AndroidHealthClinic

Studie: directe arm training nutteloos

Dit krijg ik als eerste als ik google:

http://www.impactmagazine.ca/Nov05/compound_isolation.pdf

Ik ga het iig eens proberen. hierdoor kan ik misschien wel een extra oefening pakken (lees 5 in plaats van 4), waarbij ik ook gelijk biceps triceps kan doen.
Denk aan dippen, chinnen bent over row met omgedraaide grip.

wat een bullshit met die oefeningen van die site....
deadlift gecombineerd met barbell curls:roflol: ja ik doe ook altijd barbell curls met 200 kilo:rolleyes: of die gast die met 1 kilo dumbbells lunges doet gecombineerd met side raises??? ja met 1 kilo lukt het wel probeer maar eens met 60 kilo side raises te doen:P

+1
Train mijn armen al maanden niet meer.

Trouwens, veel zin heeft het ook niet imo als je bv je armen gaat trainen na
je chest of back. Mss nog op aparte dagen, maar anders zijn je armen te leeg
om nog iets fatsoenlijks van prikkel te kunnen krijgen.

+2

Dit kan e toch niet serieus nemen:rolleyes:

Totale bullshit...ik heb wegens een straffe blessure mijn armen niet fatsoenlijk kunnen trainen en die zijn opzeker wel afgenomen, terwijl ik de compound oefeningen nog wel heb uitgevoerd.

Totale bullshit...ik heb wegens een straffe blessure mijn armen niet fatsoenlijk kunnen trainen en die zijn opzeker wel afgenomen, terwijl ik de compound oefeningen nog wel heb uitgevoerd.

+1

Heb ook wel eens een tijdje alleen compound getraind. Armomvang neemt op zeker af.

trainen is per defenitie niet voor iedereen gelijk en voor mij is het dus geen totale BS...

ik denk dat het goed is om eens een weekje je armen niet te trainen om ze goed te laten rusten... maar permanent zou een flater zijn denk ik...

niet mee eens...
ik doe zware compounds en op maandag en vrijdag 3 sets isolatie voor biceps en triceps.
in 3,5 maand van 33 naar 36,5 cm omtrek gegaan.

Ook niet mee eens... heb ook een keer 'armen schema' gevolgt en er kwam toch ruim 1+ cm. bij. Het is maar net waar je je tijd aan wilt besteden.

Dit soort onderzoeken krijg ik vaker onder mijn neus geschoven.
En dit is een artikel wat zeer laag in de rangorde van wetenschappelijke studies staat. Het beoogt een effectstudie te zijn maar daar is geen valide onderzoeksgroep voor genomen. Ook zijn ze vrij karig over hun "confidence interval". Dus ik zou het niet eens de moeite vinden om te lezen.

Laatst bewerkt:
Volgens mij hangt het ook af van de ervaring van de persoon. iemand wat nog geen jaar bezig is (ik bv) kan nog goede vooruitgang boeken op zijn armen met alleen compounds. Mijn armen gaan nog redelijk vooruit en ik doe praktisch geen direct armenwerk.

Een meer gevorderde trainer zal meer directe stimulans nodig hebben denk ik wil ie nog vooruitgang boeken. Daarom vind ik dat je die 'studie' niet kan vertrouwen want niet alle soorten trainers zijn onderzocht.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Deze studie is denk ik gericht op de gemiddelde sporter, niet voor serieuze professionele bobybuilders zoals wij :)

Volgens mij hangt het ook af van de ervaring van de persoon. iemand wat nog geen jaar bezig is (ik bv) kan nog goede vooruitgang boeken op zijn armen met alleen compounds. Mijn armen gaan nog redelijk vooruit en ik doe praktisch geen direct armenwerk.

Een meer gevorderde trainer zal meer directe stimulans nodig hebben denk ik wil ie nog vooruitgang boeken. Daarom vind ik dat je die 'studie' niet kan vertrouwen want niet alle soorten trainers zijn onderzocht.

Je heb mijn idee. Als je kijkt naar de groep waarop de studie is uitgevoerd dan is het heel goed mogenlijk dat extra armwerk geen extra resultaat opleverd. Vraag is wat zou de uitkomst zijn als je dit onderzoek zou uitvoeren op KT'rs met een paar jaar ervaring.

Vind het trouwens wel een goed onderzoek om beginners te wijzen op de onzin van sommige splitschema's waar ze mee komen

Mijn conclusie is nog altijd:

armen groeien wel mee op compounds, maar voor echte big guns is isolatie imo noodzakelijk

Hahaha wat een studie zeg. Nooit meer je biceps en triceps trainen en armen ala Arnold krijgen. Wie dit geloofd is echt een mong**l.

Terug
Naar boven