Fitness Seller

Sugar ... Sugar .. grr

volledig mee eens.

Karakter kun je opbouwen, maar niet door je erbij neer te leggen dat je het niet hebt...

Inderdaad.
Als je deze periode door komt en lang tijd zonder zoete troep gaat (ik snoep letterlijk nooit) ga je die dingen ook te zoet vinden en dus ook minder snel terugvallen.

• Topic Starter Topic Starter
Sanne! Jij bent mij! Ik ben ook zo'n vreetfabriek. Verschrikkelijk! Komt gewoon door dat ene snoepje, dan is het hek van de dam en is er geen houden meer aan.

Ik merk zelf wel dat het komt van moeheid, na een lange dag werken. Ik heb me dan de hele dag aan mijn eetschema gehouden (veel eiwitten, weinig koolhydraten), om de 1,5/2 uur een maaltijd, maar ga daarna toch bunkeren.

De tip om een extra boterham en extra blikje tonijn te nemen helpt niet. Ik stouw er toch nog van alles bij. Onverzadigbaar... :eek:

Elke avond eet ik een halve kilo worteltjes ter vervanging van snoepen, zak dadels (ook mijn wat veiligere snoep) en ja, helaas eet ik ook veel chocola, boterhammen met pindakaas en hagelslag ... niet in huis halen is geen optie, ik ben niet de enige hier in huis, wil die dunne sprieten hun genot niet ontnemen...

Maar goed, het is best een gevecht met mezelf elke dag weer.

Hoe gaat het met jou? Je cm's kwijt?

Helaas nog niet echt.. Ik heb weer 3 weekjes stil gelegen door stages en stapels schoolwerk. Sinds vorige week ben ik er terug tegen aangevlogen. Ik ben wel niet meer verdikt, ik ben zelfs een beetje afgevallen alhoewel dit mij niet veel doet aangezien ik naar het figuur van mijn lichaam kijk en daar verandering in wil zien. De suikers kan ik nog steeds niet volledig laten, maar ik heb mijn gulde middenweg erin gevonden denk ik. Ik eet het nu met maten :) En ook al hebben vele hier iets op tegen, ik vind het voor me zelf goed zo! Anders houd ik het toch niet vol en krijg ik ook dat verdomde Jojo effect.
Vorige week trouwens mijn benen nog getraind, 4 dagen meega stijf geweest

Laatst bewerkt:
Worteltjes, rode paprika, appel chips, gedroogde banaan, er zijn genoeg (redelijk) gezonde alternatieven, al is het soms even wennen. Ikzelf zweer bij gedroogde groeten (heb een super coole oven waarin je ook vruchten en groenten kunt drogen) Erg lekker en gezond, vooral als je er niets aan toevoegt!

oeh! Ik herken dat wel. Ik stond op met mergpijpjes, taart tussen de middag en in de avond regelmatig de avondmaaltijd vervangen door slagroomsoes. Toen ik begon met sporten en dieten viel me dat zo zwaar. Ik vergreep me ook regelmatig. Nu heb ik een personal trainer, naar wie ik elke week mail wat ik eet en kan dus niet meer smokkelen, bovendien heb ik resultaat en dat motiveert. Ik heb met hem afgesproken dat ik met hem overleg als ik wil snoepen, bijvoorbeeld als ik een feestje heb. Zijn antwoord is meestal: klein stukje taart....en weer verder met je voedingsschema.

Op een gegeven moment stelde hij de uitdaging: een maand geen suiker. Ai, dat viel zwaar. Ik droomde elke avond over chocola en muffins, echt elke avond. Ik wilde dat per se volhouden. Ik at toen veel zoete fruitsoorten, zoals kilo's meloen, lychees, veel optimel kwark appel kaneel (smaakt naar een appeltaart!), veel cola light (ook al mocht dat eigenlijk ook niet...). En ik heb het volgehouden! Zelfs nog geen koekje bij de thee in de stad en nog geen hagelslagje op mijn brood. Het is denk ik wel belangrijk alleen dingen te eten die je wel lekker vindt. Kaas mocht ook niet: dan magere smeerkaas.

Het werd alleen bij mij niet makkelijker. Na de maand heb ik nog steeds zin in zoet. Heb ik moeite als ik in de supermarkt loop, 10 bakken kwark in sta te laden en links van mij chocoladecake met toffeestukjes zie...aaaah!

Maar nu ik die maand heb doorstaan mag ik nu elke zaterdagavond junken van de trainer! En dat werkt. Ik verzamel alles waar ik zin in heb door de week en stop dat thuis in een grote trommel die moeilijk te bereiken is (ergens achter een stapel servies). In die trommel heb ik dan witte chocola, muffins, chocoladecake, zakje chips, fudge, triple chocolate chip cookies, etc. En als het dan zaterdag is, 18:00, dan maak ik een bordje met van alle lekkere dingen een stukje en dan ga ik lekker ontspannen.

En dan zit je redelijk snel vol!

Het is ook een uitdaging om het in huis te hebben en eraf te blijven.

