MuscleMeat

Stramme spieren en trainen

Ken86

Cool Novice
Waardering
10
Iets wat ik me al een tijdje afvraag.

Stel, je volgt een FB-schema waar je dus elke training bijvoorbeeld borst traint en je laat telkens 1 dag tussen elke training. Dus concreet: je traint maandag borst en dan woensdag opnieuw. Er zit dan 48 uur tussen wat in principe voldoende zou moeten zijn voor recuperatie. Maar in realiteit kan het dat je die woensdag in je borst nog steeds je training van maandag voelt (stramme, gevoelige spieren). Je kan dan woensdag gerust trainen, de eerste reps heb je hier nog wat "last" van, maar daarna merk je het niet meer.

Nu de vraag: wat wil dit zeggen, en is het verstandig om toch te trainen?

Als je een fullbody doet, is het aangeraden om dit maximaal 3x per week te doen.
Het kan inderdaad zo zijn dat je na maandag op woensdag bijvoorbeeld dat stramme een beetje voelt, gewoon doorheen gaan.
Op vrijdag zal het ook nog wel wat zijn, maar minder.
Zaterdag en zondag kun je volledig herstellen waarna de cyclus weer op maandag begint;)
Oftewel, gewoon even doorheen gaan, behalve als je merkt dat het echt te extreem wordt.
Dan kun je beter even op wat lichter gewicht meer reps pakken om de spieren los te krijgen (mijn mening).

• Topic Starter Topic Starter
Dat vermoedde ik ergens ook, maar wou even zeker weten of de kans op blessure niet groter werd als je hier doorheen trainde!

Bedankt!

Terug
Naar boven