MuscleMeat

Sugar ... Sugar .. grr

• Topic Starter Topic Starter
Die kun je niet verwijderen - alleen op slot laten zetten...
Zolang je daar niets meer post dan 'verdwijnt' het log vanzelf wel een keer.

Oh: een pakkende tekst in je handtekening die verwijst naar je log wil ook wel eens helpen ;)

ik zal er in grote letters insteken :p. trouwens jullie logs zijn echt om trots op te zijn (beachproof)!

Je hebt volgens mij al meer dan 4 logjes geopend.Ik denk dat de kunst is om juist door te gaan ,ookal heb je misschien weleens een paar dagen waarbij je de mist in gaat.

Je hebt volgens mij al meer dan 4 logjes geopend.Ik denk dat de kunst is om juist door te gaan ,ookal heb je misschien weleens een paar dagen waarbij je de mist in gaat.

Idd was ik ook net aan het denken. Anders staan er binnenkort duizenden van me in. ik ga verder in mijn verleden beachproofllog :). Kzit nu op het werk in health city.. heb een uur niets te doen nu. Tijd om te loggen dus!

oh god ik was vroeger ook echt verslaafd aan cake taart ijs alles ging er wel lekker in :O hou nu nog steeds van zoet maar ik zorg gewoon dat het niet meer in huis komt.. Ik woon zelf ook bij mn ouders, en eerlijk gezegd doe ik zelf de meeste boodschappen, zo kan ik zelf ook kopen wat ik nodig heb en ben ik niet van mn ouders afhankelijk.. door mij zijn we hier in huis ook gewoon gezonder gaan eten.

Wat jou betreft; je zou toch echt eerst moeten proberen je emotie-eet gedrag onder controle te krijgen.. Wat wel zou kunnen helpen als je toch erg trek hebt in iets zoets; cruesli met stukjes chocola, met magere melk. ananas op sap is ook lekker. je zou ook een knackebrod met honing kunnen proberen...als ik zelf zoete trek krijg eet ik een appel. maar ik heb geen behoefte aan suiker meer~

Ik heb het ook heel erg, ben een enorme zoetekauw.
De oplossing voor mij was: niet in huis halen. Als het niet in huis is, heb ik er geen behoefte aan. Maar als ik weet dat er stroopkoeken en milky way's in de kast liggen is het drama.

Afkicken, da's de enige optie. Op dit moment heb ik een doos Merci in de kast liggen, die is over de datum gegaan, en de zak snoep die ik heb gekregen bij de finish van de Vierdaagse is nog niet open geweest...

Zoete troep = drugs. 4 weken niet toegeven, echt helemaal niet, en je hebt er totaal geen behoefte meer aan. Zijn vooral vrouwen die te zwak zijn om daar door heen te beunen.
+1 Heb er ook geen last meer van. Zit nu lekker in m'n schemaatje en de resultaten komen. Dat ga ik dus echt niet verknallen met een 'zoetbuitje'. Even doorbijten dus! Bovendien heb ik er helemaal geen behoefte meer aan, want voor het zover is, mag ik alweer de volgende maaltijd eten (om de 2.5 uur). Dus heb er ook niet eens tijd voor! :D

En ja als je niets in huis hebt, is het ook makkelijker voor je he! Dus gewoon geen troep in huis halen! Neem anders snoeptomaatjes (zijn minitomaatjes). :D

Ik ben in stress periode precies andersom, ik kan dan echt niks mer eten!! Van iedere hap wordt ik misselijk, nadeel is dan wel dat als het weer even beter met me gaat dat ik net zo graag van alle ijs, chocoalde, koekjes enz enz blijf eten :rolleyes: Het is niet goed, maar wel zo lekker... Dus hebben we nu maar besloten om geen snoep meer te kopen, alleen maar fruit zoals aardbeien, watermeloen, appeltjes, kiwi's... Dan heb ik toch wat te eten als ik moet eten ;)

Meid, ik snap je erg goed, ik heb het ook erg moeilijk met vreetbuien van zoetigheden.
wat ik meestal doe om te voorkomen dat ik me volstouw met die troep is gewoon worteltjes koken en dan in de koelkast laten afkoelen. Die zijn ook heerlijk zoet en veel gezonder !

Meid, ik snap je erg goed, ik heb het ook erg moeilijk met vreetbuien van zoetigheden.
wat ik meestal doe om te voorkomen dat ik me volstouw met die troep is gewoon worteltjes koken en dan in de koelkast laten afkoelen. Die zijn ook heerlijk zoet en veel gezonder !

Als je je suikerspiegel constant houdt dan heb je zulke 'noodgrepen' niet nodig...

Dit topic sprak me erg aan, omdat ik vaak in precies hetzelfde cirkeltje zit.. afkicken van suikers..even volhouden, zelfs resultaten zien en voelen dat de behoefte afneemt... en dan plots zo'n bui, sugar sugar, en dan denk ik 'ach wat the ****' en ga ik als een junk tekeer.. haha
en vervolgens voel jeje weer ellendig..en dat heeft weer als gevolg dat je gaat snoepen..en dan voel je je weer dik..en dan... ;)

Wat mij er wel eens 'doorheen' helpt is oerzoet, bij reform te koop, net als alle kunstmatige zoetstoffen reageert je suikerspiegel hier niet op, maar ik zelf word niet zo gelukkig van alle berichten rondom aspartaam, malatose en al die andere.. oerzoet is niet gekristalliseerde sap van de rietsuiker plant, dus t sap dat ze opvangen en gedroogd word..
super lekker als je zo'n zoete bui hebt, in de kwark ofzo..
of kopje chocomelk van maken met pure cacao..mmm

