AndroidHealthClinic

Stronglifts 5x5

Jordi96

Dutch Bodybuilder
Waardering
43
Lengte
1m78
Massa
76kg
Een vriend van mij is sinds een aantal trainingen mij gejoind met Stronglifts 5x5 te volgen.
Ik heb hem alle oefeningen laten zien, hij krijgt het alleen niet voor elkaar om te deadliften met een goede houding. Zijn rug stond dermate bol dat ik vreesde voor blessures als hij hem nu zou uitvoeren..

Nu heb ik hem al een aantal keer geprobeerd de juiste houding te laten aannemen maar zonder succes..
Welke oefening is het beste op een dergelijke grote oefeningen als deadlift te vervangen?
Ik zelf raadde hem goodmornings of hyperextensions aan.

Ik hoor graag jullie mening of suggesties. ;-)

Laat 'm beginnen met blockpulls

veel filmpjes kijken en vooral hij MOET zn eigen lift filmen
Beginnen met een leeg halter en oefenen
Voor deadlift is geen vervanger

Deadlift is inderdaad niet te vervangen.
Laat een sportinstructer er naar kijken, tenzij weer van die prut mensen zijn.

Misschien wat meer tijd aan warmup/mobility spenderen. Sommige mensen hebben gewoon een beetje een fucked up houding. Daar is wellicht wat aan te doen. Een vriend van mij is een tijdje met mij meegegaan naar de sportschool maar die kon niet eens in de houding komen voor een barbell row. Heb je hem al eens sumo laten proberen?
Hier een goed instructiefilmpje voor conventional:
https://www.youtube.com/watch?v=Y1IGeJEXpF4

• Topic Starter Topic Starter
Misschien wat meer tijd aan warmup/mobility spenderen. Sommige mensen hebben gewoon een beetje een fucked up houding. Daar is wellicht wat aan te doen. Een vriend van mij is een tijdje met mij meegegaan naar de sportschool maar die kon niet eens in de houding komen voor een barbell row. Heb je hem al eens sumo laten proberen?
Hier een goed instructiefilmpje voor conventional:
http://www.youtube.com/watch?v=Y1IGeJEXpF4

Nope, nog nooit geprobeerd.
Zal de video eens naar hem sturen, handige instructie.

Terug
Naar boven