XXL Nutrition

Suikers

Schijnt dat 'langzame' koolhydraten ook niet zo denderend zijn voor de tanden (volgens de tandarts). Maar als je niet te vaak eet zal het allemaal wel meevallen..
Precies als je het niet te vaak eet zal het wel mee vallen maar het is algemeen bekent geloof ik dat als je suiker gaat pieken dat je dan heel makkelijk de voeding die je dan meent oplaast als vet, dit is gewoon een bekend stofwisseling feitje.

Nee want het is niet waar.

Kijk deze vid bv maar is: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MGohWAFyI4A

Mja nu zul je wel weer met opmerkingen komen van, ja wetenschappelijke referenties blabla, youtube vid blabla
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl...ikerspiegel-te-hoog-overgewicht-diabetes.html

Glycogeen wordt opgeslagen als noodvoorziening voor wanneer er een keer extra energie nodig is. Wanneer er dan nóg suiker’(glucose) in het bloed aanwezig blijft is er een laatste mogelijkheid om dit te verwerken en dat is door een verbinding aan te gaan met vet. De verbinding van suiker en vet noemt men ‘triglyceride’. Tryglyceride word in het lichaam opgeslagen in het vetweefsel. Deze opslag kan eindeloos zijn.

Laatst bewerkt:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18025815

CONCLUSIONS: This study showed that independently of the method for weight loss, the negative energy balance alone is responsible for weight reduction.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2699494/

Conclusion
This study provides no evidence to support an effect of a reduced GI diet on satiety, energy intake or body weight in overweight/obese women. Claims that the GI of the diet per se may have specific effects on body weight may therefore be misleading.
Oftewel, hoge GI producten, die insuline sneller laten pieken, hebben geen ander effect.

Insuline is wat anders dan je bloedsuiker gehalte insuline is nodig om je suikers te verwerken. Is het lichaam helemaal volzien van suikers (spier glycogeen en wat in de lever zit opgeslagen) dan zal extra suikers zich omzetten in vet.

Maar goed als je het niet wil geloven ga dan maar naar een dieetist pf voedings adviseur.

als dietist leer je alles op basis van theorie niet praktijk
nuf said

Praktijk kan iedereen mooi lullen. Ga maar zakken suiker eten over een jaar ben je dan een obese vetzeug met een varkenskop

Kcal in kcal out en IIFYM vriend

Als je daar niet van op de hoogte bent loop je hopeloos achter op de werkelijkheid
Maar goed, als jij jezelf zo wil pijnigen door alle suikers te vermijden, ga je gang, ik blijf ze eten en resultaten boeken..

Doffer heeft in principe wel gelijk, alleen vergeet hij de context.

Als jij ALLEEN suiker eet, krijg je insuline piek en wordt er een hoop direct als vet opgeslagen. Echter als je een kcal tekort creeert zal het opgeslagen vet in de loop van de dag weer worden verbrand. Het netto resultaat is dus dat je iets bent afgevallen.

We zijn het er allemaal wel over eens dat suiker vrij zinloos is in een gezond dieet.

Hoezo zonder suikers, zelfs tijdens de cut kom ik niet onder de 300 gram suikers per dag, maar alleen dan maar uit suikers met een GI lager dan 45. Als ik niet hoef af te vallen drink ik zelf smorgens en na de training ook wel dingen die mijn bloedsuiker sneller doet pieken maar ik overdrijf dit niet door iedere maaltijd een hoop suikers er bij te nemen, deed ik in het begin wel maar toen word ik ook sneller chubbby

Indde Tast off fire

Wat denk jij dan, een eiwit?

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 17:00 ----------

Doffer heeft in principe wel gelijk, alleen vergeet hij de context.

Als jij ALLEEN suiker eet, krijg je insuline piek en wordt er een hoop direct als vet opgeslagen. Echter als je een kcal tekort creeert zal het opgeslagen vet in de loop van de dag weer worden verbrand. Het netto resultaat is dus dat je iets bent afgevallen.

We zijn het er allemaal wel over eens dat suiker vrij zinloos is in een gezond dieet.

+1

Suiker maakt niet dik, het zijn wel slechts lege kcals in mijn ogen..

