AndroidHealthClinic

Suikers

je lichaam heeft veel energie nodig om vezels af te breken, dit komt omdat vezels moeilijk te verteren zijn. Wanneer je veel vezels eet dan verhoogt dit de stofwisseling.

Ik help mensen en het word tegengesproken wat gewoon iedereen die met trainig en voeing bezig is zou moeten weten doe er maar lekker nets mee ja zal toch nooit een goed fysiek krijgen kinders.

Het wordt tegengesproken omdat het gewoon niet klopt wat je zegt. Op zich zijn je adviezen niet verkeerd. Maar het is jammer dat jij, en velen, een tunnelvisie hebben op het gebied van sport en voeding.
Het feit dat je denkt dat iedereen die niet naar jou luistert geen goeie fysiek zal krijgen maakt het wel erg triest. Het zal wel jeugdig enthousiasme zijn, gezien je schrijfstijl.

Maar even ter verduidelijking: Je lichaam heeft helemaal niet veel energie nodig om vezels af te breken!
De meeste vezels worden helemaal niet afgebroken en verlaten het lichaam overigens weer nagenoeg onverteerd.

Er is ooit eens een dieet geweest over "negatieve calorieën" dan zou het eten van bijv. selderie meer energie kosten dan opleveren. Dit is dus niet zo.
Sterker nog, het energieverbruik van het verteren van een vezelrijke maaltijd is lager dan van een vezelarm maaltje. BRON

Klopt en die vertering kost energie die word geleverd door je metabolisme, het word niet tegengesproken want ik heb weer bronnen die het beweizen en ja ik ben nu een oudje. Ik heb verder ook geen tunnelvizie op gebied van sport en voeding, je weet wel veel van mij persoonlijk zo, het lijkt dat je me kent maar dat kan niet ook al zou het kloppen wat jij zegt.

Ja dat wil ik indd zeggen ga maar eens veel suiker nemen en eet er veel vet bij en dan onder onderhoud op een moment dat je nog geen inspanning er voor heb verricht. Doe dat maar eens een poosje en bekijk dan nog een het verpercentage.

Nee hier zit je toch fout kerel

Je lichaam moet harder werken om vezels te verbranden, maar je hebt gelijk de stofwisseling gaat omlaag als je lichaam meer gaat verbranden.

Hoezo zonder suikers, zelfs tijdens de cut kom ik niet onder de 300 gram suikers per dag, maar alleen dan maar uit suikers met een GI lager dan 45. Als ik niet hoef af te vallen drink ik zelf smorgens en na de training ook wel dingen die mijn bloedsuiker sneller doet pieken maar ik overdrijf dit niet door iedere maaltijd een hoop suikers er bij te nemen, deed ik in het begin wel maar toen word ik ook sneller chubbby

Indde Tast off fire

Waarom zo druk maken om GI? Ik neem aan dat niemand regelmatig pure suiker naar binnen werkt, je zal het altijd wel combineren met andere producten. Heb jij verder thuis een pot whey in de kast staan toevallig? Dat jij chubby werd had niets te maken met GI, het had te maken met het aantal kcals..

Je lichaam moet harder werken om vezels te verbranden, maar je hebt gelijk de stofwisseling gaat omlaag als je lichaam meer gaat verbranden.

?? Dus ja vezels verhogen je stofwisseling ;) Andersom kan namelijk niet

Waarom zo druk maken om GI? Ik neem aan dat niemand regelmatig pure suiker naar binnen werkt, je zal het altijd wel combineren met andere producten. Heb jij verder thuis een pot whey in de kast staan toevallig? Dat jij chubby werd had niets te maken met GI, het had te maken met het aantal kcals..

Fout, eet maar eens 600gram puur suiker op als je hierna je vooraden helemaal vol zitten zet de rest om in vet 700 gram suiker en dan niets anders er bij, je zit dan 1000cals. Maar je hebt gelijk je komt niet aan als je een beetje neemt bij de maaltijden onder onderhoud. En niemand eet 700 gram suiker als eenige.

