Fitness Seller

Stronglifts en roaccutane

beginnertjee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
65kg
Vetpercentage
12%
Beste BB'ers,

Na wat rond te hebben gegoogled ben ik nog niet dezelfde situatie tegen gekomen als waar ik nu inzit. Ik zou toch wel wat advies kunnen gebruiken vandaar dat ik een nieuw topic open.

Ik ben nu 5 weken aan het bulken in combinatie met stronglifts. Mijn doel is om sterker te worden (het zou wel leuk zijn als ik eind van het jaar 100kg kan squatten). Aan het begin ging het prima maar nu ik 50kg moet squatten, voel ik pijn in mijn onderrug. Terwijl ik tijdens mijn cut makkelijk 4x12 52kg kon squatten, heb ik nu al moeite met 5x5.

In juli ben ik begonnen met roaccutane voor mijn acne. De eerste 2 maanden werd het alleen maar erger en daarna moest ik 60mg slikken. Nu blijft het stabiel. Een bijwerking van roa is gewrichtspijn en vooral bij jonge mensen in je (onder)rug. Ik hoopte dat het bij mij mee zou vallen maar helaas belemmert deze bijwerking mijn oefeningen.

Nu zat ik te denken om de squat en deadlift (en eventueel barbell row als de pijn daar erger word) te vervangen voor andere oefeningen waarmee je je rug niet gebruikt. Ik weet dat deze oefeningen eigenlijk niet te vervangen zijn omdat het compound oefeningen zijn. Maar ik heb toch naar een soort van vervanger gezocht en kwam op deze oefeningen uit: voor de squat -> legpress en voor de deadlift -> hyperextensions (als ik deze niet voel) en leg curls. Een andere optie is om toch over te gaan op een splitschema in combinatie met bulk en dan laat ik de oefeningen waarbij mijn onderrug sterk aanwezig is weg. Wat zouden jullie me aanraden?

Alvast bedankt!

Stronglifts zonder squat, deadlift en bent over row is vrijwel onmogelijk.
Ik zou dan zoals je zelf zegt een ander schema nemen, maar geen split schema.
Als beginner ben je beter af met een fullbody of ub/lb.

Dit kan je nog doen voor row:
4148.jpg

En verder kan je waarschijnlijk wel pull ups, (incline) bench, seated shoulder press, side raises en arm oefeningen, dus keuze is er genoeg

Ik wist niet dat gewrichtspijn een bijwerking was van ROA, Lijkt mij erg vervelend om te hebben.
Ben zelf nooit hoger gegaan dan 40mg.

Heb je al eens viscapsules geprobeerd?
Bij mij werkt dat als ik droge gewrichten krijg door een hoge dosis Winstroll.

Terug
Naar boven