AndroidHealthClinic

Suplementen

Rick251992

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
9%
Hallo allemaal,

Aangezien mijn vraag niet werd beantwoord in mijn andere topic stel ik hem hier nog maar een keer aangezien dit board er meer te maken heeft.

Okee nu mijn vraag, ik zit er aan te twijfelen of het wel handig is om een wheightgainer en whey te gaan gebruiken aangezien ik niet meer heel erg veel aankom in gewicht. Ik heb mijn basisbehoefte uitgerekend en ik kwam uit op ongeveer 2144.8 Kcal op trainingsdagen en 1402.5 op rustdagen.

Nu krijg ik op trainingsdagen 2576.1 Kcal binnen en op rustdagen 2246.1.

Denken jullie dat ik er wat van merk als ik ook nog whey en een wheightgainer er bij ga gebruiken, ik zat er ook aan te denken om nog wat noten te gaan eten voor de extra voedingsstoffen. (Als ik deze supplementen haal, haal ik 5kg WG en 2,5kg whey, genoeg voor ongeveer 1,5 maand dan).

Greetz

Meer vretennn.

Post je voedingsschema eens.

• Topic Starter Topic Starter

O ja dit was ik er vergeten bij te zetten, ik zit nog op school enzo dus ik kan wel een beetje op mijn voeding letten maar niet echt super veel eten om de 2 uur zegmaar, en als ik echt eten koop word het ook allemaal een beetje te duur.

Voedingsschema heb ik niet echt, ik eet in de ochtend gewoon brinta, en dan om de 2 uur een dubbele boterham met pindakaas/tonijn/kipfilet, avondeten dan, en op trainingsdagen kwark voor het slapen gaan, ook eet ik 2 stuks fruit per dag. Niet echt veel ik weet het, maar daarom zat ik dus aan deze supplementen te denken om het een beetje op de krikken.

Maar geld voor sups heb je wel? :haha:

ontbijt: 500 ml met 70 gr havermout
verspreid over de dag: 12-14 boterhammen met kipfilet, pindakaas, tonijn e.d.
avondeten: eten wat de pot schaft?.
voor slapengaan kwark + wat ongezouten noten.
Je kan bijvoorbeeld visolie+multivit erbij doen.
Als je dit volgt blijf je nog wel aankomen.

Maar geld voor sups heb je wel? :haha:

Ja, tijd is de voornaamste reden waarom ik het niet kan doen. Een shake kan je ff snel in de ochtend en na de training doen.

ontbijt: 500 ml met 70 gr havermout
verspreid over de dag: 12-14 boterhammen met kipfilet, pindakaas, tonijn e.d.
avondeten: eten wat de pot schaft?.
voor slapengaan kwark + wat ongezouten noten.
Je kan bijvoorbeeld visolie+multivit erbij doen.
Als je dit volgt blijf je nog wel aankomen.

Hmm, t enige wat ik dan meer doe is noten eigenlijk toch? En jij raad supplementen dus niet aan?

Als je werkelijk het bovenstaande voedingsschema volgt dan zou je er een weightgainer bij kunnen kopen om nog wat extra binnen te krijgen. Als je whey wil gebruiken zou je s'ochtends 20 gr whey bij opstaan kunnen nemen en 35-40 gr whey na het trainen.

Verder raad ik een pre-workout ook aan. Als je een goede neemt zul je daar erg veel profijt van hebben mits gecombineerd met goede voeding.

O ja dit was ik er vergeten bij te zetten, ik zit nog op school enzo dus ik kan wel een beetje op mijn voeding letten maar niet echt super veel eten om de 2 uur zegmaar, en als ik echt eten koop word het ook allemaal een beetje te duur.

Oh ja, want ik zit natuurlijk niet op 'n universiteit en zit daarom niet in een soortgelijke situatie en heb daarom niet eenzelfde excuus. :rolleyes:

Gast, je zegt net dat het eten duur is, maar gainer etc kune je wel kopen? Klopt helemaal geen fl**ker van man!

