gaat.

Stukk, altijd maar die maat erbij! ik heb toch me zin gekregen? I win?

Ben ook in één keer gestopt, cold turkey. Vind het wel lekker om in de zomer aan het strand een peukie te doen, of af en toe een lekker jointje te roken. Hier ben ik me echter wel bewust van, en de vraag is hoe ver je wilt gaan. Hetzelfde is het met het nuttigen van alcohol.

Hater! Ik weet het ik zat toen in een dip ofzo!

Nou, als het alleen om de handeling gaat pak dan nicotinevrije sigaretten (ja die bestaan, davidoff heeft ze bijvoorbeeld). Wedden dat je ze gelijk wegflikkert en dat blijkt dat je het toch voor de nicotine deed? Je hebt jezelf gewoon wijs gemaakt dat het om andere dingen gaat.

Zoals je kon lezen, ben ik gestopt;) En tuurlijk gaat het niet alleen om de handeling. Het grootste deel is verslaving maar het wordt ook een gewoonte om op bepaalde tijden een sigaret op te gaan steken. Combinatie van beide.

Maar dit zal altijd een eeuwige discussie gaan blijven.

---------- Post toegevoegd Mon 30 Jul 2012 om 16:04 ----------

Ben ook in één keer gestopt, cold turkey. Vind het wel lekker om in de zomer aan het strand een peukie te doen, of af en toe een lekker jointje te roken. Hier ben ik me echter wel bewust van, en de vraag is hoe ver je wilt gaan. Hetzelfde is het met het nuttigen van alcohol.

Sommige mensen zijn meer verslavingsgevoelig, anderen kunnen iets zo weer laten staan.
Alleen maar goed als je voor jezelf de grens aan kan geven.

De beste manier om te stoppen is er nooit aan beginnen. :trollface:

4 jaar toch flink gerookt vanaf jonge leeftijd, totdat ik een ochtend wakker werd na een avond stappen en me pakje shag kwijt was, dacht toen; **** dit, roken is voor f**gots. Enkel als ik bezopen ben krijg ik de behoefte om te roken, maar doe het niet.

Heb eigenlijk nooit gesnapt wat mensen beweegt te beginnen met roken.
Heb het nog nooit geprobeerd, geloof ook niet echt dat ik iets gemist heb.

cold turkey is het beste ,niet zeiken gewoon stoppen je hebt het een week of 2 moeilijk en het word steeds makkelijker
je eten word lekkerder (soms te lekker ,in mijn geval 20 kilo te lekker)maar dat weegt niet op tegen die stink rook

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 11:24 ----------

4 jaar toch flink gerookt vanaf jonge leeftijd, totdat ik een ochtend wakker werd na een avond stappen en me pakje shag kwijt was, dacht toen; **** dit, roken is voor f**gots. Enkel als ik bezopen ben krijg ik de behoefte om te roken, maar doe het niet.

o 4 jaar maar ik 30 jaar en geen probleem gehad om te stoppen

Je weet pas wat je mist als het weg is. De drempel om toch weer te roken ligt heel erg laag, je denkt: pfff dit lukt niet.. wat nou als ik er gewoon ff 1tje rook.. en dat is weer het begin van het einde.

Ben zelf totaal niet verslavingsgevoelig. Ik heb knetterveel geblowed, gerookt, gedronken.. allemaal op bepaalde punten cold turkey mee gestopt. Het waren fases bij mij. Helaas zijn een aantal vrienden van me echt kapot aan het gaan. Dat werkt opzich ook wel om er vnaf te blijven.

stoppe is easy!
ik was gestopt omdat een vriend van me stopte. ik dacht toen beter stop ik ook anders gaat hij straks weer lopen opscheppen over hoe goed hij wel niet is en hoe slecht ik bezig ben. ik was een week eerder gestopt met blowen wat het gek genoeg makkelijker maakte, ik was in me hoofd alleen maar bezig met toepen en niet met roken. wat ik ook vond schelen is dat je het verschil direct merkt, je bent egt veel fitter!
nu meer dan een jaar later zit me maat weer aan de shag en ben ik nog steeds gestopt:P zowel met toepen als roken.

M'n vriendin rookt ook shaq, ik heb haar al 100x gezegd dat ze eerst tanden moet poesten / douchen en haren wassen wil te langs me komen liggen.

Het ziet er zo ****ing vies uit, echt een dikke afknapper. Al paar keer gepraat en ze zegt ja dan stop ik toch maar door medicijnen van haar kon ze niet stoppen ofzo FUUU.

Hebben nu afgesproken dat ze in de herfst vakantie een poging gaat doen om te stoppen. Als die gvd niet lukt volgen er maatregelen.

Iemand nog tips hoe ik haar ervan kan overtuigen dat het een facking smerige gewoonte is?

Ze begint steeds met gewicht blablabla dan wordt ik niet dik en van roken val ik af etc etc.

ben ook gewoon gestopt. rook in het weekend wel is een paar peuken en wel is een fakkeltje op zn tijd.

gewoon niet b**chen en stoppen. niet afbouwen of andere onzin. gewoon stoppen

gewoon stoppen dus..

M'n vriendin rookt ook shaq, ik heb haar al 100x gezegd dat ze eerst tanden moet poesten / douchen en haren wassen wil te langs me komen liggen.

Het ziet er zo ****ing vies uit, echt een dikke afknapper. Al paar keer gepraat en ze zegt ja dan stop ik toch maar door medicijnen van haar kon ze niet stoppen ofzo FUUU.

Hebben nu afgesproken dat ze in de herfst vakantie een poging gaat doen om te stoppen. Als die gvd niet lukt volgen er maatregelen.

Iemand nog tips hoe ik haar ervan kan overtuigen dat het een facking smerige gewoonte is?

Ze begint steeds met gewicht blablabla dan wordt ik niet dik en van roken val ik af etc etc.
Limiet op aantal sigaretten per dag zetten rookt ze meer dan eens anaal die dag.
Om de week of om de 2 weken 1 sigaret minder als limiet.
Als je dan aan 1 sigaret per week zit blijf verder afbouwen of laat haar stoppen als ze dan al wil. Als ze nog vroeger wil stoppen ook goed maar wel ook belonen (zie onder) ook wanneer ze dan volledig gestopt is elke week blijven belonen dat ze volhoud (zie onder).
Als ze een dag x sigaretten onder het minimum zit dan beloon je haar door haar te bffen zonder iets terug te willen. Kan je ook doen als ze een hele week er in slaagt om niet boven de limiet te gaan. Als ze nooit een week haalt doe het dan als ze 3 dagen kan volhouden. Als die 3 dagen gelukt zijn maak er dan 4 van...tot je aan een week zit.
Zou willen zeggen dat het beetje is als het africhten van een hond maar dan krijg ik kritiek van de vrouwen:D
Werkt gegarandeerd!

Geloof niet dat geleidelijk aan minderen werkt.

Terug
Naar boven