XXL Nutrition

Supplementen ik kom er effe niet uit

Musclemaker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
90kg
Bij deze mijn eerste post. Hallo dbb-ers.

Ik heb vandaag de tijd genomen om mijn suplementen uit te kiezen en bestellen.

Maar ik kom er maar niet uit, qua de juiste eiwitten shake.

Ik train nu al sinds december 2012. En heb eigenlijk nooit echt suplementen gebruikt.
Ik heb alleen Magnum Quattro gebruikt en die is nu op. Ik had die pot gekregen.

Nou ben ik vandaag gaan zoeken om een nieuwe pot maar heb geen idee wat eigenlijk het beste voor mij is.

Ik wil beginnen met de volgende suplementen.

Eiwitshake??(Hier wil ik graag jullie hulp bij om de juiste keuze te maken)
Wat is verschil tussen Whey en isolaat en concetraat ofzo daar kom ik dus niet uit.

Creatine ( Hier ga ik voor creapure of die Creatine Monohydraat van xxl )

Omega 3 tabletten (die bestel ik er gewoon bij van b&f of xxl)

Mijn doel is eigenlijk zoveel mogelijk spier kweken. Meer kracht hebben en groter worden en zo weinig mogelijk vet innen :))
ik ben 22 jaar 183 cm 90 kg

Thanks alvast mensen

Laatst bewerkt:
Eiwitshake pak je gewoon whey. Whey concentraat en isolaat is bijna hetzelfde, alleen heeft concentraat een lager eiwitgehalte en over het algemeen een betere smaak. De meesten kiezen voor whey concentraat, omdat deze gewoonweg een stuk lekkerder is dan een isolaat en is daarnaast ook wat goedkoper dan whey isolaat.
Voor whey concentraat, raad ik je een van deze 2 aan: whey perfection BnF of whey delicious XXL.
Wat creatine betreft, creapure is creatine monohydraat dus het maakt niet uit of je crea mono van xxl pakt of creapure van bnf. Ik zou kijken voor welke whey je wilt gaan: van bnf of xxl, en dan gewoon je creatine en omega 3 bij diezelfde winkel bestellen.
Ik denk dat de meesten op dit forum whey perfection van BnFshop hebben. Die smaakt erg goed en een stukje goedkoper dan de whey delicious van XXL.
Voor kracht kan je eventueel ook nog kijken naar beta-alanine

Als je niet weet welke je moet kiezen of welk type eiwit je nodig hebt, betekend dit dat je je nog niet genoeg hebt verdiept in de materie. Zo heb ik ook honderden euro de goot in gepompt. Nu kunnen we je wel vertellen dat je dit of dat moet kopen maar vraag je eerst af of je basis goed is. Als je toch een antwoord op je vraag wilt hebben.

Isolaat is van hogere kwaliteit met een hogere biologische waarde dan whey.

edit: met basis bedoel ik een degelijk voedingsschema met je juiste macro's.

Creatine ( Hier ga ik voor creapure of die Creatine Monohydraat van xxl )
Beide zijn creatine monohydraat. In principe maakt het niet uit welke je kiest. Het viel me wel op dat b&f een alinea heeft over laadfases. Dit is volledig achterhaald en onnodig. Hou het bij 5 gram/dag. Als je meer info wilt over creatine:
Creatine FAQ op dbb.
Creatine Report - Will Brinks

Enkel en alleen door die nutteloze alinea zou ik het bij xxl kopen. :o

Bijlagen

Beide zijn creatine monohydraat. In principe maakt het niet uit welke je kiest. Het viel me wel op dat b&f een alinea heeft over laadfases. Dit is volledig achterhaald en onnodig. Hou het bij 5 gram/dag. Als je meer info wilt over creatine:
Creatine FAQ op dbb.
Creatine Report - Will Brinks

Enkel en alleen door die nutteloze alinea zou ik het bij xxl kopen. :o

Onnodig? Ja. Nutteloos? Nee.
Laadfase is zeker niet nodig maar ik doe het wel omdat de effecten zich dan na een week al openbaren (8 dagen), in tegenstelling tot een week of 3 (ik dacht 20 dagen) indien je niet laadt.

Bijlagen

Onnodig? Ja. Nutteloos? Nee.
Laadfase is zeker niet nodig maar ik doe het wel omdat de effecten zich dan na een week al openbaren (8 dagen), in tegenstelling tot een week of 3 (ik dacht 20 dagen) indien je niet laadt.
Akkoord. "Nutteloos" is misschien iets te sterk.

Maar de oplaadfase is onnodig en duur. En geef toe, wie wilt er nu gastro-intestinale klachten en diarree terwijl hij het kan vermijden (persoonsgebonden maar komt vaak voor). Het duurt inderdaad wat langer (28 dagen in totaal in plaats van 6 dagen) als je geen laadfase inlast.

• Topic Starter Topic Starter
Als je niet weet welke je moet kiezen of welk type eiwit je nodig hebt, betekend dit dat je je nog niet genoeg hebt verdiept in de materie. Zo heb ik ook honderden euro de goot in gepompt. Nu kunnen we je wel vertellen dat je dit of dat moet kopen maar vraag je eerst af of je basis goed is. Als je toch een antwoord op je vraag wilt hebben.

edit: met basis bedoel ik een degelijk voedingsschema met je juiste macro's.

