AndroidHealthClinic

Studie: directe arm training nutteloos

Ja zou kunnen toch, er zijn wel meer gekkere dingen mogelijk. Zoveel jaar geleden was je ook een "mong**l" als je zei dat de aarde rond is. :rolleyes:

Wat voor vergelijkingen ga jij nu weer maken.....:rolleyes:
Maargoed, ga jij lekker de isolatieoefeningen weglaten en grote armen kweken. Je komt er vanzelf wel achter dat isolatie oefeningen absoluut nodig zijn voor een bb'er.

Ik vind niets terug op die link. Ben het er ook helemaal niet mee eens. Ik merk duidelijk wel groei via directe arm-training, armen gaan harder sinds die oefeningen erbij zijn gekomen.

Zolang je spieren intens genoeg belast worden zal je groeien. Waarschijnlijk hebben ze in die studie gewoon p*ssy weights gebruikt (zoals de meeste mensen onterecht doen bij arm training).

Ben het met Grote T eens, sinds ik regelmatig curls op het einde van mijn training doe groeien mijn biceps ook eindelijk. Voor triceps vind ik isolatie wel weer overbodig.

Ik vind niets terug op die link.

Studie is op JSCR ook niet terug te vinden

http://www.nsca-jscr.org/pt/re/jscr...hrbPlLvLL32j4RQQ!1379360954!181195629!8091!-1
http://www.nsca-jscr.org/pt/re/jscr...hrbPlLvLL32j4RQQ!1379360954!181195629!8091!-1

Pag.nr ontbreekt gewoon, maar dat is ook niet vremd. Het betreft namenlijk geen artikel maar een conferentie abstract ( NSCA Conference Abstract (2000)) en zelfs op archive is niets meer van voor 2001 te vinden (mbt NSCA)

niet mee eens...
ik doe zware compounds en op maandag en vrijdag 3 sets isolatie voor biceps en triceps.
in 3,5 maand van 33 naar 36,5 cm omtrek gegaan.

Ja en?? Hoe kun jij nu zeggen dat je zonder isolatie bvb. maar 35cm had gehaald??? :rolleyes:
Trouwens, mijn armen groeiden ook van 33 naar 36 door er (bij wijze van spreken) gewoon maar eens naar te kijken. Het gaat alleen maar trager met de jaren.

O/T: ik heb beide methodes geprobeerd en zonder isolatie groeien m'n biceps helemaal niet. Triceps wel, doordat ik een behoorlijke "triceps-drukker" ben bij BP.

Volgens mij hangt het ook af van de ervaring van de persoon. iemand wat nog geen jaar bezig is (ik bv) kan nog goede vooruitgang boeken op zijn armen met alleen compounds. Mijn armen gaan nog redelijk vooruit en ik doe praktisch geen direct armenwerk.

Een meer gevorderde trainer zal meer directe stimulans nodig hebben denk ik wil ie nog vooruitgang boeken. Daarom vind ik dat je die 'studie' niet kan vertrouwen want niet alle soorten trainers zijn onderzocht.

Dit vind ik wel een mooi antwoord. Verklaard denk ik ook waarom veel ervaren wedstrijdjongens vrij veel isolatie werk doen en toch enorm goede resultaten boeken.

Ben het met Grote T eens, sinds ik regelmatig curls op het einde van mijn training doe groeien mijn biceps ook eindelijk. Voor triceps vind ik isolatie wel weer overbodig.
Voeg eens bench dips toe met platen op je schoot. Als kool zullen ze groeien :thumbup:

Nee, mij te blessuregevoelig. Het probleem is niet dat mijn triceps niet groeien, maar dat ik maar beperkt kan pressen vanwege mijn schouders (die sinds kort weer pijn beginnen te doen).

Ja en?? Hoe kun jij nu zeggen dat je zonder isolatie bvb. maar 35cm had gehaald??? :rolleyes:
Trouwens, mijn armen groeiden ook van 33 naar 36 door er (bij wijze van spreken) gewoon maar eens naar te kijken. Het gaat alleen maar trager met de jaren.

