AndroidHealthClinic

Studie: directe arm training nutteloos

Ik doe nauwelijks isolatie voor me armen en ze groeien als kool! Zit absoluut wel wat in.

Studie is dat geen blog? Triceps zou ik messchien ja zeggen maar biceps :nowai:

Ik doe nauwelijks isolatie voor me armen en ze groeien als kool! Zit absoluut wel wat in.

+1
Train mijn armen al maanden niet meer.

Trouwens, veel zin heeft het ook niet imo als je bv je armen gaat trainen na
je chest of back. Mss nog op aparte dagen, maar anders zijn je armen te leeg
om nog iets fatsoenlijks van prikkel te kunnen krijgen.

Wel ik heb toch een goed gevoel met een setje of 3 EZ Curls na de zware rugtraining. Maar meer omdat ik het graag doe.
Maar heb inderdaad vroeger enkel gerekend op zware rugtraining en deed maandenlang geen biceps training, en mijn armen groeiden evengoed. Die studie zal dus wel waar zijn denk ik!
Toevallig heb ik nu wat last van een overbelastings blessure aan de voorarm, die hindert mij vooral bij de biceps training, ga dus stoppen met specifieke training voor de biceps tot die genezen is.
Mijn triceps train ik trouwens nooit (voor mijn ellebogen) en die groeien toch goed!

Hoe verklaar je dan dat sommige jongens een ontwikkelde borst en biceps hebben maar voor de rest geen rug, benen,....

Als locale groei en stimulatie niet mogelijk was dan was iedereen een symmetrisch wonder.

Er staat toch ook niet dat directe isolatie geen groeiprikkel geeft. Er staat dat compound oefeningen al genoeg groeiprikkel geven en dat isolatie overkill is.

Dus dit gaat niet op wanneer je na je borst je biceps gaat trainen?

Oneens, als je alleen deads doet ga je echt geen massive arms krijgen.
Dat 1inch op je arm per 10lbs geldt alleen als je heel je lichaam traint inclusief wat isolatie-oefeningen. Er zijn ook genoeg breezahboys die aardige chests en arms hebben met echt potloodlegs. Tuurlijk zouden die gasten grotere upperbodys hebben als ze er bij zouden squaten maar zeggen dat hypertrophy alleen werkt als een geheel lijkt me onzin.
Ik zie verder ook geen wetenschappelijke onderbouwinjg bij dat "onderzoek".

Ik denk dat deze meneer het er ook niet helemaal mee eens is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik kan het best wel geloven dat compounds voldoende zijn, maar toch een oefening isolatie erbij moet kunnen.
Het is toch pas bij een isolatie oefening dat je een extra pomp krijgt en voelt branden.

+1
Train mijn armen al maanden niet meer.

Trouwens, veel zin heeft het ook niet imo als je bv je armen gaat trainen na
je chest of back. Mss nog op aparte dagen, maar anders zijn je armen te leeg
om nog iets fatsoenlijks van prikkel te kunnen krijgen.

onzin want als je rug traint en dan triceps ,heb je triceps nog niet gebruikt,idem als je borst biceps doet.

Can't agree, bovenarmen alleen al tellen 5 verschillende koppen, zal zeker isolaties blijven doen.

Besides, gotta agree with Arnold when it "cums" to pumpin' those biceps :D

Ja dat blijkt wel uit al die powerlifters met massive upperbody en van die pannekoeken armpjes.

Iemand de volledige studie ? Hoe dat hij het beschrijft is het een flutstudie, maar ben benieuwd naar de originele.

Een compound-programma only is zeker leuk voor een tijdje, l je armen zullen daardoor zeker niet kleiner worden..en zelfs nog wat groeien bij de juiste intensiteit (till failure ).
Toch zullen je armen uiteindelijk toch nog extra prikkels nodig hebben uit andere "hoeken" om een beter geheel-plaatje van de arm te krijgen.

Mijn gedacht?

Als je geen wedstrijden draait of achterlopende spiergroepen hebt, heb je zoveel isolatie
niet nodig. Of als je bv op een plateautje zit, kan isolatie er je ook wel over helpen.
Maar als je echt zware rows doet, chins etc worden je biceps voldoende belast.
En als je echt zwaar gaat pressen je triceps ook.

Desalniettemin kan het wel eens fun zijn.

Mijn gedacht?

Als je geen wedstrijden draait of achterlopende spiergroepen hebt, heb je zoveel isolatie
niet nodig. Of als je bv op een plateautje zit, kan isolatie er je ook wel over helpen.
Maar als je echt zware rows doet, chins etc worden je biceps voldoende belast.
En als je echt zwaar gaat pressen je triceps ook.

Desalniettemin kan het wel eens fun zijn.

mee eens

Dit krijg ik als eerste als ik google:

http://www.impactmagazine.ca/Nov05/compound_isolation.pdf

Ik ga het iig eens proberen. hierdoor kan ik misschien wel een extra oefening pakken (lees 5 in plaats van 4), waarbij ik ook gelijk biceps triceps kan doen.
Denk aan dippen, chinnen bent over row met omgedraaide grip.

Terug
Naar boven