Ik heb niet echt alles uitgerekent wat ik eet maar ik reken het een beetje grofjes uit. Maar er zijn dagen dat ik de eiwitten harder nodig heb als ik het niet van mn voeding kan halen. En daar is de shake dus ook voor.

---------- Post toegevoegd 23 June 2013 om 19:26 ----------

Jongens wat houd de oplaadfase eigenlijk in?

als je niet weet welke je moet kiezen of welk type eiwit je nodig hebt, betekend dit dat je je nog niet genoeg hebt verdiept in de materie. Zo heb ik ook honderden euro de goot in gepompt. Nu kunnen we je wel vertellen dat je dit of dat moet kopen maar vraag je eerst af of je basis goed is. Als je toch een antwoord op je vraag wilt hebben.

Edit: Met basis bedoel ik een degelijk voedingsschema met je juiste macro's.

+1

Eiwitshake pak je gewoon whey. Whey concentraat en isolaat is bijna hetzelfde, alleen heeft concentraat een lager eiwitgehalte en over het algemeen een betere smaak. De meesten kiezen voor whey concentraat, omdat deze gewoonweg een stuk lekkerder is dan een isolaat en is daarnaast ook wat goedkoper dan whey isolaat.
Voor whey concentraat, raad ik je een van deze 2 aan: whey perfection BnF of whey delicious XXL.
Wat creatine betreft, creapure is creatine monohydraat dus het maakt niet uit of je crea mono van xxl pakt of creapure van bnf. Ik zou kijken voor welke whey je wilt gaan: van bnf of xxl, en dan gewoon je creatine en omega 3 bij diezelfde winkel bestellen.
Ik denk dat de meesten op dit forum whey perfection van BnFshop hebben. Die smaakt erg goed en een stukje goedkoper dan de whey delicious van XXL.
Voor kracht kan je eventueel ook nog kijken naar beta-alanine

doe gewoon wat deze knakker schrijft, bestel, en lees daarna het ganze forum door.
zit je 2x goed.

• Topic Starter Topic Starter
Jep ik ga voor de Whey perfection van BnF omdat ik ook handschoenen nodig had. Nu krijg ik ze daar gratis bij vandaar mn keuze. Bedankt allemaal.

Akkoord. "Nutteloos" is misschien iets te sterk.

Maar de oplaadfase is onnodig en duur. En geef toe, wie wilt er nu gastro-intestinale klachten en diarree terwijl hij het kan vermijden (persoonsgebonden maar komt vaak voor). Het duurt inderdaad wat langer (28 dagen in totaal in plaats van 6 dagen) als je geen laadfase inlast.

Kost je misschien een euro of 3-4 om te laden. Dat stelt ook geen reet voor natuurlijk. Als mensen echt zo zuinig waren konden ze op die manier duizenden euro's per jaar besparen.

Persoonlijk ga ik wel een laadfase doen na deze pot creatine op is. Voor mij is het nu gewoon veelste vaag of het ook maar iets doet. En heb eerlijk gezegd geen merkbare verbetering gemerkt op welke manier dan ook. Zou het zelfs aanraden om te laden.. Weet je gewoon of het bij jou goed werkt.. Inplaats van placebo effecten en je krachtgains die je krijgt verwarren met die je ook zou krijgen zonder de creatine.

Persoonlijk ga ik wel een laadfase doen na deze pot creatine op is. Voor mij is het nu gewoon veelste vaag of het ook maar iets doet. En heb eerlijk gezegd geen merkbare verbetering gemerkt op welke manier dan ook. Zou het zelfs aanraden om te laden.. Weet je gewoon of het bij jou goed werkt.. Inplaats van placebo effecten en je krachtgains die je krijgt verwarren met die je ook zou krijgen zonder de creatine.
Als je al creatine supplementeert lijkt het mij nutteloos om nu nog een laadfase in te lassen. Je creatine levels liggen nu al hoger dan normaal. Maar als je het echt wilt doen zal je 30 dagen moeten wachten alvorens je creatine levels terug op hun normale waarden komen en dan pas beginnen met een laadfase. Placebo effect bestaat (volgens mij) niet bij creatine. Non responders heb je natuurlijk wel.

Als je al creatine supplementeert lijkt het mij nutteloos om nu nog een laadfase in te lassen. Je creatine levels liggen nu al hoger dan normaal. Maar als je het echt wilt doen zal je 30 dagen moeten wachten alvorens je creatine levels terug op hun normale waarden komen en dan pas beginnen met een laadfase. Placebo effect bestaat (volgens mij) niet bij creatine. Non responders heb je natuurlijk wel.

Ga een pauze van ~2 maanden doen over de zomer. Het is wel waarschijnlijk dat ik één van de personen ben waar het weinig bij werkt. Wat toch welk klote is aangezien het één van de weinige supplementen is die het waard zijn :( Expirimenteren met de 100 andere creatine soorten ga ik niet eens aan beginnen.

Terug
Naar boven