MuscleMeat

supplementen voor de koers

Koereurken

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
73kg
Vetpercentage
8%
Hallo beste sportfanaten,

Ik ben wielrenner (koereur :) ) , nix speciaals maar wedstrijden rij je niet om te verliezen. Ik neem al lang creatine (in intervals), maar zijn er nog andere supplementen die goed kunnen zijn specifiek voor wielrenners (of andere duursporters)?

Zijn er hier nog wielrenners actief?

al bedankt voor de reacties

Misschien is een pre workout sup waardoor je spieren niet meer verzuren wat voor jou.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik hoorde al over zo iets, carnosine of alanine, ik zal eens googlen en zien wat er staat

ja ik heb beta-alanine eens opgegoogled en kwam naar dit poederproduct
[Link niet meer beschikbaar]

er zijn ook nog in pilvorm maar ik ben geen pillenslikker, dit zal het wellicht zijn aan die beschrijving te zien

Dextrose word toch veel gedronken tijdens wedstrijden om de voorraadje's aan te vullen? of beschouwen jullie dat niet als een supplement? :p

ja druivensuiker neem ik als snoepjes dus echt 'supplement' noem ik dat niet :)

ergogenics lijkt idd een goede site, maar nogal wetenschappelijk voor mijn hoofd :p.
nog suggesties?

Kijk eens naar citruline.

Da's toch een NO-booster.. heb je daar wat aan als wielrenner ? Lijkt me maar irritant een pomp tijdens het fietsen (behalve als je een lekke band hebt ;))

Wat dacht je van een zuur-blokker (buffer) zoals soda ? ... kijk maar op ergogenics.

of caffeine.

epo? cera?

Nee, zonder gein, ik hoor ook weleens van gasten dat zij caffeine gebruiken bij wielrennen, weet er zelf het nut niet van.

Ik heb 7 jaar gekoerst zonder 1 suppliment te gebruiken ;)
Vorigjaar moeten stoppen wegens klierkoorts

Da's toch een NO-booster.. heb je daar wat aan als wielrenner ? Lijkt me maar irritant een pomp tijdens het fietsen (behalve als je een lekke band hebt ;))

Wat dacht je van een zuur-blokker (buffer) zoals soda ? ... kijk maar op ergogenics.

of caffeine.

Wat is L-Citrulline?
L-Citrulline is een aminozuur die een zeer sterke NO (Nitric Oxide, stikstofoxide) donor is. L-Citrulline heeft de unieke eigenschap dat het zichzelf continue om kan zetten naar NO (Nitric Oxide, stikstofoxide). Deze continuerende cyclus stimuleert en onderhoud de verhoogde NO (Nitric Oxide, stikstofoxide) spiegels in het lichaam. Hierdoor kan je blijven trainen zonder vermoeid te raken. Een verhoging van stikstofoxide in het lichaam zorgt tevens voor een beter metabolisme (voedselverbranding) en betere spierdefinitie.

Men heeft ook ontdekt dat door te supplementeren met L-Citruline bij een dosering van maar 6 gram/dag er sprake was van sterk verminderde spiervermoeidheid, een verhoogde ATP productie van maar liefst 34% en een toename van Phosphocreatine herstel van 20%!(4) Dit betekent dat L-Citrulline het aerobisch vermogen kan verhogen en de celenergie productie en herstel sterk kan verbeteren.

Hoe werkt het?
Citrulline is onderdeel van de energie cyclus binnen het lichaam. Het helpt hier bij de verwijdering van afbraakproducten van deze cyclus zoals melkzuur. Deze toxische afbraakproducten komen vrij bij zware inspanning, bij proteïne verbranding en bij een staat van catabolisme(spierafbraak). Ze beschadigen levende cellen en verlagen de prestaties. L-Citrulline helpt het lichaam optimaal bij het verwijderen van toxische afbraakproducten en het beschermen van levende cellen.

Van perfectbody.nl

Citrulline wordt in de vorm van het malaat verkocht als een prestatie verhogend additief (CAS-nummer 54940-97-5 ): spiervermoeidheid zou door de stof bestreden worden.

Dit stukje vond ik nog op wikipedia.

Dus kan wellicht toch handig zijn bij een zware etappe ;)

Caffeine-producten sowieso...

Zoek gewoon één of andere booster.

Er komen regelmatig begeleiders van wielrenners bij ons langs en die nemen altijd mee:

[Link niet meer beschikbaar] , [Link niet meer beschikbaar] en Cordygen 5.

En voor in de bidon, dextrojuice pro met essential aminostack.

Hallo beste sportfanaten,

Ik ben wielrenner (koereur :) ) , nix speciaals maar wedstrijden rij je niet om te verliezen. Ik neem al lang creatine (in intervals), maar zijn er nog andere supplementen die goed kunnen zijn specifiek voor wielrenners (of andere duursporters)?

Zijn er hier nog wielrenners actief?

al bedankt voor de reacties

cordyceps vind ik maar niks, beta-alanine is inderdaad top neem ongeveer 5 gram daags in een drietal innames ( een bij ontbijt, een voor training en een met je post workout drink . na een drietal weken ga je merken dat je gewoon veel beter rijdt en sneller herstelt !

hey

Zag dat in Flex een profwielrenner NO-Explode gebruikte voor de koers
is van het merk BSN misschien is dat wat voor jouw

hey jongens ik heb een pot extendavol gekocht en beta alanine van die maxx essentials, mn spierpijn is alvast veel minder, weet nu niet exact van welk van de twee producten het komt, wsh van de extendavol, daar ik las dat beta alanine wel ff duurt eer het werkt.

Terug
Naar boven