Laatst bewerkt:
Doffer, serieus. Huilen moet ik van jouw posts. In en in verdrietig word ik ervan.
Brb rouw advertentie plaatsen in de krant.

Dat is dan jammer voor jou jongetje.
Serieus als je denkt dat vezels niet je stofwisseling omhoog brengt ben je echt achterlijk, iedereen hier trouwens die dat denkt.

Had t voornamelijk over je suikerpreken. Oompje.

here we go again:o

---------- Post toegevoegd Thu 13 Dec 2012 om 15:39 ----------

?? Dus ja vezels verhogen je stofwisseling ;) Andersom kan namelijk niet

Fout, eet maar eens 600gram puur suiker op als je hierna je vooraden helemaal vol zitten zet de rest om in vet 700 gram suiker en dan niets anders er bij, je zit dan 1000cals. Maar je hebt gelijk je komt niet aan als je een beetje neemt bij de maaltijden onder onderhoud. En niemand eet 700 gram suiker als eenige.

Als je 1000 kcals op een dag eet uit puur suiker en je onderhoud is 1050 dan kom je niet aan.. Is toch geen lastige wetenschap Doffer. Pak je wel eens Whey?

En vezels verhogen je stofwisseling niet hoor, vezels kunnen niet worden opgenomen in de dunne darm en hiernaast leveren ze geen voedingsstoffen aan het lichaam. Gebruik google even, kan je een hoop info over vinden.

Laatst bewerkt:
Nou kom maar op met die "vezelsverhogenjestofwisseling" studies..... Ik ken ze niet, maar we zijn hier om mekaar te helpen nietwaar?

• Topic Starter Topic Starter
Kan doffer mij uitleggen dat als ik inderdaad 1000 kcal aan suiker binnen krijg en ik 1050 verbrand waarom die suiker dan opgeslagen zal worden en ik(neem ik dan aan) me spieren zal gaan verteren om aan me energiebehoefte te komen?

Nou kom maar op met die "vezelsverhogenjestofwisseling" studies..... Ik ken ze niet, maar we zijn hier om mekaar te helpen nietwaar?

Hier lees ik nog een stukje, Doffer heeft ergens wel gelijk. Alleen hij scheert alle vezels over 1 kam.. De vezels in volkoren brood etc worden niet opgenomen, oplosbare vezels wel en hiervan kost het verwerken ook veel energie

Al met al is de term ‘voedingsvezel’ een verzamelnaam voor een verscheidenheid aan stoffen. Wat alle vezels echter gemeen hebben is dat ze slecht of niet volledig kunnen worden afgebroken ofwel gefermenteerd door de menselijke spijsvertering. Voedingsvezels worden onderverdeeld in oplosbare en niet-oplosbare voedingsvezels.
1. Niet-oplosbare vezels

Niet-oplosbare vezels kunnen niet worden opgelost in water en niet of nauwelijks worden afgebroken door je darmbacteriën. Onoplosbare voedingsvezels blijven zodoende intact en nemen enorm veel vocht in zich op. Dientengevolge wordt het volume van wat er in je maag en darmen zit vergroot. Je ingewanden worden dus “kunstmatig” gevuld, waardoor een gevoel van voldaanheid ontstaat. Onoplosbare voedingsvezels verdrukken het hongergevoel zonder dat ze calorieën leveren.

2. Oplosbare vezels

Oplosbare vezels kunnen in water worden opgelost en deels of volledig door darmbacteriën worden afgebroken. Dit gebeurt echter pas in de dikke darm, terwijl brandstoffen al in de dunne darm worden geabsorbeerd. Bij de afbraak van oplosbare vezels komen stoffen vrij die je maag-darmwerking, bloedsuikerspiegel, cholesterolniveaus en immuunsysteem ten goede komen. Daarnaast vertragen oplosbare vezels de beweging van voedsel door het spijsverteringskanaal, waardoor je langer een vol gevoel houdt. Bovendien verbruikt het lichaam veel energie (calorieën) bij de verwerking van deze vezels.