Ik zie het probleem niet , als het maar om de 2 weken is dan valt dat nog zeer goed mee! Ik eet overdag ook koeken tussendoor als ik geen boterhammen heb. Big deal , zolang je er maar niet erg van verzwaard is het zo erg niet. Moest ik ze niet eten dan verzwaar ik sneller omdat mijn metabolisme dan stilvalt. kan er altijd goed van nar het toilet gaan :D

Ik zie het probleem niet , als het maar om de 2 weken is dan valt dat nog zeer goed mee! Ik eet overdag ook koeken tussendoor als ik geen boterhammen heb. Big deal , zolang je er maar niet erg van verzwaard is het zo erg niet. Moest ik ze niet eten dan verzwaar ik sneller omdat mijn metabolisme dan stilvalt. kan er altijd goed van nar het toilet gaan :D

idd :) maar vrouwen komen in het algemeen sneller bij dan mannen denk ik (of ben ik verkeerd??) dus ik kan het mij echt niet permiteren om tussen door koeken te eten :). De laatste tijd eet ik regelmatig fruitpap (zoals de kleine babytjes, maar dan zonder koek in) of smoothies. Het geeft ook wel energie en er zitten vitamines in

idd :) maar vrouwen komen in het algemeen sneller bij dan mannen denk ik (of ben ik verkeerd??) dus ik kan het mij echt niet permiteren om tussen door koeken te eten :). De laatste tijd eet ik regelmatig fruitpap (zoals de kleine babytjes, maar dan zonder koek in) of smoothies. Het geeft ook wel energie en er zitten vitamines in

Juist , was ik even vergeten:p. Maargoed als jij maar om de 2 weken een junkdag houdt dan is er niets aan de hand. Als je echt constant trek hebt is het een groter probleem. Fruitpap vind ik echt niet lekker maar als het helpt voor jouw dan is het goed he :D.

Soms moet je gewoon de teugels een beetje laten veren, je kan echt niet leven als een monnik , respect voor degenen die het wel doen, maar zeker als je jong bent mag je je af en toe wat pleziertjes gunnen. Bij jongens is dat dan meestal alcohol , bij vrouwen suiker? :')

Juist , was ik even vergeten:p. Maargoed als jij maar om de 2 weken een junkdag houdt dan is er niets aan de hand. Als je echt constant trek hebt is het een groter probleem. Fruitpap vind ik echt niet lekker maar als het helpt voor jouw dan is het goed he :D.

Soms moet je gewoon de teugels een beetje laten veren, je kan echt niet leven als een monnik , respect voor degenen die het wel doen, maar zeker als je jong bent mag je je af en toe wat pleziertjes gunnen. Bij jongens is dat dan meestal alcohol , bij vrouwen suiker? :')

die om de twee weken is al niet meer juist hoor. ik eet het nu gewoon met maten. En ik doe wekelijks gemiddeld 13 uur aan sport (sinds de laatste 2 weken:)) dus het komt wel inorde hoop ik.

die om de twee weken is al niet meer juist hoor. ik eet het nu gewoon met maten. En ik doe wekelijks gemiddeld 13 uur aan sport (sinds de laatste 2 weken:)) dus het komt wel inorde hoop ik.

13u per week? Moet moeilijk zijn om dan nog te verzwaren :o.

ik zit zelf aan een 12tal uur zonder mijn school en kheb op school ook nog eens 6 u sport :) , ik eet dus meesta lgewoon wat ik wil.

13u per week? Moet moeilijk zijn om dan nog te verzwaren :o.

ik zit zelf aan een 12tal uur zonder mijn school en kheb op school ook nog eens 6 u sport :) , ik eet dus meesta lgewoon wat ik wil.

Bij mij zijn mijn uren sport op school er bij geteld. dat zijn er ook 6 uur. Misschien dat ik nu niet meer zal verzwaren. Maar de voorbije maanden (toen ik gewoon niets van sport deed, ben ik echt wel veel bijgekomen in vet)

Sanne! Jij bent mij! Ik ben ook zo'n vreetfabriek. Verschrikkelijk! Komt gewoon door dat ene snoepje, dan is het hek van de dam en is er geen houden meer aan.

Ik merk zelf wel dat het komt van moeheid, na een lange dag werken. Ik heb me dan de hele dag aan mijn eetschema gehouden (veel eiwitten, weinig koolhydraten), om de 1,5/2 uur een maaltijd, maar ga daarna toch bunkeren.

De tip om een extra boterham en extra blikje tonijn te nemen helpt niet. Ik stouw er toch nog van alles bij. Onverzadigbaar... :eek:

Elke avond eet ik een halve kilo worteltjes ter vervanging van snoepen, zak dadels (ook mijn wat veiligere snoep) en ja, helaas eet ik ook veel chocola, boterhammen met pindakaas en hagelslag ... niet in huis halen is geen optie, ik ben niet de enige hier in huis, wil die dunne sprieten hun genot niet ontnemen...

Maar goed, het is best een gevecht met mezelf elke dag weer.

Hoe gaat het met jou? Je cm's kwijt?

kwestie van discipline, ik kom me in het begin ook niet houden, maar jemoet er gewoon wat anders voor gaan vinden.
ik krijg vaak na het avond eten trek in iets lekkers (zoet) en nu moet je je voorstellen dat op schiphol waar ik werk de Mac echt letterlijk om de hoek zit. Maja ipv van dat ijsje te laten maak ik bijv een lekkere cafe latte oid

Zoete troep = drugs. 4 weken niet toegeven, echt helemaal niet, en je hebt er totaal geen behoefte meer aan. Zijn vooral vrouwen die te zwak zijn om daar door heen te beunen.

volledig mee eens.

Karakter kun je opbouwen, maar niet door je erbij neer te leggen dat je het niet hebt...

Terug
Naar boven