O/T: ik heb beide methodes geprobeerd en zonder isolatie groeien m'n biceps helemaal niet. Triceps wel, doordat ik een behoorlijke "triceps-drukker" ben bij BP.

door eigen ondervinding en oplettendheid b.v??:headbang:
wat voor mij geldt en gewerkt heeft hoeft niet voor een ander te werken he?:rolleyes:
ik kwam op compounds alleen niet vooruit..

Ik heb eens een tijdje alleen compound oefeningen gedaan, maar daarvan groeiden mijn armen dus niet. Ik heb vaak ook moeite met optrekken omdat mijn biceps te zwak waren (ketting is zo sterk als de zwakste schakel). Nu ben ik biceps goed aan het aanpakken (aparte dag, zonder rug training, 5 setjes hooguit) en ze groeien, en krijgen meer kracht. Dat sommigen het geluk hebben dat hun armen wel groeien op compounds is mooi, voor mij geld dat voor mijn biceps iig niet. (triceps doe ik overigens 3 setjes voor, en die groeien ook nog steeds).

Ik vind niets terug op die link. Ben het er ook helemaal niet mee eens. Ik merk duidelijk wel groei via directe arm-training, armen gaan harder sinds die oefeningen erbij zijn gekomen.

Zolang je spieren intens genoeg belast worden zal je groeien. Waarschijnlijk hebben ze in die studie gewoon p*ssy weights gebruikt (zoals de meeste mensen onterecht doen bij arm training).

Hypertrophy is a systemic response and effect – not a localized one.

All the talk about bodypart training versus full body routines, isolation exercise versus compound exercise etc is based upon a fundamentally flawed concept – that hypertrophy is somehow completely regionally specific.

Here’s a study that examines this in a bit more detail:

Rogers et al
The Effect of Supplemental Isolated Weight-Training Exercises on Upper-Arm Size and Upper-Body Strength
Human Performance Laboratory, Ball State University, Muncie, IN.
NSCA Conference Abstract (2000)

The researchers compared the effects of a weight training program on 5RM strength and arm circumference and divided the subjects into two groups.

Group One performed four compound upper body exercises

Group Two used the same program but included bicep curls and triceps extension

The results showed that both groups significantly increased strength and arm size

However – the addition of direct arm training to group two produced no additional effect on strength or arm circumference after 10 weeks of training.

The additional localized training did not result in anything that the bigger compound exercises didn’t provide.

Let me present a hypothetical example:

Twin brothers eating the same diet, working at the same job. Three times a week for the next 52 weeks – both brothers undertake a progressive resistance training program – each adding weight, sets or reps in a logical manner over the whole year.

One difference The first brother does deadlifts only. The second brother does arm curls only.

After a year – who do you think will be bigger overall? Including bigger arms? Obviously it will be the first brother – who put more overall stress and load through his system. Even though he didn’t bend his elbow at all.

Charles Poliquin is fond of quoting that – in order to gain an inch on your arm – you’d have to gain 10lbs of muscle mass. If that’s true – it will happen a lot sooner with an exercise like the deadlift than it will with the dumbbell curl.

Bottom line is that muscle growth is a systemic issue - not a localized one. If I put a stress on the forearm only -- it would grow of course -- but there would be a limit to that as the systemic load is small. But if you did deadlifts - the systemic load would be so big - everything would grow.

And when we think about anabolics or anything that can enhance muscle growth – they are injected or consumed into the system. You don’t inject steroids in equal amounts into every muscle group. You don’t rub Surge or another post workout recovery drink on your arms – increased protein synthesis is a systemic phenomenon.

Therefore why not develop training strategies that target the entire system at once if hypertrophy is what we want? <!--[if !supportLineBreakNewLine]-->

Terug
Naar boven