Dikgedrukte quotes zeggen me niks, geen idee waar je het vandaan haalt.... mis nog steeds een onderzoek dat zegt dat dit proces veel energie kost..... :p
Er zijn zat quotes te vinden die bijv. nog steeds beweren dat 6x per dag eten de stofwisseling verhoogd, dat weten we inmiddels ook beter.

Hieronder wel een mooie quote, waardoor wellicht het idee ontstaat bij sommigen dat er meer verbrand wordt, maar je neemt dus eigenlijk minder op:

The amount of calories listed on the side of the food you’re eating may not be exactly the number of calories that make it through digestion and into the body. If anything, the value will be slightly less.
High-fiber diets tend to have this effect generally, as soluble fiber binds a small amount of protein and fat in the stomach carrying it out without digestion. So if you jack up soluble fiber intake, you end up absorbing less of the calories that went into your mouth; more are lost in your poop.

Mooi artikel overigens, het doorlezen zeker waard: http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-energy-balance-equation.html
En dit artikel gaat overigens volledig over de vezeltjes http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/fiber-its-natures-broom.html

Nou kap ik er ff mee.... lekker witte rijst eten :D

Laatst bewerkt:
Dikgedrukte quotes zeggen me niks, geen idee waar je het vandaan haalt.... mis nog steeds een onderzoek dat zegt dat dit proces veel energie kost..... :p
Er zijn zat quotes te vinden die bijv. nog steeds beweren dat 6x per dag eten de stofwisseling verhoogd, dat weten we inmiddels ook beter.

Hieronder wel een mooie quote, waardoor wellicht het idee ontstaat bij sommigen dat er meer verbrand wordt, maar je neemt dus eigenlijk minder op:

The amount of calories listed on the side of the food you’re eating may not be exactly the number of calories that make it through digestion and into the body. If anything, the value will be slightly less.
High-fiber diets tend to have this effect generally, as soluble fiber binds a small amount of protein and fat in the stomach carrying it out without digestion. So if you jack up soluble fiber intake, you end up absorbing less of the calories that went into your mouth; more are lost in your poop.

Mooi artikel overigens, het doorlezen zeker waard: http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-energy-balance-equation.html
En dit artikel gaat overigens volledig over de vezeltjes http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/fiber-its-natures-broom.html

Nou kap ik er ff mee.... lekker witte rijst eten :D

Haha bedankt, ga ze even op mn gemak doorspitten.
Pas maar op met die witte rijst, straks zie je er uit als een Michelin mannetje!

Je vergeet, of weet niet, dat je lichaam de hele dag door vet verbrandt en vet opslaat..
Aan het eind van de dag draait het puur om de kcal balans. Minder kcal dan onderhoud binnengekregen? Dan ben je afgevallen.

Stel je eet 600g puur suiker op een dag en niets anders (puur hypothetisch natuurlijk), dan zit je aan ongeveer 2400 kcal. Als je onderhoud 2500 kcal is, heeft het lichaam toch die 100 extra kcal nodig. Waar haalt het die vandaan? Oja, vet reserves, de opgeslagen kcal voor als er een tekort is. Resultaat? Afgevallen.

Je vergeet, of weet niet, dat je lichaam de hele dag door vet verbrandt en vet opslaat..
Aan het eind van de dag draait het puur om de kcal balans. Minder kcal dan onderhoud binnengekregen? Dan ben je afgevallen.

Stel je eet 600g puur suiker op een dag en niets anders (puur hypothetisch natuurlijk), dan zit je aan ongeveer 2400 kcal. Als je onderhoud 2500 kcal is, heeft het lichaam toch die 100 extra kcal nodig. Waar haalt het die vandaan? Oja, vet reserves, de opgeslagen kcal voor als er een tekort is. Resultaat? Afgevallen.

Volgens Doffer haal je ze dan uit de vezels:rolleyes:

Nou dan wil ik wel eens een legitieme bron zien dat vezels energie leveren :o

Mocht dat inderdaad zo zijn, dan kan de hele bb wereld zijn berekeningen aanpassingen volgens mij

Terug
Naar boven