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 17:01 ----------

Ik beperk mijn inname van garaffineerde suikers het liefst vanwege o.a.:
-constanter energieniveau (minder dipjes)
-beter voor je gebit
-minder verlangen naar zoetigheid
-minder honger
-meer vitamines en mineralen

Hoezo zonder suikers, zelfs tijdens de cut kom ik niet onder de 300 gram suikers per dag, maar alleen dan maar uit suikers met een GI lager dan 45. Als ik niet hoef af te vallen drink ik zelf smorgens en na de training ook wel dingen die mijn bloedsuiker sneller doet pieken maar ik overdrijf dit niet door iedere maaltijd een hoop suikers er bij te nemen, deed ik in het begin wel maar toen word ik ook sneller chubbby

Indde Tast off fire

Met suikers bedoel je dan koolhydraten en geen geraffineerde suikers neem ik aan, anders lees ik wel erg vreende dingen.... :D

maar goed dan nog.... totaal overbodig om de GI in de gaten te houden of alleen te beperken tot smorgens of na de training met het doel van vetverlies.
Voor je alg. gezondheid is t een verdedigbare keuze, maar qua vetverlies begrijp je het niet helemaal imo. Wat al gezegd is: Ook met veel suikers en vet zul je vet verbranden tijdens een periode van calorietekort.

Ik wel je wil zo schoon mogelijk eten als je goed wil cutten. Daar bij veel complexe carbs met een lage gi door de vezels, en vezels zijn een must om je stofwisseling hoog te houden dus daarom eet ik veel carbs met een lage GI waarde omdat deze carbs vaak ook erg vezelrijk zijn.

Het is helmaal niet totaal over bodig, ik ga mijn voedinschema niet vernken om dan maar iedere maaltijd een hoop fruit te eten en witte rijst zonders vezels of nuteloze spagetti waar verder niets in zit qua vezels.

Er is niets mis met wat simpele suikers per dag als je traint en niet aan obesitas lijdt.

Maar als je dagelijkse lichaamsbeweging bestaat uit stofzuigen is je lichaam een stuk minder efficient in het omgaan met (simpele) koolhydraten over het algemeen.

En natuurlijk moet je op de cals en macros letten. Een paar koekjes op een dag zullen je niet vet maken.

Je hebt natuurlijk mensen die zeggen dat het helemaal niet uitmaakt wat je eet, als je cals maar in orde zijn, maar dat is natuurlijk BS.

• Topic Starter Topic Starter
Wat denk jij dan, een eiwit?
suiker levert in principe snelle energie voor je spieren, je kan dus wel iets aan suiker hebben tijdens of direct na het sporten. geen rietsuiker maar pak dan bijvoorbeeld druivensuiker. Over de gehele dag heb je energie nodig dus heb je niet veel aan suiker en wel aan koolhydraten want die leveren energie op langere termijn.

mijn reactie was op hem, je hebt niet veel aan suikers en wel aan koolhydraten.
---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 17:00 ----------

+1

Suiker maakt niet dik, het zijn wel slechts lege kcals in mijn ogen..

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 17:01 ----------

Ik beperk mijn inname van garaffineerde suikers het liefst vanwege o.a.:
-constanter energieniveau (minder dipjes)
-beter voor je gebit
-minder verlangen naar zoetigheid
-minder honger
-meer vitamines en mineralen

Zo duidelijker?

Laatst bewerkt:
Ik wel je wil zo schoon mogelijk eten als je goed wil cutten. Daar bij veel complexe carbs met een lage gi door de vezels, en vezels zijn een must om je stofwisseling hoog te houden dus daarom eet ik veel carbs met een lage GI waarde omdat deze carbs vaak ook erg vezelrijk zijn.

Het is helmaal niet totaal over bodig, ik ga mijn voedinschema niet vernken om dan maar iedere maaltijd een hoop fruit te eten en witte rijst zonders vezels of nuteloze spagetti waar verder niets in zit qua vezels.

Vezels doen niks voor je stofwisseling, ze zorgen wel voor een langer gevoel van verzadiging en je kan er lekker van naar de wc.

Als je stenen wilt poepen kun je inderdaad het beste geen vezels eten. Maar ik denk ook niet dat het de stofwisseling hoog houdt. Dat wordt eerder bepaald door de hoeveelheid.

Ik dacht al.. anders had jij echt het niveau van een baksteen gehad haha
Maar aan de andere kant vind ik het wel vreemd dat jij niet weet waarom bijv oats beter zijn als suiker?:o

StartingGrower heeft het er overigens niet zo slim neergezet idd, hij doelt natuurlijk op het verschil tussen snelle en langzame koolhydraten.

Vezels doen niks voor je stofwisseling, ze zorgen wel voor een langer gevoel van verzadiging en je kan er lekker van naar de wc.

je lichaam heeft veel energie nodig om vezels af te breken, dit komt omdat vezels moeilijk te verteren zijn. Wanneer je veel vezels eet dan verhoogt dit de stofwisseling.

Ik help mensen en het word tegengesproken wat gewoon iedereen die met trainig en voeing bezig is zou moeten weten doe er maar lekker nets mee ja zal toch nooit een goed fysiek krijgen kinders.

Terug
Naar boven