Ik zit ook op school, is net handig, pauze hier, VRETEN!, pauze daar, VRETEN!

Je vergeet : uurtje spijbelen ---> VRETEN. ;)

School is een van de beste plekken mbt eet mogelijkheden en weet ik veel wat. Beetje creatief zijn mag ook wel.

Voedingsschema heb ik niet echt, ik eet in de ochtend gewoon brinta, en dan om de 2 uur een dubbele boterham met pindakaas/tonijn/kipfilet, avondeten dan, en op trainingsdagen kwark voor het slapen gaan, ook eet ik 2 stuks fruit per dag. Niet echt veel ik weet het, maar daarom zat ik dus aan deze supplementen te denken om het een beetje op de krikken.

Ik heb zelf een tijdlang 22 boterhammen gegeten op school, dus tussen 9 en 3. En dan belegd met kaas, tomaat, sla, vlees, pindakaas, aardappelsalade etc etc. Het was een kwestie van proppen maar lukt je dat eenmaal, dan word je zwaarder. Je krijgt er ook nog een berg energie van.

Jaap

Wow, 22 is wel 'n beetje overkill :D

Hmm jhaa vond het zelf ook een beetje aan de lage kant. Mjaa volgens jou is het dus 2809? Dat is dan wel een stuk meer dan dat ik binnenkrijg..

En okee, ik zal het toegeven ik kan misschien wel eten, maar heb gewoon geen zin om het klaar te maken/mee naar school te nemen, maar dat van de tijd klopt wel ik heb niet altijd om de 2 uur een pauze en in de les eten mag ook niet dusja.

Maar misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, denken jullie dat het nut heeft om die supplementen te gaan halen( WG + Whey) want dit kan ik snel in nemen en geeft toch een hoop voedingstoffen. Hardcore eten zal waarschijnlijk wel een keer moeten, mjaa zit nu pas 1 jaar op fitness dus heb dacht ik wel genoeg aan supps? Vandaar de vraag.

En kom aub niet met de opmerking niet zeiken gewoon doen want daar heb ik niks aan;)

eten zal waarschijnlijk wel een keer moeten, mjaa zit nu pas 1 jaar op fitness dus heb dacht ik wel genoeg aan supps?

Ik zou het andersom benaderen en beginnen met het eten en sups toevoegen als je dat niveau hebt bereikt :)

Eten>supps
Niet
Supps>eten

En okee, ik zal het toegeven ik kan misschien wel eten, maar heb gewoon geen zin om het klaar te maken/mee naar school te nemen, maar dat van de tijd klopt wel ik heb niet altijd om de 2 uur een pauze en in de les eten mag ook niet dusja.

Maar misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, denken jullie dat het nut heeft om die supplementen te gaan halen( WG + Whey) want dit kan ik snel in nemen en geeft toch een hoop voedingstoffen. Hardcore eten zal waarschijnlijk wel een keer moeten, mjaa zit nu pas 1 jaar op fitness dus heb dacht ik wel genoeg aan supps? Vandaar de vraag.

En kom aub niet met de opmerking niet zeiken gewoon doen want daar heb ik niks aan;)

Geen zin?
Als je niet genoeg eet of gwn geen zin hebt om een boterham met vlees klaar te maken heeft het zeker geen zin om supps te nemen.

Zoals al vermeld moet je de prioriteit stellen aan voeding. Veel eten!
Desnoods drink je elke pauze een halve liter melk en een schep pinda's bovenop je boterhammen. Zo ben ik serieus wat kilo's bijgekomen op de schoolbanken!

Vertrouw me, zorg voor een goed voedingsschema. Dan ga je veel geld uitsparen aan supps.

Jha ik weer zelf dat voeding belangrijk is. Mja als ik voeding zou gaan halen zat ik denken aan 500 gram rijst en kipfilet op een dag en kwam ik uit op 180 euro dat is 70 euro meer dan dat ik aan supps kwijt zou zijn. Toch weer 70 meer die ik liever aan andere dingen wil uitgeven.

Terug
Naar boven