AndroidHealthClinic

supplementen+alcohol= killing me

gveen1990

Cool Novice
Waardering
19
Lengte
1m87
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
goedemorgen heren.

tot een half jaar geleden had ik een vrij hoog alcohol gebruik.
dit heeft nooit echt voor grote problemen gezorgd op een kater na.

nu is mijn alcohol gebruik sterk verminderd maar als ik ga drinken drink ik maximaal 0.5 fles van 14% tot 30% gemiddeld.
(dit is in vergelijking tot vroeger niet zo veel, maar is verder ook niet echt relevant)

het probleem is dat ik de laatste tijd naar alcohol gebruik, een extreem hoge hartslag heb en moeite heb om in slaap te komen, en niet meer dan 4 uur kan slapen.

nu gebruik ik de laatste tijd nieuwe supplementen en ik denk dat een van deze in combinatie met alcohol het probleem veroorzaakt.

mijn lijstje van sups wat ik in huis heb(en nee ik neem ze niet allemaal dagelijks):

greentea van body&fit (gebruik op dagelijkse basis)
zma van body&fit (gebruik regelmatig op zware trainings--dagen)
whey van body&fit (al weken niet meer gebruikt/ vervangen door ei kip etc.)
l-carnitine van body en fit. (regelmatig gebruik)
bcaa van body en fit. (altijd gebruikt op sportdagen)
creatine van body en fit (al weken niet meer gebruikt)
tarwe gras poeder+gebroken lijnzaad (regelmatig gebruik)

onlangs toegevoegd( nadat het probleem verscheen dus niet zozeer relevant, maar wat het effect misschien versterkt)

crazy pre workout van body&fit (nu in de 2e week)
cma van body&fit (nog niet aan begonnen)
icecream van body&fit (alleen met lekker weer)
perfect burn van body&fit (nu in de 2e week)

zelf denk ik dat in green tea, perfect burn en de crazy pre workout het probleem ligt.
maar hopelijk kan iemand dat hier bevestigen.

Lijkt me eerder een caffeine verslaving...

Alcohol doet hier waarschijnlijk ook niets goed aan maar je kiept enorm veel rommel in je lichaam... Logisch dat deze begint te protesteren...

lol zit er een supplement bij waar je ook maar iets van merkt?

• Topic Starter Topic Starter
cafeïne verslaving heb ik nog helemaal niet aan gedacht.

maar toch wanneer er geen alcohol gebruikt is, heb ik dit probleem niet.

maar ik zal eens googelen.

tnx.

---------- Toegevoegd om 05:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:56 ----------

lol zit er een supplement bij waar je ook maar iets van merkt?

qua veterbranders niet nee, maar dit is bewust.

bcaa, zma etc. merk ik de effecten toch zeker wel ja.

cafeïne verslaving heb ik nog helemaal niet aan gedacht.

maar toch wanneer er geen alcohol gebruikt is, heb ik dit probleem niet.

maar ik zal eens googelen.

tnx.

---------- Toegevoegd om 05:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:56 ----------

qua veterbranders niet nee, maar dit is bewust.

bcaa, zma etc. merk ik de effecten toch zeker wel ja.

Wat merk je ervan dan?

Je kunt de combinatie in de kiem proberen te smoren (al betwijfel ik dat dit het geval is) maar je kunt ook gewoon stoppen met drinken.

zma, diepe dromen en veel opgewekter wakker worden.
bcaa, het spier herstel gaat sneller, minder(lang) last van spierpijn

---------- Toegevoegd om 06:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:08 ----------

Je kunt de combinatie in de kiem proberen te smoren (al betwijfel ik dat dit het geval is) maar je kunt ook gewoon stoppen met drinken.

dit is inderdaad het beste.
ik heb het ook al heel erg verminderd, en helemaal stoppen is inderdaad de volgende stap mocht het probleem aanhouden.;)

Dude.. Jouw keus natuurlijk. Maar denk je niet dat alcohol (of drank beter gezegd) veel kapot maakt? Als ik jou was zou ik dat als eerste overboord gooien. 1 drankje of pilsje kan mijn inziens geen kwaad maar gekker moet het niet worden.

Succes ermee.

Ik zou eens een paar dagen de perfect burn over slaan.. die had bij mij hetzelfde effect, echter zonder alcohol. Daarnaast waarom perfect burn gebruiken als je ook alcohol drinkt..

Anders zuip je gewoon minder of niet!
Verder is B&F wel blij met je denk ik.

Volgens mij is het de combo fatburner en alchohol ja

Alcohol er uit knallen. Punt.
Dit antwoord weet je zelf ook wel maar daar wil je niet aan geloven(?)

stopt met die hoop supps en ga goed eten. Kan je ook regelmatiger eens iets drinken zonder problemen ;)

XD sponsor jij B&F? XD ik hoop dat je bedoelt een half liter per week en niet perdag :P stop met drinken en haal al die supps weg. eventueel whey en creatine miss wat vitamine d maar meer ook niet.

probeer alcohol door de week te laten
enkel in de weekends als je geen sups pakt

Alcohol er uit knallen. Punt.
Dit antwoord weet je zelf ook wel maar daar wil je niet aan geloven(?)

+1
en idd stoppen met al die supps neem 1 of 2 goede echt werkende en ga eerst goed eten
en niet verwachten dat het in een week over is, je hebt jezelf echt gesloopt!
dus heel wat tijd nodig voor herstel voor zover mogelijk dan

het is ook niet dat ik dagelijks drink,
1 a 2 keer in de week en in het weekend moet ik werken dus dan sowieso niet.

maar ik zal het eerst inderdaad aankomende week proberen zonder supplementen.
aankomend weekend heb ik een festival namelijk dus gaan we het proberen,
mocht dit niet helpen dan stop ik gewoon helemaal met alcohol.(wat sowieso geen slecht plan is)

tnx voor de reacties heren

zou nog eerder stoppen met alcohol dan met de supps... stop gewoon met teveel drinken man, komop zeg als je niet verslaafd bent moet je toch makkelijk vanaf kunnen blijven.

zou nog eerder stoppen met alcohol dan met de supps... stop gewoon met teveel drinken man, komop zeg als je niet verslaafd bent moet je toch makkelijk vanaf kunnen blijven.

ja kijk, het is niet zo dat ik vaak drink, ik bob vaak en ik werk elk weekend meer dan 30 uur, dus ik heb amper tijd om te drinken zelfs.
maar zo af en toe met vrienden of op feestjes wordt het toch net wat gezelliger onder het genot van een glaasje of twee.

en natuurlijk weet ik dat het niet goed is, maar ja zo af en toe moet kunnen lijkt mij.

en bij dat af en toe, krijg ik dus de problemen.
en ik probeer uit te vinden of dat aan een combinatie van sups met alcohol ligt

Terug
Naar boven