Wat ik ook moeilijk vind is als er taart is, bijvoorbeeld op het werk. Ik sla dan af en dat voelt goed. Alleen krijg ik een lading en ik bedoel echt een lading kritiek over me heen: 'Je bent veel te dun' 'Je hebt anorexia' 'je moet juist aankomen'.....zucht!! Mijn trainer vroeg hoe die mensen die dat zeiden er dan uitzagen: inderdaad zelf allemaal minimaal 5 kg te dik.

Wat ook helpt is mindfullness: als ik zin heb in iets, dan beeld ik me in hoe het ruikt en smaakt en laat die gedachte dan toe. Als ik daadwerkelijk iets ruik wat ik heel lekker vind, zoals een kroket of een croissant, dan geniet ik gewoon even van die geur. En als ik het niet kan weerstaan, dan koop ik het en stop ik het thuis in mijn trommel en dan tel ik de dagen af tot het zaterdag is.

Ondertussen ben ik hartstikke trots op mezelf en blij met mijn lichaam en ik voel me op deze manier niet schuldig en erg happy...

Goed, lang verhaal, hopelijk heb je er wat aan.

oeh! Ik herken dat wel. Ik stond op met mergpijpjes, taart tussen de middag en in de avond regelmatig de avondmaaltijd vervangen door slagroomsoes. Toen ik begon met sporten en dieten viel me dat zo zwaar. Ik vergreep me ook regelmatig. Nu heb ik een personal trainer, naar wie ik elke week mail wat ik eet en kan dus niet meer smokkelen, bovendien heb ik resultaat en dat motiveert. Ik heb met hem afgesproken dat ik met hem overleg als ik wil snoepen, bijvoorbeeld als ik een feestje heb. Zijn antwoord is meestal: klein stukje taart....en weer verder met je voedingsschema.

Op een gegeven moment stelde hij de uitdaging: een maand geen suiker. Ai, dat viel zwaar. Ik droomde elke avond over chocola en muffins, echt elke avond. Ik wilde dat per se volhouden. Ik at toen veel zoete fruitsoorten, zoals kilo's meloen, lychees, veel optimel kwark appel kaneel (smaakt naar een appeltaart!), veel cola light (ook al mocht dat eigenlijk ook niet...). En ik heb het volgehouden! Zelfs nog geen koekje bij de thee in de stad en nog geen hagelslagje op mijn brood. Het is denk ik wel belangrijk alleen dingen te eten die je wel lekker vindt. Kaas mocht ook niet: dan magere smeerkaas.

Het werd alleen bij mij niet makkelijker. Na de maand heb ik nog steeds zin in zoet. Heb ik moeite als ik in de supermarkt loop, 10 bakken kwark in sta te laden en links van mij chocoladecake met toffeestukjes zie...aaaah!

Maar nu ik die maand heb doorstaan mag ik nu elke zaterdagavond junken van de trainer! En dat werkt. Ik verzamel alles waar ik zin in heb door de week en stop dat thuis in een grote trommel die moeilijk te bereiken is (ergens achter een stapel servies). In die trommel heb ik dan witte chocola, muffins, chocoladecake, zakje chips, fudge, triple chocolate chip cookies, etc. En als het dan zaterdag is, 18:00, dan maak ik een bordje met van alle lekkere dingen een stukje en dan ga ik lekker ontspannen.

En dan zit je redelijk snel vol!

Het is ook een uitdaging om het in huis te hebben en eraf te blijven.

Wat ik ook moeilijk vind is als er taart is, bijvoorbeeld op het werk. Ik sla dan af en dat voelt goed. Alleen krijg ik een lading en ik bedoel echt een lading kritiek over me heen: 'Je bent veel te dun' 'Je hebt anorexia' 'je moet juist aankomen'.....zucht!! Mijn trainer vroeg hoe die mensen die dat zeiden er dan uitzagen: inderdaad zelf allemaal minimaal 5 kg te dik.

Wat ook helpt is mindfullness: als ik zin heb in iets, dan beeld ik me in hoe het ruikt en smaakt en laat die gedachte dan toe. Als ik daadwerkelijk iets ruik wat ik heel lekker vind, zoals een kroket of een croissant, dan geniet ik gewoon even van die geur. En als ik het niet kan weerstaan, dan koop ik het en stop ik het thuis in mijn trommel en dan tel ik de dagen af tot het zaterdag is.

Ondertussen ben ik hartstikke trots op mezelf en blij met mijn lichaam en ik voel me op deze manier niet schuldig en erg happy...

Goed, lang verhaal, hopelijk heb je er wat aan.

Die ongevraagde opmerkingen van mensen idd, echt ergerlijk. De collega's op mijn werk die weer eens een zogenaamd leuke grap of steek onder water geven zijn net die mensen die lunchen met 2 kroketten terwijl ze al een zwak hart en overgewicht hebben...grrr in het begin voelde ik me er ongemakkelijk bij; nu heb ik er schijt aan en besluit ik gewoon trots te zijn op mijn gezonde eetpatroon (voor mij is het normaal, voor veel mensen blijkbaar niet)

En idd, elke week een flinke junk inlassen kan helpen (doe ik ook) Na een lading zoet/vet/zout whatever kan ik er weer een week tegenaan:)

Terug
Naar boven