AndroidHealthClinic

sup tegen verzuring

Weet ik snuitje, maar ik doe nooit shakes. Ik fl**ker het in mijn redbull s'ochtends. Dat kut prikspul dus. Dan voor het trainen nog een keer.
De pot crea staat op de zaak en ik vergeet 'm steeds.

Ik zal mijn ochtenden iets coherenter proberen in te delen. Beta-A moest verdelen toch? Voor optimale coherentie?
Doe je het in het blikje? Vind het knap als je dat erin krijgt zonder troep te maken :o

Verdelen lijkt inderdaad een goede strategie voor optimale coherentie, bij voorkeur samen met een maaltijd. Heb je ook minder ruzie met het prikken.

Doe je het in het blikje? Vind het knap als je dat erin krijgt zonder troep te maken :o

Verdelen lijkt inderdaad een goede strategie voor optimale coherentie, bij voorkeur samen met een maaltijd. Heb je ook minder ruzie met het prikken.

DAT HAD JE NIET GEZEGD JONGE!! Zit ik voor kut te prikken de hele tijd. Doet zeer zeg.

Ik fl**ker dat maatschepje door de opening, paar keer ronddraaien het blikje, vinger op de opening tegen het bruisen en klaar is klaartje.

^_^

Ik kan daar hoogstens een additief effect uithalen, geen synergistisch effect. Dit blijkt ook niet uit de studie waar je naar linkt. De auteurs refereren zelfs verder ook naar een studie uit het verleden van Hill et al. waarbij geen synergistisch, zelfs geen additief effect, van de twee bleek m.b.t. high-intensity excercise.

Edit: is een andere studie dan ik dacht waar je naar linkt, deze heb ik nog nooit helemaal gelezen zie ik.

---------- Post added at 21:41 ---------- Previous post was at 21:30 ----------

Heb hem even vluchtig bekeken, de studie lijkt sterk underpowered om uitspraken te doen over een synergistisch effect; er werden dan ook geen verbeteringen gezien tussen de groepen, alleen in de groepen zelf.

Reden waarom ik hem niet kende is me iig. nu duidelijk; er werd gekeken naar endurance performance (ligt niet in mijn straatje :)). Verwarde hem met een andere studie van Hoffman et al., waarbij ook de combi beta-alanine en creatine werd toegediend. Is wat interessanter voor krachtsporters:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17136944

Wellicht is additief inderdaad een betere woordkeus dan synergistisch in deze. ;)

Wat is trouwens een goede dosering (hoeveelheid + timing) voor beta-alanine? Vandaag potje binnengekregen, nooit eerder mee gekuurd.

gekuurd ja
:trollface:

be779833c1b6741212243775fd3718e5.jpg

Ik doe het meteen he-le-maal anders :)

Weet ik snuitje, maar ik doe nooit shakes. Ik fl**ker het in mijn redbull s'ochtends. Dat kut prikspul dus. Dan voor het trainen nog een keer.
De pot crea staat op de zaak en ik vergeet 'm steeds.

Ik zal mijn ochtenden iets coherenter proberen in te delen. Beta-A moest verdelen toch? Voor optimale coherentie?

Snuitje :roflol:

Wat is trouwens een goede dosering (hoeveelheid + timing) voor beta-alanine? Vandaag potje binnengekregen, nooit eerder mee gekuurd.

gekuurd ja

Een goed uitgangspunt is tussen de 3 en 4 gram per dag. Sommigen hebben met 2 gram al een prima effect, maar als zo vaak bij supplementen moet je dit proefondervindelijk ondervinden.
De timing is wat minder belangrijk omdat het uiteindelijk gaat om de overal toename van Carnosine in je spieren. Velen gebruiken het als onderdeel van een pre-workout ritueel maar je kunt het ook over de dag verspreiden. Ook hier weer uitproberen wat jij het prettigste vindt.:)

I can vowen voor Beta-Alanine. Al vind ik de prikkels bloedirritant. Doet wel echt iets voor verzuring.
Creatine vergeet ik altijd, dus geen idee.

die prikkels zijn juist leuk, dan voel je je heel even die echte zieke doping met side effects gebruiker

alleen kom je er dan in de gym achter dat je dat niet bent :(

Een goed uitgangspunt is tussen de 3 en 4 gram per dag. Sommigen hebben met 2 gram al een prima effect, maar als zo vaak bij supplementen moet je dit proefondervindelijk ondervinden.
De timing is wat minder belangrijk omdat het uiteindelijk gaat om de overal toename van Carnosine in je spieren. Velen gebruiken het als onderdeel van een pre-workout ritueel maar je kunt het ook over de dag verspreiden. Ook hier weer uitproberen wat jij het prettigste vindt.:)

Je hebt minder prikpijn als je verdeelt op een dag

( proefondervindelijk ondervonden )

Thx, hou het wel bij 2x 1,5-2g per dag.

Morgen overigens even 4g nemen in een keer, ben benieuwd naar die prikkels :o

gekuurd ja
In de meeste studies worden doseringen varierend van 2 tot 6 gr per dag gehanteerd. Je zit hoogstwaarschijnlijk helemaal prima met 3 a 4 gr per dag, zoals Sportfood aangeeft, en dan verspreiden over drie- tot viermaal over de dag. Qua timing is het alleen van belang dat je het met een (koolhydraatrijke: komt hoogstwaarschijnlijk door de insuline die de activiteit van de transporter verhoogt) maaltijd neemt.

Met Carnitine ga je meer vetverbranden tijdens inspanningen. En bij het verbranden van vet maak je geen melkzuur aan. Bij mijn anaerobe fiets trainingen kan ik meer opeenvolgende sprints trekken zonder verval. Je kunt het ook eens proberen.

Hebben BCAA's invloed op verzuring?

Citruline melaat google maar is

Met Carnitine ga je meer vetverbranden tijdens inspanningen. En bij het verbranden van vet maak je geen melkzuur aan. Bij mijn anaerobe fiets trainingen kan ik meer opeenvolgende sprints trekken zonder verval. Je kunt het ook eens proberen.

Nope.

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie wel voor de reacties!
Ik heb de Beta-Alanine al gekocht. Word gek van die prikkels!! Pfffff

Heb alleen wat moeilijk om L-Histidine suplement te vinden.

Waarom produceert B&F dat niet samen? Alanine+Histidine ;-)

Maar wel een beetje gegoogled en kan ook zo: Het komt voor in onder andere rundvlees, gevogelte, zalm, eieren, melk, walnoten, mais, rijst, sojabonen en erwten.

Nogmaals bedankt allemaal! :-)

Terug
Naar boven